Saluansvar försäkringar

morén

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
zx9r 1995
Bad nyss insplanet leta föräskring åt mig och dom fick fram en hos saluansvar för ungefär hälften mot vad jag betalar nu, ett enda problem fick massa papper på mail så står det "bilförsäkring" är detta ett problem eller ska jag bara strunta i de ?:)

Skulle dubbelkolla det så att du inte står där med kalsongerna i knävecken om det händer nånting.

Läs även villkoren ( det finstilta) noga och jämför vad du får för pengarna gentemot andra bolag.

Billigt är inte alltid billigt fast det kanske ser ut så. Verkar det för bra för att vara sant så är det nog det med.

Kollar man deras hemsida så verkar dom ju inte ens försäkra hojar??

Jag hade Salus Ansvar på min gamla hoj (R1 00) och det var inget krångel alls när jag vurpade. Hade då visserligen halvförsäkring.
Kolla med Compricer.se också. De har lite fler bolag som de jämför med än Insplanet. Till min gamla hoj hade jag Insplanet som letade försäkring åt mig.

jo dom försäkrar hojar med. har en polare som har haft dom o fick bra prsier som fan. funkade bra när han smällde hojen med...inge problem alls. tyvärr kan inte jag ha dom iom jag får bättre pris på andra bolag. men ta o ring dom o prata i stället för o läsa o skriva på mail.

för egen del så blev faktiskt Trygg Hansa billigare än Salus. Har haft dom som försäkring på mina bilar och funkat bra.

Det är billigare månadskostnad tackvare att försäkringen är ej avställningsbar, du binder dig i ett år för samma månadskostnad..Jag hade/har folksam på min r6 1000/mån halvför dem månader jag körde. Ringde insplanet och dem hittade salus till mig för 700/mån halv. Tyckte det lät jättebra och tecknade hos salus. Fick hem papperna och kollade igenom och läste där någonting i stil med att den ej var avställningsbar och löpte hela året...ringde upp salus och berättade att försäkringsmäklaren inte informerat mig om detta. salus beklagade och hävde försäkringen. Summa sumarum mitt fall...
Folksam maj-sep 5000
Salus helår 8400..För övrigt så var det sämre villkor hos salus..bla att ingen annan fick köra hojen och den skulle stå i garage varje kväll osv osv...

Det är billigare månadskostnad tackvare att försäkringen är ej avställningsbar, du binder dig i ett år för samma månadskostnad..Jag hade/har folksam på min r6 1000/mån halvför dem månader jag körde. Ringde insplanet och dem hittade salus till mig för 700/mån halv. Tyckte det lät jättebra och tecknade hos salus. Fick hem papperna och kollade igenom och läste där någonting i stil med att den ej var avställningsbar och löpte hela året...ringde upp salus och berättade att försäkringsmäklaren inte informerat mig om detta. salus beklagade och hävde försäkringen. Summa sumarum mitt fall...
Folksam maj-sep 5000
Salus helår 8400..För övrigt så var det sämre villkor hos salus..bla att ingen annan fick köra hojen och den skulle stå i garage varje kväll osv osv...
Hade salus helår förra året och de funkar ju så att du betalar mer på sommarn i mitt fall 1000kr månan medans på vintern bara ett par hundra:S

bara att köra salus sen ställa över hojjen på någon närstående när säsongen är slut så faller försäkringen bort på automatik :)

Gewert: jo men om sommarmånaderna kostar 2000:-/mån och vintermånaderna 20:- så tjänar man inte alltid så mycket på det...

bara att köra salus sen ställa över hojjen på någon närstående när säsongen är slut så faller försäkringen bort på automatik :)

så har jag gjort i ett par år med Salus, funkar bra, börjar dock bli lite många ägare nu på hojen ;)

Gewert: jo men om sommarmånaderna kostar 2000:-/mån och vintermånaderna 20:- så tjänar man inte alltid så mycket på det...

naäj inte för mig iaf, för min del så går hel/hel för mig på 1324:- hos salus för R6an å då det 1324:- x 12 månader...

Last edited:
Har hos salus ja med.. Betalar 7k för halv/hel, inga andra försäkringar hos dom!

(betalade ca 10 förra året med nytaget kort, folksam skulle ha 65k/år hel)
22år
1år körkort
Yamaha r6 99

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...