Salem Al Fakir

4 svar

• Antal röstningar
    0
Du har fått flera svar i tråden, varav samtliga är rätt.

Det är inte som när du gick i skolan att det bara finns ett rätt svar och det finns ett facit.

Hade han dumpat arabnamnet så hade han tappat röster från människor med arabnamn.

Kanske fler än han förlorade på att ha ett arabnamn.
Kanske inte.

Jag är övertygad om att han själv tar det beslutet.

Du gillar att missuppfatta med flit va?
Jag brukar själv köra den sortens humor på mina vänner.
Då kallar dom mig för "gubbe med gubbhumor".
Om det inte är din typ av humor och du faktiskt missuppfattar på riktigt, så det bara tragiskt. Svårt att avgöra på nätet då man inte hör tonläget eller ser kroppsspråk.

Det är ingen som har rätta svaret på den här frågan.
Folk röstar bara på vad dom tror. Och även om det är lika så leder rösterna som tror att han förlorat mer än an tjänat på sitt namn.
Dom två roliga svaren får man nog räkna bort i statistiken.

Som sagt.
Frågan är inte vad som krävs för att få hans eller någon annans låt att vinna.

Inte?
Skulle han haft en större chans att vinna om han hade ett svenskt namn eller kanske ett artistnamn.

Frågan var om han kan ha tappat röster på sitt namn.

OK då! Så här är det:

Han kan ha tappat röster pga sitt namn. Eller vunnit.
Men det är ointressant eftersom låten var så dålig.

Jag har inte röstat alls. Motiveringen till det är att både trådens ämne och pollen tillhör nog ett av de minst genomtänkta på länge:)

Det är helt ok att du tycker det.
Vi försöker inte lösa kärnfysik här.
Personligen tycker jag att det bara är bögar och folk som gärna skulle vilja vara bögar så följer melodifestivalen. Och att det är det största trams på svensk TV.
Men nu råkade jag se det och reflekterade över den här frågan.
Och gjorde en poll av det för att se om andra kan tänkas tycka att namnet kan spela roll.

Personligen tycker jag att det bara är bögar och folk som gärna skulle vilja vara bögar så följer melodifestivalen. Och att det är det största trams på svensk TV..

- "Min kompis säger att det kommer att komma TIOTUSEN tyska bögar....!!"

Tjitt Ånn De Pitt!!

Dags att ställa in Pride för gayandet måste blitt en epedemi om din tes stämmer. 3.8 miljoner bögar eller bögwannabes! Tiotusen tyska EU-bögar är ju lixom ingenting. Det är ju melodifestivalen vi skulle ha passat oss för!!

"Efter mycket kritik lyckades finalen av årets Melodifestival dra 3 870 000 tittare.."
http://mictv.se/tittarsiffror/tittarsiffror-am-tv-serier-8-143-2010/

Inte?

OK då! Så här är det:

Han kan ha tappat röster pga sitt namn. Eller vunnit.

Det spelar ingen roll om han sjungit texten ur gamla testamentet baklänges spelandes på en bongotrumma utan att använda händerna.
Frågan var om hans namn kan ligga honom i fatet hos svenska folket i stugorna.

Att du sen inte gillar hans låt, har jag nu uppfattat och antecknat under rubriken toalett dvs "saker som jag skiter i"

Herre jösses. Så otydligt skrev jag väll inte frågan. :va

Det spelar ingen roll om han sjungit texten ur gamla testamentet baklänges spelandes på en bongotrumma utan att använda händerna.

Att du sen inte gillar hans låt, har jag nu uppfattat och antecknat under rubriken toalett dvs "saker som jag skiter i"

Hey!

Jo jag tror frågan blev lite otydlig, skulle du ha lagt med ett alternativ var man får välja typ "nej, han förlorade på sämre låt/framträdande" så skulle pollen löpt på bättre!:tummenupp

Själv satt jag och var uppretad över att han fick så många röster av juryn!? fy f*n va skit den låten var, och varför satt han och hoppade på stolen och knyckte fram och tillbaka på huvudet som om han hade spasmer...Utöver detta så påminner han mig på något vis om denna gubbe...

7up2.jpg

Och nepp jag hade inget emot att han har kamelryttarnamn!:krama

Hey!

Jo jag tror frågan blev lite otydlig, skulle du ha lagt med ett alternativ var man får välja typ "nej, han förlorade på sämre låt/framträdande" så skulle pollen löpt på bättre!:tummenupp

Själv satt jag och var uppretad över att han fick så många röster av juryn!? fy f*n va skit den låten var, och varför satt han och hoppade på stolen och knyckte fram och tillbaka på huvudet som om han hade spasmer...Utöver detta så påminner han mig på något vis om denna gubbe...

7up2.jpg

Och nepp jag hade inget emot att han har kamelryttarnamn!:krama

Problemet är bara att jag inte är intresserad av varför han förlorade.
Med handen på hjärtat så skiter jag i det fullständigt.

Det jag undrar över är om folk på sporthoj tror att svenska folket kan ha svårt att lägga sin röst på någon med hans namn.

För att förtydliga det ytterligare så frågar jag inte ens folk på sporthoj om dom har svårt med hans namn. Bara vad dom tror om svenska folket i stugorna. Men det är lite överkurs, och jag ger mig inte in i den argumentationen.

Jag får helt enkelt lära mig av IKEA´s koncept att frågor och instruktioner ska vara på en nivå av 7-åringars kunskapsnivå.
(inte menat till dig)

Jag får helt enkelt lära mig av IKEA´s koncept att frågor och instruktioner ska vara på en nivå av 7-åringars kunskapsnivå.
(inte menat till dig)

Jepp tydligt och klart ska de va!:tummenupp

Det jag undrar över är om folk på sporthoj tror att svenska folket kan ha svårt att lägga sin röst på någon med hans namn.

Ja sett på ett allmänt plan så tror jag att hans namn kan ha inverkat på rösterna. Hur mycket, det vet jag inte, men jag kan bra tänka mig, som tidigare nämnt i tråden, att det är begränsat med tittare som röstat för honom på grund av namnet. Däremot flera som lät bli p.g.a namnet hans!

Jamen jag svarade ju på det.
Ja, det kan ha legat honom i fatet. Eller inte.

PS

För att förtydliga det ytterligare så frågar jag inte ens folk på sporthoj om dom har svårt med hans namn. Bara vad dom tror om svenska folket i stugorna. Men det är lite överkurs, och jag ger mig inte in i den argumentationen.
)

Jag är svensk och bor i en stuga.
Jag skulle kunna rösta på honom med det namnet,
men inte med den låten.

Last edited:
Personligen tycker jag att det bara är bögar och folk som gärna skulle vilja vara bögar så följer melodifestivalen. Och att det är det största trams på svensk TV.

Har någon bög vunnit melodifestivalen?

Lixom, borde de inte rösta på sina egna(?).....:gnissla

Har någon bög vunnit melodifestivalen?

Bajsar björnen i skogen.... Har påven rolig mössa...
Det händer ju hela tiden.
Ola Salo fiskar ju på båda sidorna av båten och 1992 vann Christer Björkman! :fakta

Det är ju hur ofta som helst, typ vart femtonde år.

Tror mer att hans namn gör honom lättare att känna igen/känna till än vara till hans nackdel (numera).

Önskar hans bidrag vann.

Tror det bor alldeless för lite pedofiler i europa för att den där lilla flickan Anna ska få tillräckligt med röster för att vinna, men tanken från svenska folket är ju god...

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden