Sakta på väg....

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Ort
hemma såklart.....
Hoj
javisst,o rosa är den....
....att sjunka ner i banåkningsträsket....jovisst-det är jag.

Efter många års funderingar o påputtning (vet.... jag _är_ svårövertalad:) )
så har jag nu tagit min första BKK på Gelleråsen (3/8),men SMC Stockholm...

Ensam o övergiven puttrade jag i sakta mak upp till Gelleråsen på Torsdag morgon...skitnervös va jag...kunde inte fatta att jag öht gått med på att åka bana...vad skulle JAG göra på en bana?? Mer än förmodligen vurpa :rolleyes:

Frukosten gick ju bra...ströpratade med några grabbar som såg ungefär lika nervösa ut,som jag var..
Samling...tja,funkade ju oxå bra...instruktörerna verkade ju ok-de åt mig inte till frukost iaf...
Vi var lyckligt lottade i min lilla grupp...en "varsin" instruktör fick vi...

Första passet på banan såg förmodligen ut som????? ( ja.ni får hitta på nåt själva) stelt,bängligt och med hjärtat i halsgropen...bröt jag min stackars 400:a runt kurvorna...att gasa öht va inte att tänka på...enda fokusen var att inte klota någonstans..... det _gick_ bra...vi kom in hela båda 2 från det passet :)

Resterande passen gick bättre o bättre....vi varvade ju med teori- och feedbacken var jättebra från våra instruktörer...

Sista passet på banan var jag så slut i kroppen o knoppen-att jag inte orkade fokusera på Eje-kurvan,utan höll på att hamna i spenaten....då tyckte jag det var dags att köra in istället.

När jag sedan sent på eftermiddagen styrde kosan hemåt igen-var det med ett fånigt leende på läpparna....
Dagen efter började med abstinensbesvär...HUR kunde det va möjligt??

Det måste alltså vara så...att jag har fastnat i banåkarträsket,jag me.
Jag vet redan nu ,att nästa års kurs är inbokad i min kalender :)

Ett stort TACK till våra instruktörer:Sarah,Mårten o Peter - för en superdag
Speciellt tack till Peter som fick ligga bak o lyssna på min vinande V4-hela eftermiddagen :tummenupp

//Lillan
 
Det är inget annat än ett under att du inte har testat förrän nu :) Hade du med dig den tedrickande depå-experten och knattarna som publik eller fick dom stanna hemma.

När småttingarna blir större så är det väl din tur att köra med licens ett par år!
 
Lillan skrev:
2355493 ....att sjunka ner i banåkningsträsket....jovisst-det är jag.
//Lillan

Visst är det skoj! Provade för första ggn förra veckan jag mé, fast på Midlanda. Och det är jobbigare än man tror, jag var också helt slut, både i huvet o kroppen efteråt. O det var hojjen också... Så nu får sambon skruva, både på min o sin egen som inte heller orkade 2 dgrs banåkning. Även om han skyller på att det var när jag provkörde hans hoj som den började ge upp...
Men nu mer är jag inte så svårövertalad om att vi måste köpa en nyare hoj istället för våra 2 härkar :D , det största problemet är nu att hitta mc-stövlar med reell klack, och levande depåstöd som kan följa med på banorna och hjälpa mig iväg o ta emot mig när jag kommer tillbaka till depån.
 
Bikerbitch skrev:
2361793 Härligt tjejen! Det är ruskigt skoj att köra på bana :rock



Visst- det va sketakul måste jag säga :)
Fast..eehum..det _tog_ tid innan jag vågade mig dit....
Tack vare (bla) Micke (efternamn ?) i SMC Sthlm-så tog jag mig i kragen...och _det_ ångrar jag _inte_ ...

Nu laddar jag inför SO finalen på Åsen 9-10/9 ...funkistime igen :tummenupp
(kanske kan få fler spårvalstips då...:rolleyes: 9)

Chrille skriver:
Det är inget annat än ett under att du inte har testat förrän nu Hade du med dig den tedrickande depå-experten och knattarna som publik eller fick dom stanna hemma.

-Aldrig i livet...den te-drickande depåexperten och jag ska inte vara iklädda skinnställ samtidig i depån......och helst inte ens på samma sida i depån,om det händelsevis skulle inträffa :rolleyes: (för husfridens skull)

//Lillan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top