Sakta på slangen

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Dom som är säkra på slangen drar upp cykeln sakta, för att sedan hålla farten rätt långsam.
Och jag funderar lite över hur det görs på bästa sätt.?
Har sett att vissa (kanske alla) lägger foten på b-bromsen, är det möjl detta som gör det?

Lågt däcktryck + drevning gör underverk. Har man lite luft rullar det tungt som as och det är lättare att åka högt/sakta.

Japp, dom balanserar med fotbromsen. Sen är det lättare med jympapjuck, du får bättre känsla.

fotbromsen används när du ska sakta ner eller om du råkar pysa förbi balanspunkten.

Dreva görs för att köra saktare lättare. Testa och släpp ut din koppling utan att röra gasen. Det är så sakta du kan köra på bakhjulet. Drevar du, ändras detta. Jag siktar på att köra mellan 3-5km/h på bakhjulet. håller väl just nu upp till 10km/h.

Du släpper ut lite luft för att det gör att hojjen går mindre vingligt sidleds.

Ok tack för tipsen, så snart jag fått tag i en ny båge blir det till att ut å öva.
Vad föreslås förresten som lättaste sättet att dra upp bågen hyffsat kontrollerat samt att farten inte blir hög direkt?. Har hittils ej använt kopplingen utan bara knyckt till gasen (hade tidigare R1") med följden att farten accelererat relativt snabbt .

Ja du Wei§mûller det där med balanspunkten är jag smärtsamt medveten om, din GALT

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla