Saknar varvräknare...

Det går att sätta varvräknare på alla motorer.
Fast för min egen del så känns det ruggigt onödigt & slöseri med pengar att montera varvräknare på en stånka,
man känner ju när det är dags att växla iaf lixom... :D

(nej jag har ingen aning om hur man enklast går till väga med ett dylikt projekt) :)

När motorn börjar tappa ork skulle du ha växlat för 3000rpm sedan, jag hade en på duken........den gick att varva ur men tappade effekt efter typ 5,5.........6k rpm ungefär............

efter ett tag lärde man sig å kollade den aldrig typ........ du lär dig :tummenupp

bange skrev:
Nån som har installerat en varvräknare på en 640....går det förresten?

Jag åker väldigt väldigt sällan på effektmax, inte ens på bana åker jag hela vägen dit, sen vet jag inte om man har tid å kolla på nån varvräknare :> Ta trean och så börjar du från botten å drar hela vägen upp till max (endast om den har varvstopp, visst har den det?) så känner du sen hur långt du kan/vill dra den!

Annars kan det gå modifiera en sån där biltemamätare, säkert nån som vet hur man gör det :>

-MLM- skrev:
Benge: Ähhh koncenterar dig på vägen istället..
He..klart man koncentrterar sig på vägen, men anledningen till att jag vill ha en är för man ofta har långa transportsträckor på motorväg och jag vill inte ligga på smärtsamma varvtal nån längre tid! Annars skiter man ju i varvräknare..då känner man ju när det är dags :)

bange skrev:
/.../jag vill inte ligga på smärtsamma varvtal nån längre tid! /.../

He he he he, jag tror inte att du behöver ha en varvräknare för att känna av dom smärtsamma varvtalen...
Skulle tro att du ger upp före motorn i vilket fall som helst. :crash :D

bange skrev:
He..klart man koncentrterar sig på vägen, men anledningen till att jag vill ha en är för man ofta har långa transportsträckor på motorväg och jag vill inte ligga på smärtsamma varvtal nån längre tid! Annars skiter man ju i varvräknare..då känner man ju när det är dags :)
Man tar sista växeln helt enkelt ;)

Fan va alla här är anti......får nog skita i o installera en sån där annars lär man ju bli hyffsad mobbad om man skulle träffa på nån av er ute på stan :hihi

bange skrev:
Fan va alla här är anti......får nog skita i o installera en sån där annars lär man ju bli hyffsad mobbad om man skulle träffa på nån av er ute på stan :hihi
Hehe jo ;D Köp en sån där fjärr-elstart istället, då blir vi impade istället ;D

bange skrev:

Jomen visst serru, du ska inte komma här å vara speciell med nån jäla varvräknare,
alla hojar ska vara likadana serru! :fatta! :tungan

:D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back