Saker man sa eller gjorde när man var liten.

Jag fångade grodor i en skål och försökte kränga grodlår till granntanterna.
Ingen framgång direkt... :confused:

Ristade in Zorro märket i inner panelen uppe på landet. Det tog ju några försök innan det blev perfekt :gnissla. Farsan var nog nästan redo att döda min stackars oskyldiga lillerbror som fick ta skulden.

Mina föräldrar fick reda på det förra året att det va jag. 20år senare.

Skar ur skosulorna ur ett par skor, för att kunna gå barfota när mamma sa att jag skule ha skor, synd bara att jag skar mej i fingret så där illa satt jag inte kan böja fingertoppen. Vill man vara fin får man lida pin. Men skorna blev bra.

när jag var typ 5 år så stod jag och hoppade i vår fåtölj och lyckas ramla bakåt på något sätt och så klart ska vara marmor fönsoerkarm vara där. slog upp ett stort jack i huvudet och sen så sprang jag runt i hel huset och skrek innan jag svimmade i köket

i sånna här situationer önskar man att man hade sockiplast :4skrika

Jag ritade/ristade in labyrinter med bläckpenna på parkettgolvet.
'Moj' var korv för mig också. Och massor med andra saker.

"Bakktete" = vatten
"Åkomma" = helikopter (min bror)

Konversation, som är sann:
- Titta Sett, sönne!
- Ja, Micke, niss!
:yoparty

"Niss" = snö
"Sönne" = snö

skulle vara med farsan ute när han tvättade bilen, var riktigt pinkinödig redan när vi började tvätta tillslut kunde jag inte hålla mig så jag gick in på toan..väl därinne så drog jag ner byxorna men började inte pinka utan går ut med byxorna nere och pinkar ner golvet i vardagsrummet istället..

Denna tråd påminner om "kids says the darnest things"!

När jag var liten brukade vi bröder tillsammans med grannpojkarna cykla i den närliggande parken. Vi lekte "följa John" och när jag fick vara "john" bestämde jag mig för att cykla rakt genom det "höga gräset". I detta fall var det höga gräset enbart brännässlor och jag var den enda med långa byxor! :rolleyes:

Har även pissat i tygsoffan då jag var gammal nog för att förstå att det inte var rätt men ändå för lat för att gå på toa, dessutom var jag nyfiken på vad som skulle hända. Som tur var torkade det upp ganska fort, trotts att jag sikta in mig mellan kuddarna så långt in det gick.

"Bilen i håret" på lillbrorsan är en klassiker.

1.hade sönder jehovas vittnens fönster med golfbollar bara för ja hört pappa tala illa om dom

2.pajjade alla lykstolpslglas i kvarterat med (bandyklubba, tigersmällare och stenkula)

3. la lappar med alla könsord ja kunde komma på i grannes brevlåda

4. organiserade fågeljakt på kvarterat med ett luftgevär ja hittat i garaget

5. kallade en tant för kärringjävel bara för att ja inte fick pussa hennes dotterdotter

6.kom på en lek som hette "hälsningen" den gick ut på att man skulle slå oförberedda kompisar så hårt på könsorganet som möjligt

7. hittade porrtidningar i en container som ja satt o bläddrade i. sen frågade ja mamma va de vita som kom ur snoppen var. och sa att ja inte hade något sådant :rofl

var väl mellan 4 och 7 år när ja gjorde dehär

När jag gick på lekis så skulle vi göra utflykt till den lokala polisstationen. När vi i godan ro knallar runt där och kollar på polisbilar, pistoler och annat går vi förbi ett rum som de förvarade bevismaterial och/eller beslagtagna grejer i.

Jag får syn på en hemkokare som står där inne och utbrister stolt.

-En sådan har vi hemma som min pappa kokar vin i! :näsblod

Jag förstod aldrig varför poliserna tyckte det var så roligt.. :va

Vi fick dock aldrig någon påhälsning.. Men far var snabb att gömma undan den då lekisfröken ringde och berättade hur duktig jag varit under dagen..

:hihi

en lite knasig sak jag gjort när jag var 5.

Mitt i natten så vaknar morsan av ett konstigt ljud så hon stiger upp ur sängen och kikar ut genom sovrumsdörren för att kolla vad det är. Hon ser att lyset är tänt i mitt rum men att jag inte ligger i sängen. Samtidigt hör hon hur någon öppnar dörren till toaletten. "Jaha max blev väl kissnödig" tänkter hon och så går hon ner för trappen och kollar in i toaletten för att se "att allt står rätt till".

Där står jag framför toalettstolen och kissar. Lyset tänt och allt men det är något som är fel. Jag har inte lyft upp locket så pisset skvätter åt alla håll. Jag tömmer hela blåsan över toa-locket medan mamma bara står och gapar. När jag vänder mig om ser hon dessutom att jag sover (!!!). Jag släckte ljuset efter mig, gick upp för trappen och in i mitt rum och lade mig ner på golvet med byxorna vid knäna och forsatte sova :hihi :hihi .

Har aldrig gått i sömnen innan dess och det har aldrig hänt senare heller :tungan

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025