Saker man sa eller gjorde när man var liten.

Körde full-speed med min radio styrda jeep i lilla-syrrans hår,tills inte bakhjulen orkade dra runt mer,det blev duktigt trassel som bara en rejäl sax kunde ordna upp.(Jag stack,och syrran sprang gråtande till morsan med bilen hängande i håret!) :gnissla

Nursey skrev:
Min favorit var dock..da min lillebror var allmant liten till vaxten och var tvungen att sitta grymt frammat lutad pa toan for att inte fall i ..att trycka till honom sa han satt fast med hacken i toaskalen med armar o ben stickand upp...och SPOLA!! Till och med nu skrattar jag sa jag grater av att tanka pa det :rofl :rofl

:rofl :rofl :rofl

Min bror åt hundbajs när han var 3 år.. det har han fått höra ett par gånger! :arsele

Min farsa har berättat för min hur omtänksam jag var när jag var mindre... Jag tyckte en dag att hans bil var smutsig, och eftersom man redan då var en snäll och go kille så ville man ju hjälpa min kära far att tvätta bilen...

Eftersom man nu var så liten så hade man ju ingen tidigare erfarenhet av att tvätta bilar så jag tvättade min pappas bil så gott jag kunde. Grejjen var ju den att jag inte tvättade farsans bil med vatten... utan med sand!

Min farsa uppskattade aldrig den tvättningen riktigt... :va

TinaTjejen skrev:
Mamma vart röd och skrattade inte alls :va

Mycket konstigt.. :va

:rolleyes:

Juice skrev:
När jag var liten så hittade jag en massa mynt och 20-sedlar på pappas skrivbord och Jag tog en massa sedlar och la på flaket på min rosa lilla trehjuling. Och jag var inte dum...jag la självklart stenar på sedlarna så de inte skulle flyga iväg.
Sen cyklade jag iväg på vändplanen utanför, med alla sedlar på flaket...
Och pappa blev inte allt för glad... men då sa jag "Var inte ledsen lilla pappa..jag lämnade kvar lite till dig också..."

Knäpp unge man var..haha

Hej :hej

Jag har gjort all möjlig skit men min bror tar priset!

Han cyklade för första gången i sitt liv och utbrast:

- Mamma, mamma, jag kan cykla!

Fast han kunde varken svänga eller bromsa så han åkte i full fart ner för en backe och in i en container :näsblod :D
Han har ett fett ärr i pannan nu :tungan

Ja ni jag har alltid varit en SNÄLL pojke förutom att sätta eld på nån hektar här o där...

Tryckte upp en kontakt i brorsans näsa o gnugga hans hår för att se om det började lysa i lampan.... de gjorde det inte men det börja blöda som f**n i hans näsa.....

Osv... ska nog inte ta upp allt man har gjort egentligen :)

TinaTjejen skrev:
Jag åt kattens torrfoder när jag var liten... :gnissla

Jag åt jäst! :gnissla
Undra om det har satt sina spår.... Man kanske kan skylla på det?
Har gått över till malt nu...

Brorsan käka hundbajs. Fast bara en gång.

jag var enbart nudist i tid å otid..

kuta runt i enbart stövlar å en tröja funkade superbra.. synd att de fanns kameror på den tiden bara :gnissla

bränna små pappersbitar å slänga ner i ett sopnedkast å tro att de slocknar på vägen ner.. inte smart alls.. men de va de nån annan som gjorde.. vi såg bara resultatet :gnissla

plåga smådjur e också nått man pysslade med.. använda en groda föratt få "motivation" nog å träffa mitt i prick på en darttavla.. sitta å skjuta luftpistol på sniglar å småfåglar..

skjuta en kompis i arslet med luftgevär va ju lite taskigt också

Last edited:
Jag eldade massa saker, lekte doktor med tjejerna:), lekte kemist med mina systrars smink, Klippte sönder farsans snowjoggings, stack hål i nya skinnsoffan.
Det låter som att jag var en satunge men jag hade bara ett väldigt stort hämndbehov när jag ansåg mig vara orättvist behandlad:)

Min mamma och min bror ca 2.5-3år) åkta spårvagn in till stan ifrån bergsjön (göteborg)

Min bror sitter i barnvagn så när mamma skall gå av så får hon hjälp av en vääääldigt mörkhyad man..... min bror lutar sig fram stryker med sin han över mannen och tittar på sin hand i tron om att den mörkhyade mannen bara var smutsig och ser förvånande på mamma varför han inte oxå blev smutsig... som tur va så log mannen och sa att det va okej....

Min kompis satt oxå en gång på en spårvagn när hon va 4-5 och sjung björnen sover..... hon fick hela vagnen till att blunda och låtsas sova när hon sjung!

Mvh Monster Tjejen (skrev i fel namn)

John skrev:
:rofl :rofl :rofl

Min bror åt hundbajs när han var 3 år.. det har han fått höra ett par gånger! :arsele

Finns en rätt snygg tjej i stan som lirade innebandy i ösk tror hon står i mål nånstanns söderut nu, men varje gång man ser henne eller talar om henne så nämns den där situationen då hon åt hundbajs för 50 spänn då hon var liten.

Kul grej att bli ihågkommen för....

Var 4-5år, pappa hade tagit på sig att avliva 3 katter.
Jag fick absolut inte gå ur bilen och runt hörnet för att se (han avlivade dem med hagelsprakare)
Nr 1 gick bra, jag blev nyfiken, Nr 2 gick bra, jag blev väldigt nyfiken och började stiga ur bilen..
Den sista katten stretade emot för den visste väll vad som skulle komma så pappa kastar upp den och när den landar så skjuter han. Det träffade för långt bak så katten voltade fram och börjar krypa så för att den inte ska lida får den smaka en till salva.
När han tittar åt hörnet sen ser han mig med ögon stora som tefat.
Jag sprang tillbaka och satte mig i bilen som inget hade hänt.
När han kom tillbaka till bilen så var han arg och hade väntat sig att jag skulle storlipa. Då säger han:
pappa- Varför kom du och kollade när du inte fick?
jag- vet inte, men såg du så fräänt han slog som en volt och det sprutade blod.

Jag var 3-4år kanske?
Vi var över hos grannarna, de hade en dotter som var ett år yngre än mig.
De satt och åt middag ute på altanen, då kommer jag utspringandes och frågar mamma mitt framför alla.
Mamma får jag ligga med my?
Alla bryter ut i gapskratt.... jag förstår inte varför jag ville ju bara lägga mig brevid henne :confused:

Tellet skrev:
hittade en dosa lössnus som vi lurade i en polare att äta.. och efter det blev det ett jävla liv bland föräldrarna :yoparty

Det där hände med min farsas polare, han hade hittat en snus dosa lös och kom på idéen att hugga av den med en yxa.
Det var då hans lillebror fick hoppa in och agera skruvstäd :huvet det slutade med pekfingret och långfingret och halva ringfingret var borta, hans föräldrar var ju mindre glada på han efter det :4skrika

Själv så har man ju också gjort bort sig...

En gång så hade jag och min bror en tävling om vem som kunde kissa högst ( mot ett berg )
Jag vinklade då min snopp rakt upp och trykte på allt vad jag orkade, det kom rakt upp i skärmen på min keps och stänkte på hela mitt ansikte.

En gång så skulle vi bygga en vägg i vårt hus, då väggen nästan var klar upptäckte jag att man kunde gömma saker där i.
Så jag tog min mors alla smycken o pappas plånbok och la in i väggen, dagen efter så frågade mina föräldrar var alla smycken och plånboken var...
Min pappa svor i drygt en timme innan han började riva väggen igen :hihi

På dagis så fick jag höra att min inte fick stoppa in ärtor i näsan, lustigt nog så fanns det en ärta precis utan dörren på dagiset, den åkte direkt upp i näsan och en dagis fröken fick plocka ut den.

- 1982, 6år, ny cykel. Tar och släpar den upp till toppen av Borgbacken (en hög backe som användes som pulka/snowracerbacke) i Botkyrka samma dag man fått den. Förmodligen för att få uppleva fartens tjusning reda då. Sen bar det utför i en alldeles för ohälsosam hastighet för en sexåring, och jag drog rätt in i kantstenen på den korsande gångvägen med brutet nyckelben som följd.

- Lekt med tändare på en torr äng och skapat en storbrand. (sprang och gömde mig i skogen)

- "Itta, en kotlett!" (Titta, en Corvette!)

- Kört pappas bil knappt en kilometer när man var 8 år på landstället i Roslagen, men det slutade lugnt och fint vid grusvägens slut, för jag kunde inte få i backen. (RÅSKÄLL RÅSKÄLL RÅSKÄLL x 100 ungf.)

- Sköt ofta rönnbär med hushållsrulle/ballongvapnet tillsammans med andra ligister på förbipasserande fordon.

Så mycket skit man gjort så jag orkar inte berätta mera... :tungan

Back