Saker man sa eller gjorde när man var liten.

Runt 8-10 år gammal..

Fick den briljanta idèn att det var myclet roligare att smälla smällare i ett träd istället för att bara slänga dom på marken.

Så vi hade ett mycket gammalt träd på gården som hade spruckit på mitten (längs med) så det var en grov jäkla kedja som höll ihop hela trädet.

Jag slänger i minst ett 50-tal smällare i sprickan och vips som det är så står hela skiten i lågor och på mindre än 10 minuter befann sig brandkåren där och släckte den nu markanta brand som uppstått i trädet.

Jag = kilar upp på rummet och gömmer mig :rofl

Jag och kusin vars far e bonde "målade" typ 20 höns och en katt med spillolja. Kanske va sådär 3-4 år gamla. Va ju sådär poppis :näsblod

Freddola skrev:
Vågar väll inte skriva allt för mycket här.

Men när jag var runt 4-6 år kanske så tog min kära syster o hälde saltvatten i en flaska o fråga om jag ville dricka.
Självklart drack jag.

En annan gång när jag o min syster badade i badkaret bajsade jag =).

Bara lite av allt jag lyckats med :)

Jag sket också i badkaret när jag badade med syrran eftersom jag ville bada själv.

En annan gång skulle mamma byta bjöja på syrran som var ganska nyfödd. Jag konstaterade snabbt att syrran saknade vissa vitala delar och utbrast "Du ska inte vara orolig mamma, det växer nog snart ut en"

Lekte frisör med granntjejen tills hon inte hade nåt hårt kvar på huvudet

Blåste upp ett sugrör fullt med kanel i grannkillens näsa.

Anlade en skogsbrand för att jag ville se brandkåren när jag var 5 år gammal

Dödade en hare med min usla pilbåge gjord av rönn

Stal pengar hos grannen och köpte pingvinstänger för. Man fick ganska många för 50 kronor på den tiden.

Kvaddade mammas lilla renault genom att lägga ur handbromsen så att bilen rullade in i ett träd

Körde över grodor med gräsklipparen för nöjes skull.

"Kissade" syrran i skogen så som föräldrarna brukade göra och tappade henne i en myrstack.

Finns en hel massa............

Jag cyklade mycket och så när farsan gjorde en "ramp" som han skulle ha till ngt så var jag inte sen med att låna den för att träna lite "stunt". :D var väl runt 10 år skulle jag tro. Tjejkompisen tyckte också det var skoj så jag tog med denna till henne och så ställde vi den på gatan för att "leka av oss", var uppmärsksamma på bilar och tog då bort rampen men när vi satt på gräset och fikade och fick höra ett "brak" så hade vi ju inte räknat med att grannkärringen på 80 år skulle lyckas med att precis pricka in rampen.. :huvet

Vi skrattade så vi tjöt för det såg så jädra komiskt ut.
Tjejkompisen fick skäll :va men farsan tyckte "va fan man ska väl inte ut och cykla om man i princip e blind"

Det gick bra med tanten för övrigt.

Last edited:
Hmm ålder är jag osäker på men vi hade en bidé i vårat hus iaf, en dag stod jag med mamma i badrummet och frågade vad man eg använde den till.
"Ja jag brukar tvätta stjärten i den" sa min käre mor.
Jag tittade lite på henne och utbrast "Ha inte kommer du ner med den där breda stjärten där".

Var även på en fin middag då min mor skickade iväg mig på toan för att kissa,tvätta händera och snyta mig. När jag kommer tillbaka frågade min mor om det gick bra
"Oja kissade, tvättade händerna men kusarna dom åt jag minsann opp"

Jag och min kusin hade fått några studsbollar som vi lekte med hemma hos dom, tydligen så hade dom något innertak av nåt halvhårt material som det var små märken i då man studsade bollarna, hårdaste studsen med fetaste märket rockade hårdast :banana Tyckte dock inte våra föräldrar.

Impaderror=Epa traktor

ozeo skrev:
varje dag undra min dagmamma varför vi var sen hem från skolan...vi sa att vi har ingen anning men vi stanna vid en stång o klev upp på den o satte ett ben på varje sida o lekte nåt vi kalla k**en bli längre längre längre k**ken bli mindre mindre mindre..

ingen kommentar :tungan
:D

Tina 5år och mamma åker buss. Mamma får stå och hålla i sig i stagen, då bussen är full.
Tina: "Mamma, varför har du så långa tuttar?!"
Halva bussen vänder sig om och tittar på stackars mamma. :rodnar

Är cirkus två bast och syrran ligger i morsans mage:

Morsan: -Vill du att det ska vara en bror eller syster?
Jag: -Lastbil! (uttalas "Lattbil")

En kul sak som lillebrorsan sa när han va ca 2-2,5 år va "jävla skåning"

Farsan brukar av nån anledning säga det i bilen ganska ofta
:tomten

Själv gillade jag att pinka på prylar, i sömnen. T ex datorn fick sig en skvätt

När min kusin var liten så inträffade följande:

Min kusin och hennes familj var i kyrkan och väntade på att prästen skulle komma in i kyrksalen. När prästen kom in så flög ett flygplan samtidigt över kyrkan och min kusin säger med klar stämma.

FY FAN(flygplan), NU KOMMER PESTEN(prästen). :D

Hibboi skrev:
Brorsan bajsa på gräsmattan o skyllde på bocken bruse.. de får han höra än idag kan jag säga ;)

Jag skyllde alltid på att det var en tavla som hängde i badrummet som luktade. Skulle ha fått den i present av pappa nu, men den är tyvärr försvunnen...

Jag har en drygt två år äldre brorsa och när vi bråkade bet han sig alltid hårt i armen och skrek tills morsan kom. Sedan skyllde han på mig och jag fick stå i skamvrån.

En midsommar kastade jag in en död råtta genom grannens fönster så den landade mitt på matbordet. Gästerna blev jätteimponerade!! :D

Petade även upp en krita i näsan som fick sitta tills den grodde fast...

Mamma berättar att när jag var mindre så frågade jag:

Mamma, varför växer snoppen när jag ser på nakna kvinnor?

:kocko

hittade en dosa lössnus som vi lurade i en polare att äta.. och efter det blev det ett jävla liv bland föräldrarna :yoparty

Jag och polaren doppade hans pappas ciggarer i bensin, samt preparerade dem med smällare, så när han rökte small det rätt bra :tungan

Hällde laksermedel i morsans kaksmet, så alla hennes inbjudna jobbarkompisar blev ganska kassa i magen.

Fast värst var när en polare fick för sig att pissa i kastrullen med nudelsoppan som stod på spisen. Hans pappa blev inte så glad när han kom hem hungrig och käkade nudlar som kokat i urin :hihi

Ett axplock av all jävelskap man hittat på som ung.

Starstriker skrev:
Finns en hel massa............
Ha ha ha..fan vad jag garvade... :rofl

Min lillebror (som for ovrigt ar orginal modellen for Onda Dockan :lol :rolleyes: ) brukade vanta tills nagon pratatde i telefon..helst med nagon myndighet...sa brukade han banka pa dorrposter, sla sig sjalv sa det klatchade till och vrala.."neeej mamma, forlat..aaaajjjj..mamma...sla mig inteee..."

Min favorit var dock..da min lillebror var allmant liten till vaxten och var tvungen att sitta grymt frammat lutad pa toan for att inte fall i ..att trycka till honom sa han satt fast med hacken i toaskalen med armar o ben stickand upp...och SPOLA!! Till och med nu skrattar jag sa jag grater av att tanka pa det :rofl :rofl

Last edited by a moderator:
min granne råkade ut för mycket skit....vi kastade ruttna äpplen på han vita fasad, sprutade växtgift på hans rosor å jordgubbsplantor så dom dog, kastadee småsten i gräsmattan och klippte sönder hans häck

Back