Sabotage?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag börjar på allvar fundera på om det är nån/några som medvetet jobbar på att sabotera min hojsäsong.

Händelser den senaste tiden:

1. Påbackad av smitare. Kommer ut från MC-varuhuset och en smitare har backat omkull hojen så att den kanar mot trottoarkanten. Massor med repor på högersidan, paj kåpstag, trasig toppkåpa, paj bromshandtag.

2. Kommer ut några dagar senare hojen ligger vält. Inga direkta skador, kanske lite mer repor.

3. Drar av kedjan i hyfsat hög hastighet. Inspekterar kedjan (länken som brast) och den ser suspekt ut, nästan som om den vore "avklippt"?

4. Några dagar senare: Bakblinkersen slutar funka. Upptäcker att kablarna hänger löst (avslitna?)
Drar nya kablar till bakblinkersen.

5. Dagen efter: Nån stjäl hela undertailen, inkl bakblinkers och regplåt.

6. 3 dagar senare: Åker till tjejen och märker att hojen känns ovanligt "svampig" upptäcker att jag har noll luft i bakdäcket. Vid pumpning pyser det och det visar sig vara ett jack på däcket väldigt likt ett knivstick.

Jag brukar inte vara nojig eller tro på konspirationsteorier men nu börjar man fan undra. Jag bor inte på nåt direkt slöddrigt ställe (Hägersten, ok det är inte övfre övfre, men det är ju inte Rinkeby heller) och jag har inga ovänner vad jag vet heller.

Vad tror ni? Har jag en granne som stör sig, en nemesis, eller har jag bara haft otur?
Väntar med spänning på vad som kommer hända nästa gång. Punka på bromsslangarna? :gnissla

Ps. Ska lägga upp bilder på däck och kedja senare.

Troligtvis är du smygkommunist och fått Marcus förbannelse på dig.

Kanske dags att kontakta herr Blå, låter inte direkt hälsosamt det du råkat utför.

Hoppas det löser sig.

Den där flickvännen du har...hon kanske har ett svartsjukt ex? Skaffat henne nyligen?

Den där flickvännen du har...hon kanske har ett svartsjukt ex? Skaffat henne nyligen?

Det där är mer än troligt, eller att mr Dreggel bor i ett Mc fientligt bostadsområde...jag skulle ha lite koll på hojen eller låsa in den någonstans.

Det där är mer än troligt, eller att mr Dreggel bor i ett Mc fientligt bostadsområde...jag skulle ha lite koll på hojen eller låsa in den någonstans.
Nu vet jag inte hur du bor, men de flesta webkameror har en mjukvara som startar och kan spela in när något rör sig i synfältet.
Tar bara några minuter att ställa in.
Ett enkelt och realistiskt förslag och bättre än bollträ.

Vältet utanför MC-varuhuset lär ju ha varit tjejen på klädavdelningen i alla fall. Hon fattade direkt att du skulle nätshoppa, så när du trodde hon var på lagret och hämtade nåt så var hon i själva verket ute och körde på din hoj.

Sen fick hon smak för det och kan bara inte sluta.

Tror jag.

Grejen är att hojen är alltid larmad och jag tar det alltid jävligt lugnt runt mitt eget hus. Varvar aldrig eller låter hojen stå på tomgång nån längre stund. Den står inte heller ivägen för nån.

Tjejen och jag har ju barn ihop så det där med galet ex låter inte så troligt.

Njae det är säkert bara otur alltihop, men med tanke på hur mycket jag fått meka och krångla den sista tiden så hoppas jag, för hans egen skull, att jag aldrig kommer på nån med att fingra. Då kommer jag fullständigt bryta isär karln som om han vore en krabba. :fakta

Tjejen och jag har ju barn ihop så det där med galet ex låter inte så troligt.

Säg inte det du.. En del är jäkligt långsinta. Jag har själv råkat ut för en otäck typ som började ringa och hota med både det ena och det andra få ett jäkligt underligt sätt, fast det var 5år sen han och min dåvarande tjej var ihop. Inget rolig typ, föredetta polis som fått sparken eftersom han blivit dömd för misshandel. Som tur var blev det inget mer än en massa nattliga telefonpåringningar, efter ett tag tröttnade han tydligen. Jäkligt underliga påringningar, han ringde in på telefonsvararen och sjöng en massa låtar om ond och bråd död.

Vältet utanför MC-varuhuset lär ju ha varit tjejen på klädavdelningen i alla fall. Hon fattade direkt att du skulle nätshoppa, så när du trodde hon var på lagret och hämtade nåt så var hon i själva verket ute och körde på din hoj.

Tror jag.

Du...har ni pumps i stl 42,5 ? :brynad
Kan jag prova hos er ?

Tror jag.

En bra teori faktiskt, förutom att det blir fel rent kronologiskt. Påbackningen hände ett bra tag för nätshoppingen :)
Däremot så skulle jag aldrig parkera hojen därutanför igen, nu när du tar fram det på det här viset ;)

Hej..

Jag skulle ha seriöst funderat på att sätta mig i buskarna och vänta ut han/de!

Låter väldigt underligt iaf...

Hoppas det löser sig!

Mvh
Dio

Hägersten är definitivt ett slödderställe. Våra nysvenska vänner sabbar inte motorcyklar utan det gör fattiga haschare/tjackare. Som det vimlar av i Hägersten. Närheten till Örnsbronx hjälper inte direkt heller, där det finns ännu fler småkriminella haschare(tjackisar i tjugoårsåldern.

Jag tror du är utsatt för sabotage.

Hägersten är definitivt ett slödderställe. Våra nysvenska vänner sabbar inte motorcyklar utan det gör fattiga haschare/tjackare. Som det vimlar av i Hägersten. Närheten till Örnsbronx hjälper inte direkt heller, där det finns ännu fler småkriminella haschare(tjackisar i tjugoårsåldern.

Jag tror du är utsatt för sabotage.

Nu bor jag iofs mer åt kransen hållet, och jag brukar aldrig se tjackiga snorisar runtom där jag bor, men visst man vet ju aldrig.
Det skumma är att jag har några grannar som jag har bra kontakt med och jag vet att de skulle reagera om de såg nåt suspekt.

Det blir väl att lägga sig ute i terrängen med knogbaguetten färdigbredd.
Ibland önskar man att man kunde göra hojen strömförande, ordentligt med ampere rakt ut i slöddernäven.

En bra teori faktiskt, förutom att det blir fel rent kronologiskt. Påbackningen hände ett bra tag för nätshoppingen :)
Däremot så skulle jag aldrig parkera hojen därutanför igen, nu när du tar fram det på det här viset ;)

hmmm det är inte så att det var din brud som såg dig gå in och titta underligt på kvinnan bakom disken eller läste ditt rörande inlägg här, som "påminner dig om de äktenskapliga dygderna" så att säga ?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman