LCF
Medlem
Jag har fått ombesiktning på min 9000 2,0i då HC-halten var för hög(270).
Det är första gången bilen har haft så högt värde, ifjol hade den 13 i HC-halt.
Jag har sedan besiktning bytt olja,tändstift och provat en annan lmm,katalysator och även provat en annan dator utan förbättring.
Jag har kollat med startgas efter läckage och vevhusvent. verkar fungera.
Bilen går snålt då tändstiften är kritvita och den verkar nästa spika på tomgång.
Om man jämför med ifjol så har även co och co2500 ökat men är fortfarande inom godkända värden.
Jag har nu kört fast och behöver ett tips, det vore synd att skrota bilen då den är rostfri och har inte gått mer än 17800mil.
Det är första gången bilen har haft så högt värde, ifjol hade den 13 i HC-halt.
Jag har sedan besiktning bytt olja,tändstift och provat en annan lmm,katalysator och även provat en annan dator utan förbättring.
Jag har kollat med startgas efter läckage och vevhusvent. verkar fungera.
Bilen går snålt då tändstiften är kritvita och den verkar nästa spika på tomgång.
Om man jämför med ifjol så har även co och co2500 ökat men är fortfarande inom godkända värden.
Jag har nu kört fast och behöver ett tips, det vore synd att skrota bilen då den är rostfri och har inte gått mer än 17800mil.