SAAB 900 spöar MC

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
Hmmmm.... Vore kanske mer rättvist att i så fall rejsa den SAABen mot en hoj som trimmats för lika mycket pengar.....

Skulle vara intressant att se... Men vart hittar man en sån hoj?

Macke skrev:
Hmmmm.... Vore kanske mer rättvist att i så fall rejsa den SAABen mot en hoj som trimmats för lika mycket pengar.....

Skulle vara intressant att se... Men vart hittar man en sån hoj?
Fråga No1 här på forumet :)

rezpekt åt SAABen :tummenupp Ett underbart jobb som gör att man blir riktigt avis :mad: Får nöja mig med 215 i min :(
Vill åxå ha en pappa som har trimfirma :fakta :rock

toca1 skrev:
rezpekt åt SAABen :tummenupp Ett underbart jobb som gör att man blir riktigt avis :mad: Får nöja mig med 215 i min :(
Vill åxå ha en pappa som har trimfirma :fakta :rock

Kika förbi mig så kan jag jacka kolvarna åt dig blir ett jäkla bottrendrag efter det:mattias

"TRANSMISSION SET 2: 6-VÄXLAD,RAKSKURNA DREV,TÄTSTEGAD.
SYNKRINGAR/DOGBOX. JS-RACING RACELAMELLDIFF. max 290kmh" Ja tack :)

Men fjollhjulsdrift? Njaaeee :zpy Det ska vara RWD! :rock BMW :bow

Kul med bilar som går bra dock! :)

Liten fin tratt btw :)

toca1 skrev:
Det e en tjänstebil så jag tror att jag tyvärr måste tacka men tacka nej :)

Du jobbar inte på ett ställe som gör etiketter precis innan infarten till Göteborg???

När jag läste om den bilen toppde den ca 200, varför inte dreva en lagom tung hoj så att den toppar 200 och rejsa igen? Jag kan tänka mig att ställa upp, ska ge lite handikapp och bara dreva ner till 230 i toppfart.

Annars har vi ju mannen med pickup-en här i GBG. Den går rätt duktigt den också :tummenupp
Syclone

OLJEKYLD GSXR skrev:
När jag läste om den bilen toppde den ca 200, varför inte dreva en lagom tung hoj så att den toppar 200 och rejsa igen? Jag kan tänka mig att ställa upp, ska ge lite handikapp och bara dreva ner till 230 i toppfart.

Det vill jag se! :crash

det värsta med Saaben var inte tiderna 0-100 etc... utan 80-120 osv.
om jag inte missminner mig så var det ruggiga tider :skrämd

ska försöka rota fram den bilsporten....

Jag och Bäckis bråkade nåt hemskt om Mc vs bilar.
Han hävdade att hojar var sugiga och gick slött och var allmänt tråkiga.
Han hade som referens att han hade kört en cbr600 och att den inte var så pigg över 200km/h tyckte han. Sen att en kille som kallas för grepen hade dragit en r6:a vid våran "stripp" han körde en bmwturbo som inte gjorts för så mycket annat än att åka snabbt rakt fram.
Ut på en bana så kan vi se vad som händer tycker jag, sen efter det så kan vi dragracingkitta r6:an med längre sving, chassisänkning, kanske wheeliebars.
Undrar om han blir dragen då?
Som referens sade jag att min dåvarande gsx600f klarade en blank 12:a, det tyckte han inte var så imponerande men säg den bil som original klarar det, vad kostar den?

Men jag har testat strippkörning en gång i Falun på lagligt sätt vid ingarvet men det var inte så skoj eftersom jag och en zx12r var dom enda som körde original, inte ens slipon.
Men jag tog alla starter dock, det är jag stolt över :tummenupp

Nä, hojar ska man svänga med men det känns bra att man nog åker ifrån 99% av alla bilar. :D

den enda bil jag sett som drar en tyngre hoj, var en r1 i det fallet var väl den där vässade svarta supran som fanns i landet, den tog ju r1an (som var standard har jag för mig) med liten marginal på 402m.
I starten var hojen före, men sen ångade supran om.
Men då körde ju R1an på samma grejer som på gatan medans supran hade däck för stripkörning, det lär han ju knappast ha vid ett rödljusrace.
Trams med så mycket hästar på en framhjulsdriven bil måste jag säga, sen det där med att röka en hoj i så höga farter som 200 så är det en hel del bilar som kan klarra en sådan sak.
Nej en regelrätt duell och den där Saaben kan känna sig blåst bra långt upp i fart.

Silwer skrev:
den enda bil jag sett som drar en tyngre hoj, var en r1 i det fallet var väl den där vässade svarta supran som fanns i landet, den tog ju r1an (som var standard har jag för mig) med liten marginal på 402m.
I starten var hojen före, men sen ångade supran om.
Men då körde ju R1an på samma grejer som på gatan medans supran hade däck för stripkörning, det lär han ju knappast ha vid ett rödljusrace.
Trams med så mycket hästar på en framhjulsdriven bil måste jag säga, sen det där med att röka en hoj i så höga farter som 200 så är det en hel del bilar som kan klarra en sådan sak.
Nej en regelrätt duell och den där Saaben kan känna sig blåst bra långt upp i fart.

Har det på film. Snarare flygande kilometern.
Rullande start på Lunda utanför Uppsala.
Rätt jämt hela vägen sen vid 260 "blåste bara Supran förbi" enligt ryttaren på moppen.

sEiKo skrev:
Jag och Bäckis bråkade nåt hemskt om Mc vs bilar.
Han hävdade att hojar var sugiga och gick slött och var allmänt tråkiga.
Han hade som referens att han hade kört en cbr600 och att den inte var så pigg över 200km/h tyckte han. Sen att en kille som kallas för grepen hade dragit en r6:a vid våran "stripp" han körde en bmwturbo som inte gjorts för så mycket annat än att åka snabbt rakt fram.
Ut på en bana så kan vi se vad som händer tycker jag, sen efter det så kan vi dragracingkitta r6:an med längre sving, chassisänkning, kanske wheeliebars.
Undrar om han blir dragen då?

Nä, hojar ska man svänga med men det känns bra att man nog åker ifrån 99% av alla bilar. :D

En BMW M3 (den nya modellen) försökte rejsa med mig igår. (Jag kom precis från SRW, uppvärmd och allt var jag... :D )
Jag förstår inte dessa pojkar. Visst satt flickan brevid och han ville kanske försöka impa lite på henne. Men, då kanske han skulle titta lite noggrannare vad han rejsade mot. Menar, min hoj ser ju inte orginal ut precis. Inte en lampa och kolsvart.
Behövde inte ens växla upp... :D
Vid nästa rödljus tittade han stumt framåt, inte en blick åt mitt håll. :lol :lol :lol

Och på grillfesten i helgen så satt jag och snackade med en kille som hade en polare med en Porsche GT3 (eller vad den nu hette, en FETE grymm Porsche är det i alla fall). Han vart förvånad över att en vanlig standard sporthoj drog i från den... :rolleyes:
Skulle dock gissa att Porschen skulle vinna ett rejs på Falken, där de tydligen körde. Glömde fråga vilka tider de körde ibland. :mad:

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...