Hej hej (såg ni att jag fick in tre olika språk på amnet?
)
Till amnet hör att jag ska hjälpa min syrras bilokunniga pojkvän att köpa bil.
Vi var ute idag å kikade lite och fick upp en blååå Saab 9-5 Aero ´00 med 18k mil på mätaren. Vi kikade på den fina vingen och dom fräcka fäljarna och fick t.o.m. provköra. Bilen gick bra, gött axx i trollmotorerna. Miro, bilhandlaren på björkmansbil ville ha 50k svenska kronor för den.
Nu till kruxet. När vi bromsade i ungefär 50 och släppte ratten så drog den lätt till höger, kan vart vägen som var spårig, men vet inte
. Sedan så var det gova pixelfel på radion och lite bubblig lack på tanklocket å lite ful rost på en tröskel.
Men allt detta kan ju tänkas vara bagateller, han vill helst ha en bil med lite trycka i, och samtidigt inte betala en mängd med pengar. Det var ju inte några större problem som vibrationer i ratten eller blårök. Verkar denna bil bra? service boken var maxstämplad.
Vi ska ta en större provrunda på fredag med den, så om någon vet några generella fel på saabar, den får gärna skriva ner dessa
, eller om du själv har erfarenheter av att ÄGA en saab (inga idiotiska "Volvo 740 tick ska det vara idiot" komentarer tack)
Trevlig kväll
Till amnet hör att jag ska hjälpa min syrras bilokunniga pojkvän att köpa bil.
Vi var ute idag å kikade lite och fick upp en blååå Saab 9-5 Aero ´00 med 18k mil på mätaren. Vi kikade på den fina vingen och dom fräcka fäljarna och fick t.o.m. provköra. Bilen gick bra, gött axx i trollmotorerna. Miro, bilhandlaren på björkmansbil ville ha 50k svenska kronor för den.
Nu till kruxet. När vi bromsade i ungefär 50 och släppte ratten så drog den lätt till höger, kan vart vägen som var spårig, men vet inte
. Sedan så var det gova pixelfel på radion och lite bubblig lack på tanklocket å lite ful rost på en tröskel. Men allt detta kan ju tänkas vara bagateller, han vill helst ha en bil med lite trycka i, och samtidigt inte betala en mängd med pengar. Det var ju inte några större problem som vibrationer i ratten eller blårök. Verkar denna bil bra? service boken var maxstämplad.
Vi ska ta en större provrunda på fredag med den, så om någon vet några generella fel på saabar, den får gärna skriva ner dessa
Trevlig kväll