S1000RR vs R1 vs CBR1000RR vs ZX-10 vs GSXR1000R

hmm, ja för med hoj kan man inte svänga med...!! :huvet
(det är just i svängarna det blir roligt)

jaja, köp du din bmw m3 kebabracer, vi andra här på forumet gillar hoj:tummenupp

Nu var det ju inte så att trådstartaren påstod att det inte gick att svänga med en mc utan att han tyckte det var roligare.

Avundsjuk lr

Nu var det ju inte så att trådstartaren påstod att det inte gick att svänga med en mc utan att han tyckte det var roligare.

Avundsjuk lr

sant, men varför ta upp det på ett forum med,hmmm ja vad är det vi alla eller de flesta har gemensamt här ?

avundsjuk ? nej.. jag gör inga dumma beslut genom att skaffa mig ännu en gång en bil som kostar mer än vad det smakar..! men det är jag det.. man prioriterar olika vilket är tur det, annars hade det varit tråkigt om alla tyckte samma :glömdet

Ber återigen om ursäkt.

Såg och hörde Lexus nya sportbil på nätet och jag höll på att smälla av! Så djäkla skönt ljud! :tummenupp Så nu går man i bil-tankar fast det fortsätter nog att bara vara tankar då R1 står högre på listan

Iaf. Hittade ett grupp test mellan BMW, Lexus, Nissan, Porsche och Audi. Man tycker ju att Maserati och Lamborgini borde vara med men ja antar att dom gjort detta testet med bilar för ungefär samma pengar?

Japp, du är efterbliven.

hmm, ja för med hoj kan man inte svänga med...!! :huvet
(det är just i svängarna det blir roligt)

jaja, köp du din bmw m3 kebabracer, vi andra här på forumet gillar hoj:tummenupp

en till som inte lärt sig läsa?

Ja hoppade av 9an men nog fan kunde ja läsa för det.

sant, men varför ta upp det på ett forum med,hmmm ja vad är det vi alla eller de flesta har gemensamt här ?

avundsjuk ? nej.. jag gör inga dumma beslut genom att skaffa mig ännu en gång en bil som kostar mer än vad det smakar..! men det är jag det.. man prioriterar olika vilket är tur det, annars hade det varit tråkigt om alla tyckte samma :glömdet

Det va inte ja som tog upp det. Jag sa bara att jag tycker det är roligare att svänga med bilar, mycket pga G-krafterna.

Alla här gillar motorcyklar inklisive mig själv. Det va anledningen till att ja reggade mig här på forumet plus att jag är BMW fanatiker (i confess). Det va ni som startade pajkastningen mellan bil o MC trots att det inte har ett smack o göra med tråden.

Last edited:
Sen vet ja inte om man är så välkommen i "dårhuset"...

Det tar ett par månader att lära sig klimatet här inne, sedan ett par år att vänja sig helt.

Bara att inse att detta är ett forum fullt med motorcykelfrälsta personer.
Du skulle få ungefär samma reaktion om du registrerade dig på Bukefalos och började säga att det visserligen är roligt att rida på en häst, men äta hamburgare är roligare...

Mina två cent.

Det tar ett par månader att lära sig klimatet här inne, sedan ett par år att vänja sig helt.

Bara att inse att detta är ett forum fullt med motorcykelfrälsta personer.
Du skulle få ungefär samma reaktion om du registrerade dig på Bukefalos och började säga att det visserligen är roligt att rida på en häst, men äta hamburgare är roligare...

Mina två cent.

Jo ja börjar förstå det, och ja har full förståelse för folk som reagerar när ja tycker bil är roligare att svänga med än MC.

Men när folk beter sig som dom vore 5år eller bara häver ur sig en massa skitsnack och inte läser vad det är man skrivit. Sånt blir man förbannad på.

Jo ja börjar förstå det, och ja har full förståelse för folk som reagerar när ja tycker bil är roligare att svänga med än MC.

Men när folk beter sig som dom vore 5år eller bara häver ur sig en massa skitsnack och inte läser vad det är man skrivit. Sånt blir man förbannad på.

ska du hela tiden reta dig på vad folk skriver här på sh så lär du inte bli långvarig här..:tummenupp

man får ta 99% med en stor skopa salt och använda ignore funktionen ofta..

?
Visa nu att du inte är 5 år och försök ha en normal diskussion.

Sen vet ja inte om man är så välkommen i "dårhuset"...

om du inte märkte så gjorde jag ett försök att gräva ner stridsyxan för diskussionen i sig är egentligen helt oviktig då det var BMW:s hojen vi skulle tjöta om..

åter igen så det inte kan missuppfattas. Jag ber om ursäkt ! :krama

och du är mer än välkommen.. !! :banana

ska du hela tiden reta dig på vad folk skriver här på sh så lär du inte bli långvarig här..:tummenupp

man får ta 99% med en stor skopa salt och använda ignore funktionen ofta..

det han skrev.. :fakta

Last edited:
Tjena, ny här på forumet :D

Såg BMW´s hoj på zatzy.com och jag höll på att smälla av, så nu går man i MC-tankar fast det fortsätter nog att bara vara tankar då M3 CSL står högre på listan ;)

Iaf. Hittade ett grupp test mellan BMW, Honda, Yamaha, Kawasaki och Suzuki. Man tycker ju att Aprilia och Ducati borde vara med men ja antar att dom gjort detta testet med motorcyklar för ungefär samma pengar?
[YOUTUBE-ID]4EBo2Zl3Y6w[/YOUTUBE-ID]
Vad menar du med frågetecknet? :va Vill du ha vettiga svar, ställ vettiga frågor :tummenupp
rakt fram ja men inte när det börjar svänga :D

Skitsamma,

Ingen som har något att säga ang. BMW´s första försök att bygga en 1000cc hoj som överträffar konkurrenterna? (som har byggt 1000cc´s ett bra tag nu)

prova sökfunktionen först :tummenupp

till sist..... tagga ner

:arsele:krama:arsele

släpp sargen och kom in i matchen. Vad förväntade du dig på ett forum som handlar om MC ?

Inget att bli arg över, men åter igen. tog du det personligt så ber jag om ursäkt att jag tyckte till :tummenupp

Vad menar du med frågetecknet? :va Vill du ha vettiga svar, ställ vettiga frågor :tummenupp

prova sökfunktionen först :tummenupp

till sist..... tagga ner

Jag har ingen stenkoll på sporthojar men ja kan tänka mig att Aprilia och Ducati tar lite mer för sina sporthojar än europeérna och japsarna.
Och eftersom ja inte va säker så tänkte ja att det bästa måste nog vara o sätta ett frågetecken efter texten ihopp om att nån kunde bekräfta att så va fallet. Inte tillräckligt vettigt?

Jag är nertaggad, trodde inte det va möjligt att bete sig så men nu vet jag, sen va mycket av snacket enbart för att hälla lite bensin på elden kan ja tänka mig. ;)

:arsele:krama:arsele

släpp sargen och kom in i matchen. Vad förväntade du dig på ett forum som handlar om MC ?

Inget att bli arg över, men åter igen. tog du det personligt så ber jag om ursäkt att jag tyckte till :tummenupp

Det är lungt, låt oss koncentrera oss på motorcyklarna istället ;)

Förresten, vart hittar jag ignore-knappen?

Last edited:
Fakta 1: Det är skoj att svänga med både bil och hoj. :yoparty

Fakta 2: Roliga bilar ÄR oftast löjligt dyra. :död

Fakta 3: En bra förare med en bra bil kör mycket fortare i kurviga partier jämfört med en bra förare på en bra båge (senare bromspunkt och högre kurvhastighet). :fakta

Fakta 4: Jag har blivit för gammal och feg för att tävla i roadracing (har återfått vettet). :tungan

Fakta 5: Det är vansinnigt skoj att köra banracing med bil. :tummenupp

Många är väl förhoppningsvis riktiga petrolheads och gillar att köra de flesta motoriserade fordon eller?!? Vi behöver ju inte sprätta sand på varandra här i sandlådan för det? :)

On Target: Själv föredrar jag Suzuki alla dagar i veckan när vi snackar sporthojar och BMW 6 dagar i veckan när vi snackar bilar. :rock

Någon mer än jag som kräks av "musiken" och undrar hur dem tänkte när dem valde att göra reportage om fyra värstingar utan att man hör ett uns av hur dem låter?

Jag hoppas någon har gjort det bättre!

Med tanke på att alla japshojarna i literklassen blivit mellan 10-30 000 kr dyrare senaste året pga. yen-kursen så har en helt ny marknad öppnat sig.
BMW, Aprilia, Ducati, MV Agusta är helt plötsligt hojar som kan konkurera med japsen prismässigt.

Mina val ifall jag hade pengarna skulle vara ungefär så här:

MV Agusta F4 1000R
BMW S1000RR
Aprilia RSV4
Ducati 1198
Honda CBR1000RR
Yamaha YZF-R1
Suzuki GSX-R1000
Kawasaki ZX-10R

Fixar till lite gran :)

MV Agusta F4 1000R 185 000:-(Fixat tack Wiseguy)
Ducati 1198 180 000:-(Ej S=220 000:-)
Aprilia RSV4 169 995:-(Ej F=211 995:-)
Yamaha YZF-R1 169 900:-
BMW S1000RR 168 900:-
Honda CBR1000RR 164 900:-
Suzuki GSX-R1000 162 900:-
Kawasaki ZX-10R 154 900:-

Tagit från blocket 2010-01-24

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...