Scorpiokid
Ny medlem
s1000rr
Problemet för BMW Sverige är att dom inte får tag i tillräckligt med hojar till 2010,det kommer 100 till Sverige och de flesta är redan sålda,vissa handlare
har redan tecknat kontrakt på 10-12 hojar utan prut.
När det gäller delar till S1000RR så tillåts ju ingen trimning inom Pro Superbike
(förutom avgas och tändbox)och dämpning köper dom ju direkt från Öhlins.
(men det drar fort iväg,Papunens hojar stod i 500.000 st.)
Delta Racing som BMW har som samarbetspartner är inte dyra utan prisvärda,
kvalite´ kostar och här pratar vi Motogp-prestanda.
BMW har även en egen HP-linje med kolfiberprylar osv.och dom är inte dyra.
Jag tror BMW´n är en riktigt bra hoj.
Och vad jag hört rycktas så är det ett antal ProSuperbike förare som fått erbjudande om att köra BMW nästa år. Givetvis har nog dom flesta toppförare fått förfrågan. Men erbjudandet från BMW är hitintills dåligt, gämnfört med vad toppkillarna har i dag i sina kontrakt. Och därför har ingen nappat än som jag vet. Däremot är deras erbjudande ekonomiskt gämnförbart med vad en nykomling till ProSuperbike brukar få om han gick till någon av dom japanska tillverkarna och frågade.
Dessutom finns det ett stort problem med trimgrejjer och tillbehör. Dom ska levereras från en tysk racefirma. Och priserna på dom prylarna är många gånger dyrare än vad motsvarande prylar är till andra märken från andra leverantörer.
Men jag tror hojen är grym, och det är säkert många som vill köra den, om dom bara får ett motsvarande bra erbjudande, som dom har i dag.
Men det är vad rykten säger, vad som är sant och hur det slutar återstår att se.
Problemet för BMW Sverige är att dom inte får tag i tillräckligt med hojar till 2010,det kommer 100 till Sverige och de flesta är redan sålda,vissa handlare
har redan tecknat kontrakt på 10-12 hojar utan prut.
När det gäller delar till S1000RR så tillåts ju ingen trimning inom Pro Superbike
(förutom avgas och tändbox)och dämpning köper dom ju direkt från Öhlins.
(men det drar fort iväg,Papunens hojar stod i 500.000 st.)
Delta Racing som BMW har som samarbetspartner är inte dyra utan prisvärda,
kvalite´ kostar och här pratar vi Motogp-prestanda.
BMW har även en egen HP-linje med kolfiberprylar osv.och dom är inte dyra.