S1000RR, i var mans garage till 2011?

Hur kommer S1000RR gå i banutförande för oss dödliga?

• Antal röstningar
    0
s1000rr

Jag tror BMW´n är en riktigt bra hoj.
Och vad jag hört rycktas så är det ett antal ProSuperbike förare som fått erbjudande om att köra BMW nästa år. Givetvis har nog dom flesta toppförare fått förfrågan. Men erbjudandet från BMW är hitintills dåligt, gämnfört med vad toppkillarna har i dag i sina kontrakt. Och därför har ingen nappat än som jag vet. Däremot är deras erbjudande ekonomiskt gämnförbart med vad en nykomling till ProSuperbike brukar få om han gick till någon av dom japanska tillverkarna och frågade.

Dessutom finns det ett stort problem med trimgrejjer och tillbehör. Dom ska levereras från en tysk racefirma. Och priserna på dom prylarna är många gånger dyrare än vad motsvarande prylar är till andra märken från andra leverantörer.

Men jag tror hojen är grym, och det är säkert många som vill köra den, om dom bara får ett motsvarande bra erbjudande, som dom har i dag.

Men det är vad rykten säger, vad som är sant och hur det slutar återstår att se.

Problemet för BMW Sverige är att dom inte får tag i tillräckligt med hojar till 2010,det kommer 100 till Sverige och de flesta är redan sålda,vissa handlare
har redan tecknat kontrakt på 10-12 hojar utan prut.
När det gäller delar till S1000RR så tillåts ju ingen trimning inom Pro Superbike
(förutom avgas och tändbox)och dämpning köper dom ju direkt från Öhlins.
(men det drar fort iväg,Papunens hojar stod i 500.000 st.)

Delta Racing som BMW har som samarbetspartner är inte dyra utan prisvärda,
kvalite´ kostar och här pratar vi Motogp-prestanda.

BMW har även en egen HP-linje med kolfiberprylar osv.och dom är inte dyra.

Problemet för BMW Sverige är att dom inte får tag i tillräckligt med hojar till 2010,det kommer 100 till Sverige och de flesta är redan sålda,vissa handlare
har redan tecknat kontrakt på 10-12 hojar utan prut.
När det gäller delar till S1000RR så tillåts ju ingen trimning inom Pro Superbike
(förutom avgas och tändbox)och dämpning köper dom ju direkt från Öhlins.
(men det drar fort iväg,Papunens hojar stod i 500.000 st.)

Delta Racing som BMW har som samarbetspartner är inte dyra utan prisvärda,
kvalite´ kostar och här pratar vi Motogp-prestanda.

BMW har även en egen HP-linje med kolfiberprylar osv.och dom är inte dyra.

Nja. du har delvis rätt.
Angående tilldelning har du säkert rätt, det har jag inte den blekaste om, men kan lätt ta reda på. För min kompis är säljare på BMW-Mc i Stockholm.
men gällande delar är du ganska långt ute och cyklar.

Du har rätt i att man inte får trimma genom att bearbeta inne i motorn. Men det är så otroligt mycket annat vi gör med hojarna. Och alla dom sakerna skulle lätt kosta 500.000kr som du säger, och förmodligen mycket mera, men det är om vi köpte dom av butik till butikspris. Men dom flesta förarna i ProSuperbike har Sponsring på alla delar. Allt från bra pris till helt gratis. Så det kostar oss inte (i alla fall inte mig) 500.000 kr att bygga hojen.

Jag kör ju kawasaki, och dom är superbra att ha att göra med när det gäller grejer för racing. Jag har även kompisar som kör Kawasaki i R1000, och även dom får skitbra priser och support från Kawasaki. Tidigare körde jag Suzuki och fick inte alls samma stöd i R1000 som mina kompisar får från Kawasaki i R1000 och R600. Att inte flera tävlar på Kawa och pratar med närmaste ÅF om spons förstår jag inte.

Men skulle jag köra med BMW så kan jag inte använda dom sponsorer som jag har i dag på delar. Inte ens Öhlins kan jag använda om jag förstår det hela rätt. Utan jag måste köpa alla grejer från BMW´s samarbetspartner på racinggrejer. (Om dom heter Delta Racing mins jag inte, men det kan stämma).

Och att dom har bra grejer till bra pris tvivlar jag inte på. Men som jag förstår det hela så rör det sig säkert om dubbla eller 3 dubbla kostnaden för tillbehör, både att bygga hojen samt laga varje gång man ramlar.
och då funkar det inte att köra med det märket, innan man får full spons från BMW, som motsvarar det man har i dag.

En engång så tycker jag det är synd. För jag tror BMW´n med alla grejer på kan vara en riktig grym dräpare till hoj.

Sen finns det ju rika stekare som Sandstream som helt enkelt tar fram lädret och degar vad det kostar :D
Men såna guldbyxor har inte jag.

S1000rr

Nja. du har delvis rätt.
Angående tilldelning har du säkert rätt, det har jag inte den blekaste om, men kan lätt ta reda på. För min kompis är säljare på BMW-Mc i Stockholm.
men gällande delar är du ganska långt ute och cyklar.

Du har rätt i att man inte får trimma genom att bearbeta inne i motorn. Men det är så otroligt mycket annat vi gör med hojarna. Och alla dom sakerna skulle lätt kosta 500.000kr som du säger, och förmodligen mycket mera, men det är om vi köpte dom av butik till butikspris. Men dom flesta förarna i ProSuperbike har Sponsring på alla delar. Allt från bra pris till helt gratis. Så det kostar oss inte (i alla fall inte mig) 500.000 kr att bygga hojen.

Jag kör ju kawasaki, och dom är superbra att ha att göra med när det gäller grejer för racing. Jag har även kompisar som kör Kawasaki i R1000, och även dom får skitbra priser och support från Kawasaki. Tidigare körde jag Suzuki och fick inte alls samma stöd i R1000 som mina kompisar får från Kawasaki i R1000 och R600. Att inte flera tävlar på Kawa och pratar med närmaste ÅF om spons förstår jag inte.

Men skulle jag köra med BMW så kan jag inte använda dom sponsorer som jag har i dag på delar. Inte ens Öhlins kan jag använda om jag förstår det hela rätt. Utan jag måste köpa alla grejer från BMW´s samarbetspartner på racinggrejer. (Om dom heter Delta Racing mins jag inte, men det kan stämma).

Och att dom har bra grejer till bra pris tvivlar jag inte på. Men som jag förstår det hela så rör det sig säkert om dubbla eller 3 dubbla kostnaden för tillbehör, både att bygga hojen samt laga varje gång man ramlar.
och då funkar det inte att köra med det märket, innan man får full spons från BMW, som motsvarar det man har i dag.

En engång så tycker jag det är synd. För jag tror BMW´n med alla grejer på kan vara en riktig grym dräpare till hoj.

Sen finns det ju rika stekare som Sandstream som helt enkelt tar fram lädret och degar vad det kostar :D
Men såna guldbyxor har inte jag.

Ja,Pro Superbike är klart dyrt om man vill ha en främre position(även en bakre position är svindyrt)och det är möjligt att BMW är dyrare att köra med.
Jag var med i gänget runt Henke Stenberg och Krister Andersson förra året
och dom grabbarna får försaka massor och har stort behov av starka sponsorer.Det är bara att hoppas att alla förare får behålla sina sponsorer framåt.Sedan tror jag att BMW kommer att mjukna när det gäller sponserhojar till 2011.Men till 2010 ser det ju mörkt ut,synd.

själva hojen kommer säkert vara en höjdare men som några skriver innan med reservdelar osv är ju en annan femma.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien