S1000RR, i var mans garage till 2011?

Hur kommer S1000RR gå i banutförande för oss dödliga?

• Antal röstningar
    0

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nå, hur tror ni BMW'n kommer gå på bana i SBK- eller Rookieutförande? Fullt ös och pallplatser för Sandstream i R1000, eller kommer den vara samma fiasko (...) som KTM's RC8 när den kom? Den var ju ingen dundersuccé i WSBK (förhållandevis) men långt ifrån en pinsam start för BMW. Det man läst än så länge verkar ju riktigt lovande!

Personligen hoppas jag den går utav bara h-vete och att Sandstream gör en pinsamt lätt vurpa i depån på Mantorp i Sep.. Då åker jag en skrapad, men snabb & fullkittad, S1000RR till 2011 :hihi

Last edited:
BMW kommer iaf inte att satsa på något eget team lr nått i Pro det kommer från säkra källor på BMW

synd att säga att Rc8r:an har gjort bort sig då den har ett par rediga skalpar i IDM

Nylund har väl inte haft en dröm säsong här hemma precis men han kör snabbare med sin KTM nu än va han gjorde med sin R1:a 07-08

Vem vet jag ska ha kvar min Hoj ett år till sen får man se vad som händer. Va och klämde lite på den i onsdags på BMW vip kväll och det är ju en lätt och smidig hoj vart faktiskt chockad hur liten den va :tummenupp

Succè är iofs ett stark ord, fast visst menar tyskarna allvar.. Intervjun med
Jürgen Fuchs tidigare tar ju inte något ifrån BMW direkt.. :tummenupp

Fast RC8R har ju ingen tävlat med i WSBK. Bara i FIM Superstock 1000. Minns inte, men jag har för mig att någon skulle köra på en RC8R nästa år i WSBK.

BMW:n tror jag kommer att bli en hit. Särskilt då priset är relativt vettigt, om man ska jämföra med vad en ny Yamaha R1 kommer att kosta 2010, 199000kr! Har inte sett något officiellt från Yamaha, bara vad olika människor sagt i branschen, inkl Yamaha ÅF. Fast enligt Bike Katalogen 2010 kommer R1:an att kosta 169900kr.

Vad olika tusenkubikare kommer att kosta 2010 enligt Bike Katalogen:

Aprilia RSV4 Factory - 199900kr.
BMW S1000RR - 168900kr.
MV Agusta F4 - 185000kr.
Ducati 1198S - 219900kr.
Honda CBR1000RR - 164900kr.
Kawasaki ZX10R - Ej klart.
KTM RC8R - 206500kr.
Suzuki GSXR1000 - 162900kr.
Yamaha YZF-R1 - 169900kr.

Aprilia RSV4 Factory - 199900kr.
BMW S1000RR - 168900kr.
MV Agusta F4 - 185000kr.
Ducati 1198S - 219900kr.
Honda CBR1000RR - 164900kr.
Kawasaki ZX10R - Ej klart.
KTM RC8R - 206500kr.
Suzuki GSXR1000 - 162900kr.
Yamaha YZF-R1 - 169900kr.

I det ljuset framstår priset ordentligt sexigt. Tror inte yamaha säljer några stora volymer med ett listpris på 200 kakor om det nu stämmer. Det är ett ordentligt kliv upp mot tidigare priser. Låt oss hoppas att vi håller den prisnivån i ett par år nu.

Angående S1000RR ska det bli kul att höra lite omdömmen på den i sommar. Hoppas givetvis kunna testa den under vårkanten själv. Klättrade runt lite på den idag. Förvånansvärt nätt hoj. :Bugar

I det ljuset framstår priset ordentligt sexigt. Tror inte yamaha säljer några stora volymer med ett listpris på 200 kakor om det nu stämmer. Det är ett ordentligt kliv upp mot tidigare priser. Låt oss hoppas att vi håller den prisnivån i ett par år nu.

Angående S1000RR ska det bli kul att höra lite omdömmen på den i sommar. Hoppas givetvis kunna testa den under vårkanten själv. Klättrade runt lite på den idag. Förvånansvärt nätt hoj. :Bugar

Yamaha har ju höjt priset vid två tillfällen i år bara. Enligt yamaha-motor.se så verkar det som att 2010 års modell kommer att kosta 169900kr. Medans man säljer ut 09:orna för 155000kr.

170000kr är ändå 35000kr upp mot ifjol. En ökning på drygt 25%, Hua!

För att återgår till Beemern så ska det bli riktigt kul att se vad Sandstream kan ställa till med i Rookie 1000:) Hoppas också att några Pro SBK-killar får tag på den, typ Steny har ju varit sugen länge.

Förvånansvärt nätt hoj. :Bugar

Kändes väldigt Honda Fireblade faktiskt i storleken.

Last edited:
Självklar succé! Sandström kommer att ladda ned applikationen iRace på sin iPhone, rita om idealspåret på touchskärmen och koppla upp sig mot TC-systemet och tanka över sin data. Sedan är det bara att hoppa upp i sadeln, vrida fullt och hänga kvar i sadeln.

Självklar succé! Sandström kommer att ladda ned applikationen iRace på sin iPhone, rita om idealspåret på touchskärmen och koppla upp sig mot TC-systemet och tanka över sin data. Sedan är det bara att hoppa upp i sadeln, vrida fullt och hänga kvar i sadeln.

Nån overloud moderator på SH förser honom säker vid behov med extra tändvätska :rolleyes:

Ingen som ska köra den i Pro Superbajk? Verkar ju ha pulver så det räcker till på Knudan! :D

BMWn kostar nästan 10´000 till med allt godis till+ytterligare 5´800 i racelack.

Tittar man på akrapovics mätninngar, de om några borde ha maximalt kalibrerade bänkar för att kunna utveckla alla dessa avgassystem, det vore katastrof om de fick olika värden hipp som happ.

BMW ger mellan 20-30 bhp mer orginal, än de flesta andra 1000 hojar och sen grymma 191 med evolutionsystem, något de på BMW säger inte kräver någon inkörning mappning i bänk, den ska vara förberedd för akras burkar monterade. Låter märkligt?? De har redan delar ute för att "trimma" och för att passa olika serier.

motociclismo i spanien hävdar att BMW nästa år ska köra WSBK+ett satellit team, BSB superstock, em/vm superstock, tyska superbikeserien. Så de kommer nog på bred front.

Jag tror BMW´n är en riktigt bra hoj.
Och vad jag hört rycktas så är det ett antal ProSuperbike förare som fått erbjudande om att köra BMW nästa år. Givetvis har nog dom flesta toppförare fått förfrågan. Men erbjudandet från BMW är hitintills dåligt, gämnfört med vad toppkillarna har i dag i sina kontrakt. Och därför har ingen nappat än som jag vet. Däremot är deras erbjudande ekonomiskt gämnförbart med vad en nykomling till ProSuperbike brukar få om han gick till någon av dom japanska tillverkarna och frågade.

Dessutom finns det ett stort problem med trimgrejjer och tillbehör. Dom ska levereras från en tysk racefirma. Och priserna på dom prylarna är många gånger dyrare än vad motsvarande prylar är till andra märken från andra leverantörer.

Men jag tror hojen är grym, och det är säkert många som vill köra den, om dom bara får ett motsvarande bra erbjudande, som dom har i dag.

Men det är vad rykten säger, vad som är sant och hur det slutar återstår att se.

Bmws prylar oavsett vad det är håller hög jämn standard och bevisligen så är det på mesta som lämnar fabriken hög hög kvalitta på, tror knappast denna äckligt håriga hoj är något undandtag, snarare tvärsom:)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien