S1000RR - Få ner ljudet till besiktning.

Fler tokiga funderingar, hur skulle det vara med en "omvänd" dB-killer där man börjar den med en tratt i 45 graders vinkel för att den övergå i ett rör med hål i bakåt, skulle en sån ge bättre flöde till samma ljudvolym som en "standard" dB-killer med röret med hål i först och sen en vägg i 90 graders vinkel?

De skulle inte sänka ljudet de är bara den totala arian på insatsen/röret som bestämmer ljudet. Jag måste ändra mig ,,,de är lite fördel med rör som sticker in en bit i dämparen förutsatt att de är mindre än dämparen rör. Så ser de flesta insatser ut som följer med slipon dämpare. De blir samma fenomen som på en tvåtaktspipa om man sticker in stingerröret en bit i pipan sänks ljudet.
 
Vad jag har hört är att diskbollar "brinner" upp ganska fort, någon som testat och vet dess livslängd ?

Hade diskbollar i db-killern på förra hojen. (mätte upp 106 db stillastående med bara db-killern i) Glömde att ta ut dem och 200 mil senare såg de ut som nya, bortsett från färgen.

Originaldämpare åkte på igen. Till slut pallade jag inte med oväsendet.
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top