S1000RR - Få ner ljudet till besiktning.

Fler tokiga funderingar, hur skulle det vara med en "omvänd" dB-killer där man börjar den med en tratt i 45 graders vinkel för att den övergå i ett rör med hål i bakåt, skulle en sån ge bättre flöde till samma ljudvolym som en "standard" dB-killer med röret med hål i först och sen en vägg i 90 graders vinkel?

De skulle inte sänka ljudet de är bara den totala arian på insatsen/röret som bestämmer ljudet. Jag måste ändra mig ,,,de är lite fördel med rör som sticker in en bit i dämparen förutsatt att de är mindre än dämparen rör. Så ser de flesta insatser ut som följer med slipon dämpare. De blir samma fenomen som på en tvåtaktspipa om man sticker in stingerröret en bit i pipan sänks ljudet.
 
Vad jag har hört är att diskbollar "brinner" upp ganska fort, någon som testat och vet dess livslängd ?

Hade diskbollar i db-killern på förra hojen. (mätte upp 106 db stillastående med bara db-killern i) Glömde att ta ut dem och 200 mil senare såg de ut som nya, bortsett från färgen.

Originaldämpare åkte på igen. Till slut pallade jag inte med oväsendet.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top