S1000RR dog under körning - möjliga orsaker?

Läst om detta vid googling. Försökt pilla och känna om jag kunde trigga ett fel, men inte lyckats.

Kunde du återskapa felet på något sätt?

Kört över 30 mil idag utan att det hänt igen, så det är minst sagt svårt att felsöka.
Nej, och det var det som gjorde det lite komplicerat att lista ut vad som var fel.
Ibland startade den inte när man tryckte på knappen men efter flera försök så gjorde den plötsligt det.
Sista gången dog den när jag körde och efter det fick jag aldrig igång den med gamla startknappen.
Så för mig blev det ett chansbyte och som tur var funkade det sedan.

Lagom tills jag ska över till Visingsö tänds ”DWA” i klustret. Åh nej, inte mer problem, det räcker nu.

Men enligt google ska detta bara vara interna knappcellsbatterier i larmet. Hoppas det inte är något mer komplicerat än så.

Tills vidare drog jag ur kablaget till larmet, vilket fick DWA-varningen att släckas.
Det stämmer, har haft det också.
Var försiktig när du öppnar locket för byte av batterier då det sitter kablar till sirenen (har jag för mig) i locket som går till kretskortet.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard