S1000RR dog under körning - möjliga orsaker?

Läst om detta vid googling. Försökt pilla och känna om jag kunde trigga ett fel, men inte lyckats.

Kunde du återskapa felet på något sätt?

Kört över 30 mil idag utan att det hänt igen, så det är minst sagt svårt att felsöka.
Nej, och det var det som gjorde det lite komplicerat att lista ut vad som var fel.
Ibland startade den inte när man tryckte på knappen men efter flera försök så gjorde den plötsligt det.
Sista gången dog den när jag körde och efter det fick jag aldrig igång den med gamla startknappen.
Så för mig blev det ett chansbyte och som tur var funkade det sedan.
 
Lagom tills jag ska över till Visingsö tänds ”DWA” i klustret. Åh nej, inte mer problem, det räcker nu.

Men enligt google ska detta bara vara interna knappcellsbatterier i larmet. Hoppas det inte är något mer komplicerat än så.

Tills vidare drog jag ur kablaget till larmet, vilket fick DWA-varningen att släckas.
Det stämmer, har haft det också.
Var försiktig när du öppnar locket för byte av batterier då det sitter kablar till sirenen (har jag för mig) i locket som går till kretskortet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top