S unplugged

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ett sidospår är att partiers inkomster bör ENBART vara medlemsavgifter. Men då hade nog Medborgerlig Samling kunnat bli Sveriges ekonomiskt starkaste parti - för övriga partier vältrar in miljoner genom alla möjliga och omöjliga intäkter så medlemmar och deras avgifter spelar ingen roll och är inte betydelsefulla eller intressanta - och därmed är kopplingen till såväl medlemmar som folket nästan utraderat - och det märks...
Partier kan väl få ha vilken finansiering de vill så länge det är offentligt?

Sedan är det opassande med lotteri, det är inte en etiskt försvarbar finansiering.

Konstigt förresten att det pratas så mycket om utländsk finansiering, det finns inga bevis för någonting men det är mycket babbel. Man kunde tro att någon vill lägga ned Sida nästan.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag pratar inte om det du skriver om men tro inte att jag på något vis stödjer fuffens och kringgående av lagstiftning. Men mottagande av mutor från Kreml anser åtminstone jag vara mer belastande än föreningslotteri som är lika för alla.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag pratar inte om det du skriver om men tro inte att jag på något vis stödjer fuffens och kringgående av lagstiftning. Men mottagande av mutor från Kreml anser åtminstone jag vara mer belastande än föreningslotteri som är lika för alla.
Jag vet inte varför det är relevant alls att blanda dessa två diskussioner faktiskt.

Lotteri i Sverige är en sak, Ryska pengar är en annan sak, båda kan vara intressanta att diskutera men de hör inte ihop.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kanske är man mot överstatligheten i sig? Förslaget är överstatligt. Länderna själva kan väl bestämma hur stöd till partier får ges/tas emot. Inget stollarna i EU behöver bestämma och likrikta över alla länder i EU öht.
Varför pratar man om ryssland och högerpartier. Är man konsekvent så ska väl förslaget gälla alla länder och alla partier? Eller slipper de rättfärdiga upphöjda lite finare partierna undan?

Som Ubbhultarn. Alla -ismer är dåliga. Förutom min.

I övrigt då: https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Sverigedemokraterna är det mest Rysslandskritiska svenska partiet i EU-parlamentet medan Vänsterpartiet det klart minst kritiska.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kanske är man mot överstatligheten i sig? Förslaget är överstatligt. Länderna själva kan väl bestämma hur stöd till partier får ges/tas emot. Inget stollarna i EU behöver bestämma och likrikta över alla länder i EU öht.
Varför pratar man om ryssland och högerpartier. Är man konsekvent så ska väl förslaget gälla alla länder och alla partier? Eller slipper de rättfärdiga upphöjda lite finare partierna undan?

Som Ubbhultarn. Alla -ismer är dåliga. Förutom min.

I övrigt då: https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Klart det är trams, det är en extremist som postar på Twitter, bara att se vad mer han skrivit så förstår man (de flesta) att detta är ryckt ur sitt sammanhang.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske är man mot överstatligheten i sig? Förslaget är överstatligt. Länderna själva kan väl bestämma hur stöd till partier får ges/tas emot. Inget stollarna i EU behöver bestämma och likrikta över alla länder i EU öht.
Varför pratar man om ryssland och högerpartier. Är man konsekvent så ska väl förslaget gälla alla länder och alla partier? Eller slipper de rättfärdiga upphöjda lite finare partierna undan?

Som Ubbhultarn. Alla -ismer är dåliga. Förutom min.

I övrigt då: https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Aah, ffs, hur kunde han missa det skämtet. ?‍♂️
Han skulle ha skrivit "Utan en massa otrevligt ister helt enkelt."
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Klart det är trams, det är en extremist...
Jaha det är en sån.
Ser på hans twitter att han skribent på Aktuellt i Politiken.
"Aktuellt i Politiken, AiP, är en tidning som innehåller nyheter, reportage, analyser, kommentarer och debatt. Vi ingår sen 1999 i AiP Media Produktion AB som är ett dotterbolag till Socialdemokraterna."
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kanske är man mot överstatligheten i sig? Förslaget är överstatligt. Länderna själva kan väl bestämma hur stöd till partier får ges/tas emot. Inget stollarna i EU behöver bestämma och likrikta över alla länder i EU öht.
Varför pratar man om ryssland och högerpartier. Är man konsekvent så ska väl förslaget gälla alla länder och alla partier? Eller slipper de rättfärdiga upphöjda lite finare partierna undan?

Som Ubbhultarn. Alla -ismer är dåliga. Förutom min.

I övrigt då: https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet

Varför man pratar om Ryssland och extremhögerpartierna i Europa är för att dessa under många år fått starkt finansiellt stöd från Ryssland samt att de ofta också uttryckt starkt stöd för auktoritära ledare OCH för Ryssland.

Det finns en historia före 2019 också, se hur man ställde sig i konflikterna i Georgien och Krim.

Och nu stödjer man ju gärna Ungern av någon ”märklig” anledning.

Så frågan är ju: är det bara det auktoritära styret man beundrar, eller finns det djupare band?

Det har ju varit vanligt att framställa Ryssland som något slags föredöme. Baserat på… vad?

fc172bcb24f4f39a1d6f840a5c78c2ef.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför man pratar om Ryssland och extremhögerpartierna i Europa är för att dessa under många år fått starkt finansiellt stöd från Ryssland samt att de ofta också uttryckt starkt stöd för auktoritära ledare OCH för Ryssland.

Det finns en historia före 2019 också, se hur man ställde sig i konflikterna i Georgien och Krim.

Och nu stödjer man ju gärna Ungern av någon ”märklig” anledning.

Så frågan är ju: är det bara det auktoritära styret man beundrar, eller finns det djupare band?

Det har ju varit vanligt att framställa Ryssland som något slags föredöme. Baserat på… vad?

fc172bcb24f4f39a1d6f840a5c78c2ef.jpg
Det är nog inte så mycket akturitäriteten eller de bombastiska ledarna som högern trånar efter, snarare lite ordning och reda. Och så blir de lite förledda av demagoger som lovar just det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jaha det är en sån.
Ser på hans twitter att han skribent på Aktuellt i Politiken.
"Aktuellt i Politiken, AiP, är en tidning som innehåller nyheter, reportage, analyser, kommentarer och debatt. Vi ingår sen 1999 i AiP Media Produktion AB som är ett dotterbolag till Socialdemokraterna."
Det kan ju vara sant även om det är skrivet av dem
Varför man pratar om Ryssland och extremhögerpartierna i Europa är för att dessa under många år fått starkt finansiellt stöd från Ryssland samt att de ofta också uttryckt starkt stöd för auktoritära ledare OCH för Ryssland.

Det finns en historia före 2019 också, se hur man ställde sig i konflikterna i Georgien och Krim.

Och nu stödjer man ju gärna Ungern av någon ”märklig” anledning.

Så frågan är ju: är det bara det auktoritära styret man beundrar, eller finns det djupare band?

Det har ju varit vanligt att framställa Ryssland som något slags föredöme. Baserat på… vad?

fc172bcb24f4f39a1d6f840a5c78c2ef.jpg
Om man påstår att citat "under många år fått starkt finansiellt stöd från Ryssland" så utgår jag från att man kan belägga det.

Vi vet båda att du menar bland annat SD.. Så nu får du visa vad du menar, varsågod.

Och snälla, print screen på anonyma Twitter, really? Nivån min herre, nivån.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Skärmavbild 2023-05-04 kl. 21.44.23.png

Skärmavbild 2023-05-04 kl. 21.40.49.png


Hmmm... värt att poängtera är också att Kombilotteriet är INTE det enda lotteriet som (S) har... de har minst 3 stycken till, så de kanske fular genom att inte svara ärligt på frågan!?...
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det kan ju vara sant även om det är skrivet av dem

Om man påstår att citat "under många år fått starkt finansiellt stöd från Ryssland" så utgår jag från att man kan belägga det.

Vi vet båda att du menar bland annat SD.. Så nu får du visa vad du menar, varsågod.

Och snälla, print screen på anonyma Twitter, really? Nivån min herre, nivån.
Du kommer aldrig få bevis för det. Otroligt hur man kan sitta och blåljuga på det sättet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
View attachment 483763

View attachment 483764


Hmmm... värt att poängtera är också att Kombilotteriet är INTE det enda lotteriet som (S) har... de har minst 3 stycken till, så de kanske fular genom att inte svara ärligt på frågan!?...
Man har ju kostnader i form av utbetalda lotterivinster á 51 millar också.
Sedan gissar jag att det förklaras i not #6 där det står: LOOSERS!
;)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
S 2022 - populism att sänka bränslepriser
S 2023 - vi vill införa Sverigebränsle 4 kronor billigare diesel vid pump

Socialdemokraterna håller alltid en rak linje. Tills verkligheten kommer i fatt och linjen får justeras.
Var kan man läsa om detta underbara socialdemokratiska kappvänderi?

Finns verkligen inga socialdemokrater på forumet förresten?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top