S unplugged

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Håller med Bushido om att media varit hårdare om det varit nån från SD.
Men håller fullständigt med om att den här woke-cancel-skiten för något man gjorde 20+ år sedan måste sluta.
Det kan man tycka, men det är fan inte dags när historien kommer ikapp en sosse.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Transportstyrelseskandalen
Heilade civilminister
Strandhäll, inga kommentarer behövs
Ygeman är flippad
Johansson och hans SD-tourettes och "Knäcka-Gängen"-upprepningar utan resultat.
nya energiministern som på mindre än en månad underligt nog antagligen ljugit mest av alla ministrar, och då har de flesta suttit där i flera år.
Hallengren och coronakommissionen nu
Cementkaoset
Energipolitik-kaoset
Idiotin att betala ut bidrag så att medborgarna ska ha råd att betala in (el)skatt....

and the list goes on and on and on....

Helt sjukt att ingen har ansvar för något och att ingen får några konsekvenser för något heller... vilket jävla sovjetunionen-enstatsparti-kommunism-skit vi lever under.

Och igår la de fram en proposition om höjd skatt på alkohol och cigaretter (m.m.) SOM OM det vore för få och för låga skatter i det här jävla landet...
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Avgick han förresten inte på eget bevåg? Varför har dom rätt till ersättning då isf?
Ja det är synnerligen anmärkningsvärt.
En sak är om en ledamot avgår genom att nästa val själv välja att inte vara valbar. Men att INTE fullfölja det man har lovat väljarna som röstat på personen borde inte genera samma ersättning.
Någon som vet om detta genererar mindre ersättning?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag måste fråga, alla ni som endast förekommer i dessa gnälltrådar, har ni en hoj, och om så är fallet varför ser man er inte i de andra trådarna, eller har ni flera konton? Och om ni inte kör hoj, varför är ni här?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag måste fråga, alla ni som endast förekommer i dessa gnälltrådar, har ni en hoj, och om så är fallet varför ser man er inte i de andra trådarna, eller har ni flera konton? Och om ni inte kör hoj, varför är ni här?
Hej Gunde!
Jag har inte hoj nu, jag kom till sporthoj 2004 som 25-åring med min första sporthoj. På den vägen är det.

Tack för att du frågade!

Mvh Markus
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Grattis alla LO-anslutna! Ni bidrar med 30 miljoner till S i valet. Antar att det känns lite skönt pirrigt i kroppen?


(betalartikel, men rubriken säger väl det mesta... ;) )

Och alla som är förvånade har nog missat historien bakom S och LO. Två grenar av samma träd.

Och få har genom historien varit lika måna om att hålla kommunisterna korta som S…
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och alla som är förvånade har nog missat historien bakom S och LO. Två grenar av samma träd.

Och få har genom historien varit lika måna om att hålla kommunisterna korta som S…
Men nu tillhör ca 60% av medlemmarna andra partier.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det man kan ifrågasätta är väl framför allt rimligheten i att en förening med så stark partianknytning åtnjuter den särställning lagmässigt på arbetsmarknaden som ett fackförbund har. Hela systemet är ju designat utifrån att det är S som skall regera och vara det stora arbetarpartiet. Förr blev man ju till och med tvångsansluten till S om man gick med i facket.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nja systemet bygger på att ”parterna” (dvs arbetsgivare och arbetstagarorganisation) löser det som annars lagstiftning gör i andra länder.

Det har tjänat Sverige väl, menar bägge sidor…
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Systemet har fungerat väl.
Hur länge kommer det fortsätta fungera om 60% av medlemmarna lämnar?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Nja systemet bygger på att ”parterna” (dvs arbetsgivare och arbetstagarorganisation) löser det som annars lagstiftning gör i andra länder.

Det har tjänat Sverige väl, menar bägge sidor…
Det var inte den svenska modellen jag ifrågasatte, det är en annan diskussion. Frågan gällde rimligheten i att ett fackförbund som i praktiken är enda alternativet för kollektivanslutna i många branscher samtidigt skall vara så starkt knutet till ett politiskt parti som en majoritet av medlemmarna inte ens röstar på, frikostigt dela ut medlemmarnas pengar till detta parti och på olika sätt bidra till att gynna partiet. Det finns många andra fackförbund inom andra avtalsområden där det inte finns sådan partikoppling.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker
Denna tråden får mig osvikligt att tänka på Susanne Reuters odödliga kommentar:
”Förlåt om vi luktar sosse, vi har åkt kommunalt”…
:rofl
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Och alla som är förvånade har nog missat historien bakom S och LO. Två grenar av samma träd.

Och få har genom historien varit lika måna om att hålla kommunisterna korta som S…

Nu skall man väl kanske ha i minnet att LO själva aktualiserade ämnet genom att kasta ut icke-partitrogna nyligen.
Skär sig lite med den politiska tillhörigheten hos medlemmarna oavsett vad man tycker om det i partistyrelsen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nu skall man väl kanske ha i minnet att LO själva aktualiserade ämnet genom att kasta ut icke-partitrogna nyligen.
Skär sig lite med den politiska tillhörigheten hos medlemmarna oavsett vad man tycker om det i partistyrelsen.
Visst är det så, men diskussionen började inte med det utan den har pågått i säkert 15 år...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ett mer flagrant hån är nog svårt att uppbringa.

Socialdemokrat och statssekreterare hos näringsminister Karl-Petter Thorwaldsson (S).

Eftersom vi äger bolaget tillsammans, hela svenska folket, går utdelningen på 23 miljarder (!!) raka vägen in i politik...
Tillsammans? Borde de inte gå raka vägen till folket/ägarna av bolaget? Jag har iofs aldrig frivilligt köpt några aktier i Vattenfall, har jag tvingats tångsfinansiera någon annans ägande? Hur gör jag om jag vill sälja mina andelar om jag nu har några?
 
Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Ett mer flagrant hån är nog svårt att uppbringa.

Socialdemokrat och statssekreterare hos näringsminister Karl-Petter Thorwaldsson (S).



Kul att läsa svaren och kommentarerna hon får på tv
Ett mer flagrant hån är nog svårt att uppbringa.

Socialdemokrat och statssekreterare hos näringsminister Karl-Petter Thorwaldsson (S).



Kul att läsa svaren och kommentarerna hon fick. Skönt att det finns folk som iallafall reagerar. Fattar inte att sossarna kan ligga på ca30% av rösterna
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top