Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Xo skrev:Putte, 32 på L-Fart är nog klent (jag köpte Monos). Inte alls samma bottendrag som på polarnas och det kan ju göra sitt till att du inte drar upp den enkelt.
XR650R skrev:Hej,
Undrar vad Ni andra XR650R åkare kör med för drevning tillsammans med motardhjulen, själv så tycker jag att min kombination (14/42) ger ett ganska dåligt acc, vill inte upp på bakhjulet med 3ans växel. för övrigt kör jag med Mikuni TM40-6, L-fart 30, H-fart 145 och nålen i mitten.
Kör mest på gatan och leker, skulle nöja mig med 140 Km/h. Förslag på passande drevning samt även bestyckningsidee'r
Mvh Patrick L
PutteLiten skrev:Hur är den att få upp på bakslangen i 3an med 15/45??
Jag hade tänkt ha samma, men funderar lite på om jag skulle köra 14/45 i stället??
Jag ahr 14/48 nu och det är kul, men suger fett om man vill åka lite fortare. Som man kanske måste om man vill hänga på sporthojarna till sommaren?
15/45 borde väll funka bra att slanga i 3an, för man byter ju "ner" sig från 18" till 17" och det borde hjälpa till ju.
Det är viktigt att man kan slanga i 3an...![]()
![]()
![]()

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |