Söt sak jag hittade i Thailand...

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Tja... vad säger man...?

IMG_5406.JPG

/Lucky9

Så ovanligt knäppt!!! Jag såg samma hoj på Koh Lanta ( ja Thailand ) förra veckan :va :huvet

Jag vände för att fota den men då var den försvunnen, såg en splitt ny R1 där oxå....Tja, om du var där Lucky så fattar du ju grejen med crossdäcken..

Det ÄR ju samma hoj.........åter igen......jävligt märkligt :banana

Haha! Fan va sjukt! Det ÄR den hojen! :)

Tog bilden den 15:e november (2 veckor sen) på just koh lanta!

Och ja.. jag förstår mycket väl valet av däck på den ön. Men det ser fortfarande kul ut. :)

/Lucky9

Chronic skrev:
Så ovanligt knäppt!!! Jag såg samma hoj på Koh Lanta ( ja Thailand ) förra veckan :va :huvet

Jag vände för att fota den men då var den försvunnen, såg en splitt ny R1 där oxå....Tja, om du var där Lucky så fattar du ju grejen med crossdäcken..

Det ÄR ju samma hoj.........åter igen......jävligt märkligt :banana

konstiga däck eller inte.. jag skulle ge vad som helst för en tur i den otäcka röda sanden å den klibbiga värmen å ett svalkande dopp å en kall Singha...

Jäkla semesterfirare :huvet

Lucky9 skrev:
Haha! Fan va sjukt! Det ÄR den hojen! :)

Tog bilden den 15:e november (2 veckor sen) på just koh lanta!

Och ja.. jag förstår mycket väl valet av däck på den ön. Men det ser fortfarande kul ut. :)

/Lucky9

15 nov säger du.....jag var nog där samma dag, eller dagen före kanske..

Körde du hoj på ön? Jag sladdade omkring FETT med hyrhojen så sandalerna flyg år alla håll, Thailsnubbarna höll på att garva ihjäl sig men jag klarade mig från vurpor, kanske mest för att bromsarna inte fungerade överhuvudtaget

Så vi var där samtidigt.......najs var det och JÄVLIGT surt hemma i Sverige nu :huvet

Jag ska åka till tailand i januari.. Tror ni jag kan hyra båge? Jag har inte 125a kortet ännu. Tror ni man kan hyra en 125a eller nått? Va kostar det för en dag?

Wärniss skrev:
Jag ska åka till tailand i januari.. Tror ni jag kan hyra båge? Jag har inte 125a kortet ännu. Tror ni man kan hyra en 125a eller nått? Va kostar det för en dag?

Jag svär vid Budda de skiter i vad du har och inte har i körkortsväg...jag pröjsade 200 Bath / dygnet ungefär 32 spänn, Honda Dream 125cc ful men bekväm...finns knappt stora hojar överhuvutaget..

Såg för några år sedan i Ao Nang, de hyrde ut en gaffatejpad GSXR-1100 från slutet av åttiotalet....jävligt sjuk hyrhoj :dummer "ryyyyysss"

Wärniss skrev:

Stopp o belägg... För din egen skull - tänk på vissa saker när det gäller Thailand o hyra mc..

· Dom bryr sig inte om körkort (du måste dock visa/lämna passet)
· Det är vänstertrafik, tar en stund att vänja sig vid.
· Har du inte vana av att köra i trafik i Sverige - gör det inte i Thailand.
· Det finns ingen försäkring på "mopparna" - you crasch = you pay (!)
· Du lär inte ha så mycket skyddutrustning på dig.
· Det är grus (mer eller mindre) på i princip alla vägar.

Tänk efter om det verkligen är värt det om du inte har mc o trafikvana med dig här hemmaifrån liksom...

Ang 125-150cc: Det är snorbilligt att äga mc under 150cc i Thailand men skatter o avgifter gör att det genast blir dyrt om du går över den kubiken.

Du kan köpa en splirrans Honda 6vxl 4-t 150cc för cirka 14.500 Sek.

Jag var på Bali och hyrde en 200 cc Honda Tiger, men som sagt, att köra i dessa länder kräver sin man eller kvinna, trafiken är vansinnig, verkligen vansinnig!

Sticker till Thailand på jobb i 5 dagar på söndag, hoppas det blir lite tid över till annat än bara jobba, man vill ju bada!!

/F

Felix skrev:
verkligen vansinnig!

Sticker till Thailand på jobb i 5 dagar på söndag, hoppas det blir lite tid över till annat än bara jobba, man vill ju bada!!

/F

Jobba i Thailand i 5 dagar, hehe okej porr skådis!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti