Söndagshojtur till Vaxholm

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Jag och Robban W drog ut en sväng med hojarna idag. Träffades halv fyra utanför Donken på Sveavägen. Behöver jag tillägga att vi var ensamma hojåkare där!?

Sen brände vi E18 norrut i ganska tät trafik (=halka runt på de vita strecken mellan bilarna). Det var kallt, mörkt, blött på marken och regnet hängde i luften. Efter avfarten mot Vaxholm var det kolsvart! Inga gatlyktor! För att inte tala om Bogesundsvägen. Har aldrig kört så sakta där, men det var en kul upplevelse. Skönt på ett sätt att det var mörkt för då ser man ju inte grus och löv och sånt. Och det man inte ser finns ju inte :rolleyes:

Väl framme i Vaxholm parkerade vi på det vanliga stället, men skillnaden var att det inte fanns några andra hojar där. :confused: Fikade lite (inomhus!) och sen drog vi tillbaka till stan. Vi mötte inte en enda hoj.

Det kändes som på våren när man är ute på första turen för året. Väldigt ensamt men helt underbart! Jag har varit inne i ett lyckorus hela kvällen och väntar på att det ska bli helg så jag får ut och köra igen. Fast jag är lite hes eftersom jag skrek ganska mycket "weeee" "yeeeha" "sucker" och lite andra mindre trevliga saker till mina mottrafikanter som inte såg mig komma farande. :6surkart

Så om nån vill hänga med nästa helg så är det bara att säga till! Så länge det inte är minusgrader...

Tack Robban för galet sällskap :3freak Fast nästa gång tar jag täten på Bogan :blah

/en lycklig flicka :hoppa

Polly skrev:
Jag låtsas att det är sommar! :banana Så länge det inte är snö är det sommar :fakta

Smälter inte du när det är varmt? ;) här i anderstorp har det inte visats sig en flinga sn ens :) även om jag vill testa min ny inköpta snowboard så vill jag inte ha snön här ändå. Jag röstar på en grön vinter.

Therudeboy skrev:
Smälter inte du när det är varmt? ;) här i anderstorp har det inte visats sig en flinga sn ens :) även om jag vill testa min ny inköpta snowboard så vill jag inte ha snön här ändå. Jag röstar på en grön vinter.

Jo, då blir jag chokladsås :D Sommar året runt i Anderstorp då! Här har vi redan haft snö i år... Hoppas den inte kommer tillbaka. :4skrika (<---Polly försöker skrämma bort snön) Vill man ha vinter kan man åka till fjällen!

Polly skrev:
Jo, då blir jag chokladsås :D Sommar året runt i Anderstorp då! Här har vi redan haft snö i år... Hoppas den inte kommer tillbaka. :4skrika (<---Polly försöker skrämma bort snön) Vill man ha vinter kan man åka till fjällen!

Söt året runt då med andra ord :) klart här regnar aldrig heller :D vi har bara sol inget annat.

Polly skrev:
Vill man ha vinter kan man åka till fjällen!
:fakta!
Härligt med oss somriga typer som bara vill ":öl & :squid (=åka hoj)" fast mer av det sistnämnda förståsss :).
/F. Väntar på växthuseffekten

Jag försöker slå tillbaka alla tankar att dra ut hojen ur garaget o köra en runda... Det är dock inte lätt. Känner på mig att jag kommer att dra dit eller nåt om jag sticker ut nu ^^ Men men... om nöden kräver det så får jag väl offra mig. Ser också fram emot växthuseffekten, i värsta fall får man väl dock skynda på processen något genom att flytta söderut ;)

EBS skrev:
JAG VILL OCKSÅ!!!!!!

Du kan få åka med bakpå i helgen. :blah
Så ska jag visa körkortslöse pojken hur man kör hoj på riktigt. (fast då måste jag nog låna en riktig hoj....)

Polly skrev:
Fast nästa gång tar jag täten på Bogan :blah

Hastighetsbegränsningen är inget att skämta om!....
Regler är till för att följas!....
Tävlingskörning o annan galenskap på mc hör hemma på inhängnat område!...

Robban W skrev:
Hastighetsbegränsningen är inget att skämta om!....
Regler är till för att följas!....
Tävlingskörning o annan galenskap på mc hör hemma på inhängnat område!...

Just det! Så varför höll du inte hastighetsbegränsningen? Du körde ju långt under tillåten hastighet. Snacka om galenskap! :fatta!

Det måste va nåt fel på din dator. Den lägger till "!...." efter varje rad.

Vad trevligt. Då är man inte ensam i Sverige om att fortfarande köra då. :banana

Jag vill också köra men jag har hojen avställd(skäms) för man kunde ju ha varit ute och åkt*suck* man e allt bra dumm ibland :huvet :fatta!

Hmmm, en liten sväng på småvägarna här i trakterna kan ju inte skada, fan nu blev abstinensen stor, vad gör man nu då?:gråta

Polly skrev:
Just det! Så varför höll du inte hastighetsbegränsningen? Du körde ju långt under tillåten hastighet. Snacka om galenskap! :fatta!

Polly skrev:
Skönt på ett sätt att det var mörkt för då ser man ju inte grus och löv och sånt. Och det man inte ser finns ju inte :rolleyes:

Kolla in mina lysen! Pucko!

Jarle skrev:
Hmmm, en liten sväng på småvägarna här i trakterna kan ju inte skada, fan nu blev abstinensen stor, vad gör man nu då?:gråta

Du får väl ställa på en snabbis å ut å bränna lite. Det är underbart, jag lovar!! Längtar till helgen då jag ska ut å göra gatorna osäkra igen...

Robban W skrev:
Kolla in mina lysen! Pucko!

Jag hajar. Nästa gång kör jag först för jag har så jäkla dåliga lysen. Bra idé.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph