sömnproblem på söndagar.

HanneZ skrev:
Jag har också hört att man blir pigg av att stirra på datorskärmen då den är väldigt ljus. När det är ljust så tror kroppen att den skall vara vaken.

...detsamma gäller egentligen TV så både TV och dator är dåliga sätt att somna.. Men om alternativet är att ligga och stressa upp sig själv och få ångest för att man inte kan sova så är både tv och dator att föredra.

korvgubbe skrev:
...detsamma gäller egentligen TV så både TV och dator är dåliga sätt att somna.. Men om alternativet är att ligga och stressa upp sig själv och få ångest för att man inte kan sova så är både tv och dator att föredra.

Jag har satt solfilm på min 29", det fungerar skitbra. :tummenupp

korvgubbe skrev:
Tv'en borde va bättre ändå, den är oftast längre bort och är oftast mycket mörkare.

HanneZ skrev:
Tv'en borde va bättre ändå, den är oftast längre bort och är oftast mycket mörkare.

Njae.. Som jag har förstått det försvinner den skillnaden i ljus p.g.a. att TV-n visar just filmer och program vilket kräver mycket mer bearbetning av hjärnan.. (om du nu inte kikar på film eller spelar på datorn förståss)

hade söndagsproblemen igårkväll. Men när jag insåg att det var en sån kväll/natt är det bara att tvinga sig själv att skita i att man får för lite sömn. för man överlever! å särskillt en natt.. ikväll går det mycke bättre att somna då man inte sov så mycket tidigare. så SKIT I ATT NI INTE KAN SOMNA. då somnar man! ;)

Att forsoka halla sig vaken ar val det basta sattet att somna pa... :3freak

duckie skrev:
För mig är det mycket enkelt - jag bara slår igång teven så är det zzznark inom fem minuter - oavsett program.

hahaha är du som farmin då :P han har TVn på vare gång han ska somna.. för att väcka honom är det bara att stänga av TVn så vaknar han under 5 sekunder... och det funkar VARJE gång :P

kul... igår skulle jag upp halv4... kunde inte somna alls.. låg bara och tänkte och tänkte... ungefär en haltvimme innan det va dags att gå upp tror jag att jag somnar.. veckarklockar ringer en halvtimme senare.. jag smäller till den så den slutar låta... 1min senare sover jag igen... vaknar igen kl 9 och uptäcker att jag försovit mig lite granna

Last edited:
*/ ?>
Back