Sömnfråga

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ja har haft problem med att sova senaste tiden och är ofta väldigt seg på jobbet dom dagar man inte har sovit på soffan hela kvällen framför tv:n.

Hur många tim sömn/dygn behöver en vuxen människa för att må bra?

2731414 Propavan 25 mg. Grymma.
finns dom receptfritt.. Somnar fan inte före 4 nån dag, är döds trött å går och lägger mig, pang blir jag jätte pigg..

2731410 Ja har haft problem med att sova senaste tiden och är ofta väldigt seg på jobbet dom dagar man inte har sovit på soffan hela kvällen framför tv:n.

6 timmar har jag hört och det stämmer på mig.

Last edited:
Prova med en timer till eluttaget du har datorn och tv'n kopplad till.

Ställ den så att grejorna stängs av klockan tio, fy fan vad du kommer att sova sen.

Jag tycker jag behöver 8h i medeltal, men kan gå på 6h under perioder.
Enstaka korta perioder ännu mindre, men då måste det kompenseras senare.

Bra förslag från GuW.
Se över dina rutiner, och sov inte på soffan på kvällarna.

Det kan ju variera mycket. Timmarna innan kl 24 är mycket viktiga om man vill vila ut. Det är skillnad på att soma 8 timmar 22-06 än att sova 02-10.

Själv snittar jag väl 5 timmar per natt och tycker inte att det är för lite. Jag fick iof höra här om dagen av en tjej på jobbet att jag såg trött ut :huvet

Men då had jag bara sovit tre timmar så det var väl därför.

2731443 Prova med en timer till eluttaget du har datorn och tv'n kopplad till.

Ställ den så att grejorna stängs av klockan tio, fy fan vad du kommer att sova sen.
gick å la mig nio igår så tyvär du har fel :(

Testa att läsa mig trött sluta med att jag hade läste ut i cirkelns mitt på två dagar, tänkte ta något tråkigare så jag tog hemsöborna men nej inte trött då heller..

Tja Dawa..det varierar helt från människa till människa och hur man lever.
Tycker alltid att du säger att du skall gå o sova när man chattrar med dig iof :hihi...kanske jag skall ta en hint ;)

Ja har haft problem med att sova senaste tiden och är ofta väldigt seg på jobbet dom dagar man inte har sovit på soffan hela kvällen framför tv:n.

Så där har det varit för mig hela livet kan jag trösta dig med. Somnar sällan före 03, Sover i omgångar. Man vänjer sig. :)

/J

Jag har aldrig haft problem med att sova. Däremot med att somna och att vakna.

Jag har aldrig haft problem med att sova. Däremot med att somna och att vakna.

Känner igen mig där. Har haft sömnproblem sen 10 års ålder. Jag ligger 9,5 ggr av 10 och bara ligger där. Kan vara helt slutkörd och dödstrött, men det där klicket där man somnar kommer inte. Och det är inte så jag lägger och tänker på det. Är jällig mellow till tanken att man borde sova. Det är bara så inihelvet tråkigt att bara ligga där och göra ingenting. :huvet

Askul då man jobbade. Ingen sömn fick man. Bara gå upp till jobbet igen till ännu en arbetsdag, utan sömn. Väl på jobbet får man dock kämpa för att hålla sig vaken. DÅ går det minsann somna :näsblod

Jag har varit ett vrak sedan jag skaffade maja går ut flera gånger på natten och har svårt att somna om jag har inte sovit en hel natt på två veckor vilket resulterar i att jag går runt som en zombie, jobbar i natt och min mamma har henne så jag ska få sova hela dagen i morgon jippie.
Några tips för den sömnlöse ligg inte i sängen innan du ska sova (typ läsa se på teve mm) gör hellre det i soffan, ät inte direkt innan du ska sova, ta en promenad så att du blir fysiskt trött, ansträng dig inte och tänk nu måste jag sova för jag ska upp tidigt då är det kört. Få in en rutin att du lägger dig vid ungefär samma tid vardag som helg för då blir kroppen inställd på att sova, jobba inte natt om du har dessa besvär. Hjälper inte dessa tips så finns receptfria sömnpreparat på apoteket, prova något av detta innan du går till doktorn.

Det kan ju variera mycket. Timmarna innan kl 24 är mycket viktiga om man vill vila ut. Det är skillnad på att soma 8 timmar 22-06 än att sova 02-10.

Själv snittar jag väl 5 timmar per natt och tycker inte att det är för lite. Jag fick iof höra här om dagen av en tjej på jobbet att jag såg trött ut :huvet

Men då had jag bara sovit tre timmar så det var väl därför.

Jag sovar mycket bättre 02-10 och mår mycket bättre när jag vaknar om jag sover dm timmarna.

Sover jag 22-06 som i natt mår jag skit när jag vaknar.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien