Sömnapné och fricamping

Nu är snarkofagen testad med ett 6Ah Milwaukee M12 batteri.
Efter 7,5 timmars drift har batteriet enligt den väldigt inexakta LED stapeln 2 av 4 pluppar kvar.
2 pluppar kan innebär strax över 25% eller strax under 50% kvarvarande energi - väldigt osäkert.

Men jag hade i vilket fall god marginal, tänker att då vi har tre övernattningar så tar jag med två batterier, första förbrukade kan sedan laddas under 2 hela dagar för att fungera sista natten. Optimalt är ju om det lyckas få full laddning på en dag enbart - ytterligare ett test (4Ah tog 5 timmar att ladda 0-100% med en gammal laddare som i bästa fall ger 5V 2A ut)

Nu är snarkofagen testad med ett 6Ah Milwaukee M12 batteri.
Efter 7,5 timmars drift har batteriet enligt den väldigt inexakta LED stapeln 2 av 4 pluppar kvar.
2 pluppar kan innebär strax över 25% eller strax under 50% kvarvarande energi - väldigt osäkert.

Men jag hade i vilket fall god marginal, tänker att då vi har tre övernattningar så tar jag med två batterier, första förbrukade kan sedan laddas under 2 hela dagar för att fungera sista natten. Optimalt är ju om det lyckas få full laddning på en dag enbart - ytterligare ett test (4Ah tog 5 timmar att ladda 0-100% med en gammal laddare som i bästa fall ger 5V 2A ut)
Bra jobbat! 👏

Nu är allting testat live ute i naturen med endast motorcykelns USB uttag som laddmöjlighet.
Fungerade riktigt bra! Lite osmidigt att behöva ladda batteriet med mitt enda USB uttag, men det är ju enkelt att lösa om man vill det.
Batteri 1 höll bra första natten, laddades under dagen. Tydligen obra att ha det anslutet till USB uttaget vid start av motorcykel, fick status "batterifel" på laddaren. Hände bara en gång men jag drog ur kabeln vid efterföljande starter.
Andra natten körde jag med samma batteri, höll endast 6,5 timme, helt ok men förväntade mig mer - jobbigt att vakna av att inte kunna andas då maskinen stängdes av 🤣.
Natt tre med batteri 2 gav 8,5 timmes sömn, var nog extra trött och sov längre än vanligt.
Allt som allt var det en hyfsat smidigt och betydligt lättare samt billigare lösning än något annat jag hittat (förutsatt att man redan har batterier).

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back