Sökmotorn skurit?

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Varför fungerar bara sökmotorn ibland?

Provade att söka på "köra in" (eftersom jag har en ny kolv och tänkte se vad som står om inkörning av nya kolvar) men jag får meddelandet att Servern inte kan hittas.

Tänkte då prova på nånting annat, skrev då "gibbberi" och det funkade! :gnissla

Är det så enkelt att man inte kan söka på ord innehållande "ö" eller kan man bara söka på saker man inte har användning för :7peta

Zayn skrev:
2273815 Varför fungerar bara sökmotorn ibland?

Provade att söka på "köra in" (eftersom jag har en ny kolv och tänkte se vad som står om inkörning av nya kolvar) men jag får meddelandet att Servern inte kan hittas.

Tänkte då prova på nånting annat, skrev då "gibbberi" och det funkade! :gnissla

Är det så enkelt att man inte kan söka på ord innehållande "ö" eller kan man bara söka på saker man inte har användning för :7peta

Den verkar "skära" sig just när man söker på "köra in" men testar du att söka på "inkörning" fungerar det.
Att söka efter ord som innehåller bokstaven "ö" fungerar alldeles utmärkt, testar man exempelvis "böcker" får man en hel del trådar :tummenupp

Jag tycker att den lever ett eget liv och jag har väldigt sällan funnit det jag sökt, trots ett frenetiskt textinmatande.

Last edited:
Sökfunktionen suger getpung! Det går inte att söka på 3 ord tex, då svarar inte servern, eller 2 krångliga ord :4skrika
Jag tror att det beror på att servern gör hela sökningen innan den skickar nån som helst respons till browsern, och då hinner den timea ut. Dvs gör man enkla sökningar så går det fort, å då är det inte ett problem, men gör man en lite roligare sökning så är det kört.

"Följande ord är väldigt vanliga och har därmed inte inkluderats i din sökning.: in"

Minsta ordlängd är 3 bokstäver.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back