Sökes: nyaste sporthojarna för året att delta i årets olika GTBoard.com event

Det sälja rätt dåligt med riktiga sportbilar av "senaste årsmodell" som körs på gata. Senaste Kawan går bra! Men bara med BMW kan man få hyfsad försäkring tyvärr. Och det är typ enda sporthojen jag själv sett i 08 som är en nyare modell.
 
Ja det blir ju så när man är ute efter posör hojar:yoparty

Fast om man bara är välkommen med helt originalhojar och köra mot bilar som är
trimmade till tredubbla effekten mot normalt och monsterbil som kostar 10mille+
så förstår jag att det inte är så många intresserade.

Ganska självklart att en bil med 4hjulsdrift och nästan samma vikt/effektförhållande
(alphan) som hojen kommer att åka ifrån hojen och det är ju det
många bilintresserade vill få fram att sporthojar blir frånåkta av
deras drömbil :D
 
Varför då?

Blir man sur om man skulle bli ifrånåkt av en Veyron?

Jag tyckte det faktiskt var rätt kul att bli avhängd av en Veyron :)

http://www.youtube.com/watch?v=GVyAZYcie74

Fast om man bara är välkommen med helt originalhojar och köra mot bilar som är
trimmade till tredubbla effekten mot normalt och monsterbil som kostar 10mille+
så förstår jag att det inte är så många intresserade.
 
Ta bort de där skitlänkarna som inte gör nåt annat än att fiska besökare till en annan sida.
Värsta vad du var grinig och kRÄnKt! då...
Det är ju en av höjdpunkterna från eventet som det visas teasers på.
Den andra stora höjdpunkten är väl någon form av race mellan Veyron/Agera S vs. hoj.
 
Så här gick det för en S1000RR (två S1000RR var de enda som dök upp, rätt dålig uppslutnign från bågefolket...)

Är det jag som ser fel, eller kör ni dragracing med RULLANDE START...? Varför då, om man får fråga...? Om ni nu ska köra rakt fram, varför inte RIKTIG dragracing med stillastående start...?

För det första så lär 99% av ägarna till S1000RR och liknande hojar vara betydligt mer intresserade av att köra på vägar som faktiskt svänger. Att tävlingsformen (den som visas i videon, i alla fall) dessutom verkar vara arrangerad så att hojen blir ett rent offerlam (för att ägaren till en svindyr bil ska få bekräftelse på att han kan köra ifrån en hoj för ynka hundringen...?) lär inte bidra till fler intresserade hojåkare.

Bara mina 0.02...
 
Last edited:
Är det jag som ser fel, eller kör ni dragracing med RULLANDE START...? Varför då, om man får fråga...? Om ni nu ska köra rakt fram, varför inte RIKTIG dragracing med stillastående start...?

För det första så lär 99% av ägarna till S1000RR och liknande hojar vara betydligt mer intresserade av att köra på vägar som faktiskt svänger. Att tävlingsformen (den som visas i videon, i alla fall) dessutom verkar vara arrangerad så att hojen blir ett rent offerlam (för att ägaren till en svindyr bil ska få bekräftelse på att han kan köra ifrån en hoj för ynka hundringen...?) lär inte bidra till fler intresserade hojåkare.

Bara mina 0.02...

Försök att eleminera förarskillnader med rullande start kanske? Dom hypertrimmade "hembyggda" bilarna verkar körbara må jag säga! Spinner bort allt grepp i några hundratal meter. Har man inte tänkt på att montera rätt däck? Varför monterar man inte riktiga dragslicks på dom extremaste bilarna? "Det ska vara godkänt för gata" jomen tjena! Som om motorn är det...

Jag kan verkligen inte förstå varför ni fortfarande använder handhållna kameror. Deltagarna kör med bilar värda mångmiljonbelopp, men det läggs ingen budget på ordentlig filmutrustning? Om nu en av grejerna är att dokumentera resultaten på film kanske man borde fundera lite på att förbättra filmandet till nästa gång? Så man slipper se en instrumentpanel, ett handskfack, en A-stolpe eller ett knä i hälften av filmsekvenserna?
 
Last edited:
Jag tror faktiskt att rullande start inte ger någon av parterna någon större fördel i det här sammanhanget. Supersporthojar är inte direkt lätta att få iväg perfekt varje gång de heller, lika lite som supersportbilar.

Och skall man börja montera på slicks så försvinner ju gatbil/gathoj tänkte helt tycker jag.

Att hojen skulle vara offerlam vet jag inte om jag håller med om heller. Hittills så verkar ju hojarna ha slaktat det mesta som de rullat emot. Kolla bara på deras gamla filmer. Nu till detta evenemang så har man ju för första gången hittat bilar som faktiskt kan ge lite motstånd.
 
Därför jag itne vill betala de €25 000 naya däck kostar till Veyronen. Om du betalar dom kör han / viu gärna från stillastående också.

Är det jag som ser fel, eller kör ni dragracing med RULLANDE START...? Varför då, om man får fråga...? Om ni nu ska köra rakt fram, varför inte RIKTIG dragracing med stillastående start...?

För det första så lär 99% av ägarna till S1000RR och liknande hojar vara betydligt mer intresserade av att köra på vägar som faktiskt svänger. Att tävlingsformen (den som visas i videon, i alla fall) dessutom verkar vara arrangerad så att hojen blir ett rent offerlam (för att ägaren till en svindyr bil ska få bekräftelse på att han kan köra ifrån en hoj för ynka hundringen...?) lär inte bidra till fler intresserade hojåkare.

Bara mina 0.02...
 
Det komemr bättre material.

Sedan går det itne att riga kameror på alla bilar när det är 35-50+ bilar, då springer kameranotorna iväg till ngn miljon :)

Försök att eleminera förarskillnader med rullande start kanske? Dom hypertrimmade "hembyggda" bilarna verkar körbara må jag säga! Spinner bort allt grepp i några hundratal meter. Har man inte tänkt på att montera rätt däck? Varför monterar man inte riktiga dragslicks på dom extremaste bilarna? "Det ska vara godkänt för gata" jomen tjena! Som om motorn är det...

Jag kan verkligen inte förstå varför ni fortfarande använder handhållna kameror. Deltagarna kör med bilar värda mångmiljonbelopp, men det läggs ingen budget på ordentlig filmutrustning? Om nu en av grejerna är att dokumentera resultaten på film kanske man borde fundera lite på att förbättra filmandet till nästa gång? Så man slipper se en instrumentpanel, ett handskfack, en A-stolpe eller ett knä i hälften av filmsekvenserna?
 
lite bilder..


vxmbkw.jpg


5bqjrt.jpg


20iazps.jpg


2vln0cn.jpg


33lfntj.jpg


6s3r6e.jpg


mbs65w.jpg


9gx9pu.jpg
 
2 gopros med sugploppsfäste per bil, en i framrutan riktad snett framåt mot motståndarbil samt en snett bakåt mot motståndarbil borde väll gå att ordna?

Jag gillar arrangemanget rejält! Men det måste ju gå att förbättra.
 
Nu får ni fan ta mig skärpa er!
Var,när,hur får vi hojåkare någonsin den minsta chans att möta dessa bilar?
CCX erbjuder en unik möjlighet att vara med om något som vi andra bara kan drömma om.
Jag skulle gärna vara med med min hoj( när den är klar:gnissla) om jag var välkommen,och jag skulle ta ett nederlag(vilket aldrig skulle hända:tungan) med tanke på vad jag har fått varit med om.
Att möta dessa bilar är få förunnat.
Klaga hit,klaga dit.....fy fan!

Tycker jag
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top