Sökes: nyaste sporthojarna för året att delta i årets olika GTBoard.com event

Stjäl denna tråd lite, dock på samma tema. Nå'n som vet vad för hoj Stoner kör här? Hade han kunnat tagit F1bilen på sin motogphoj?

Nej, en F1a kan hålla så sjukt mycket högre kurvhastighet,
visst det skulle inte skilja 10sek på ett varv som är 1 minuter långt kanske 9 :-)

Silverstonebanans varvrekord som exempel, 5900m :

MotoGP - 2.02.020
F1 - 1.30.874

Dvs. F1-Bilen varvar motogphojen i början av var 4e varv :)

Not sent from an iProduct...

Last edited:
Nej, en F1a kan hålla så sjukt mycket högre kurvhastighet,
visst det skulle inte skilja 10sek på ett varv som är 1 minuter långt kanske 9 :-)

Silverstonebanans varvrekord som exempel, 5900m :

MotoGP - 2.02.020
F1 - 1.30.874

Dvs. F1-Bilen varvar motogphojen i början av var 4e varv :)

Not sent from an iProduct...

Sant! Dock hade inte en F1 bil vunnit mot en moto gp hoj på en flygraka. GP hojen har både högre topphastighet och vrid. 240hk och en vikt på endast 160kg. Tophastigheten ligger på 349km/h :yoparty

Rullande starter gills inte va? :tungan

Haha! Jag har sett den tidigare.....Jag säger bara vad det står på papper.
Om du sett filmen faster säger tom mekanikerna att en moto gp hoj tar en f1 bil.
Framkommer ju inte riktigt i detta klipp när det utspelar sig. Men visst, de skiljer
nog inte mycket.....

Kom igen nu Gustav, var är klippet på en vanlig kille på en otrimmad BMW S1000rr mot en rejält skrämd Lambo (+1200hk?)?

Hitills har du ju varit pigg på att visa herrejössesbilar med en budget som närmare sig snittpriserna på en villa i Stockholmsförort gör mot en standard hoj som ny kostar mindre än Bugatti Veyrons däck (som håller >40 mil i hög fart...).

Haha! Jag har sett den tidigare.....Jag säger bara vad det står på papper.
Om du sett filmen faster säger tom mekanikerna att en moto gp hoj tar en f1 bil.
Framkommer ju inte riktigt i detta klipp när det utspelar sig. Men visst, de skiljer
nog inte mycket.....

Jag kan inte påstå att jag är kunnig inom F1 men bilarna är optimerade för hög downforce, med lägre downforce gå det att nå högre topphastighet. Det visade honda på när dom 2005, ca 400km/h. Men då möter den inte FIA kraven som gäller F1.

Vidare så har högre hastighet än 350 uppnåts med F1 på bana,
In the Italian Grand Prix 2004, Antônio Pizzonia of the BMW WilliamsF1 team recorded a top speed of 369.9 km/h (229.8 mph).

På pappret och i verkligheten verkar det som att F1 är snabbare, oavsett så skiljer inte så mycket mellan hoj och bil, som båda är imponerade maskiner.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car#Top_speeds

Last edited:
Dessutom är väl F1-bilarnas hästkrafter begränsade, så om de fick skulle de kunna feta på så in i helvete?

Dessutom är väl F1-bilarnas hästkrafter begränsade, så om de fick skulle de kunna feta på så in i helvete?
Variabla insugstrattar är alltså verboten och varvtalet är begränsat till 18 000 rpm, sen får det inte vara fler än 4 ventiler per cylinder, så nog finns det mer effekt att hämta.

Further technical restrictions, such as a ban on variable intake trumpets, have also been introduced with the new 2.4 L V8 formula to prevent the teams from achieving higher RPM and horsepower too quickly. The 2009 season limited engines to 18,000 rpm, in order to improve engine reliability and cut costs

Nufötin är de nere i löjliga effekter.
Ett tag var de uppe i löjliga effekter.
700 kusar låter mycket i en sådan liten bil.
När de körde 1,6 liters turbomotorer, så hade de det dubbla..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT