Sökes: nyaste sporthojarna för året att delta i årets olika GTBoard.com event

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Ducati värsts vore roligt. Hmm ngn somhar koll på användare här med sådana MC så PM jag dom gärna.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag håller med om att zz1400 bör vara med. Kör man mot de snabbaste bilarna ska man ju köra mot de snabbaste motorcyklarna.

Ser fram emot filmerna!:)
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Håller med angående zzr:en. Nu vet jag väl inte hur Hayabusan står sig mot denna, men jag kan intyga att Kawan går något så överdjävligt fort rakt fram, även jämfört med S1000RR :p
I kurviga partier ar ju en annan sak. Men i den här tråden diskuterar vi åkafortraktfram antar jag. :)
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
Håller med angående zzr:en. Nu vet jag väl inte hur Hayabusan står sig mot denna, men jag kan intyga att Kawan går något så överdjävligt fort rakt fram, även jämfört med S1000RR :p
I kurviga partier ar ju en annan sak. Men i den här tråden diskuterar vi åkafortraktfram antar jag. :)

tror inte zzr är snabbare än en s1000rr från ca 100-300km/h zzr kommer bara upp i ca236km/h på strippen
och s1000rr i ca244km/h slutfart brukar visa vilken som är snabbare i fart
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Bugatti Veyron gör 0-300km/t på 16.3 sek. Det finns inte en standardhoj som är så snabb, samma med Agera R. Men det kommer absolut vara kul att se dessa bilar in action.

S1000RR gör 0-300km/t på 19.3 sek tror jag, så Bugatti Veyron är vansinnigt snabb, Agera R är nog inte sämre den heller.

Ska det bli intressant så måste nästan du bjuda in en Hayabusa Turbo/Gixxer Turbo för möte mot dessa monster.


/Try
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
tror inte zzr är snabbare än en s1000rr från ca 100-300km/h zzr kommer bara upp i ca236km/h på strippen
och s1000rr i ca244km/h slutfart brukar visa vilken som är snabbare i fart

Med 2 lika bra förare så är ZZR 1400 snabbare än S1000RR från topp till tå.
Nu pratar jag om rakt på förstås :)
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Varför har den inte högre slutfört isf ? Högre toppfart har den o snabbare 0-100 men sen är rökt

Titta lite på tuben och du kommer att finna många tester då kom kör en original ZZR 1400 från -12 0-402 m på 9,6 ;-) Sen så är det ju längre ingen hemlighet längre att ZZR 1400 är världens snabbaste hoj. Toppfart 317 km/h ospärrad.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Bugatti Veyron gör 0-300km/t på 16.3 sek. Det finns inte en standardhoj som är så snabb, samma med Agera R. Men det kommer absolut vara kul att se dessa bilar in action.
S1000RR gör 0-300km/t på 19.3 sek tror jag, så Bugatti Veyron är vansinnigt snabb, Agera R är nog inte sämre den heller.
Ska det bli intressant så måste nästan du bjuda in en Hayabusa Turbo/Gixxer Turbo för möte mot dessa monster.
/Try

Agera R; 0-300 14.53.... http://www.koenigsegg.com/models/agera-r/
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tycker att det är skoj att det arrangeras ett sådant event under ordnade former.
Men det är lite beklämmande att många verkar negativa baserat på att de inte är säkra på att hojjen kommer att vinna.
Trams.
Det är ingen skam i att bli rastad av en superbil när man åker standardhoj.
Jag tycker snarare att det skulle vara kul med fler modeller.
Hur står sig till exempel en original BMW R1200GS mot en X6?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top