Söker varm och bra vinterjacka. Gärna Gore-tex.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Hittade denna Peak jacka men 6800kr!!!!! är ju galenskap.:dummer

Letar en väldigt tjock och varm jacka i mörk färg, helst svart.
Huva med avtagbart Östermalmsludd.
Två stora fickor på framsidan som man kan ha mössa och handskar i.
VARM och gärna vattentät liknande Gore-tex.

exp_parka.jpg

WestW skrev:
2476166
Två stora fickor på framsidan som man kan ha mössa och handskar i.
VARM och gärna vattentät liknande Gore-tex

Som parentens tror jag det är svårt att hitta Gore-tex vinterjackor.

Jag har en Arcteryx (6 papp cirka) och den har bästa Gore-texen du kan hitta.

Men den är nog 0,3 cm tjock så det är lager på lager som gäller.
Tror inte tjocka vinterjackor har Goretex.

Jag köpte mig en Canada Goose jacka förra året när jag var i Tyskland. Den absolut bästa och skönaste vinterjacka jag någonsin haft. Kostade 400 Euro men den lär hålla i många år.

Jag har den där Fjällrävenjackan (som alla töntar också har), den är superbra. Har inte fryst en sekund i den och sug på det här:

7 fickor frampå
3 inuti

Man hittar alltid en hundring, ett paket tuggummi någon nyckel, en tändare och annat ludd när man städar ur den i April, bara det är värt en hel del. :fakta

87180-192_400x400.jpg

Markus skrev:
2476318 Jag har den där Fjällrävenjackan (som alla töntar också har), den är superbra. Har inte fryst en sekund i den och sug på det här:

7 fickor frampå
3 inuti

Man hittar alltid en hundring, ett paket tuggummi någon nyckel, en tändare och annat ludd när man städar ur den i April, bara det är värt en hel del. :fakta

87180-192_400x400.jpg
Kostar?

Helst vill jag inte överskrida min årliga klädbudget som ligger på ca 1000 kr :hihi

Markus skrev:
2476318 Jag har den där Fjällrävenjackan (som alla töntar också har), den är superbra. Har inte fryst en sekund i den och sug på det här:

7 fickor frampå
3 inuti

87180-192_400x400.jpg

Kan bara hålla med! Har samma jacka, visst den är dyr, jäkligt dyr! Men skönare jacka är svår att hitta!

Hade tidigare en Rockport 2500kr på InterSport den fungerade men inte alls lika varm som denna. När jag hade ledsnat på min Rockport började jag jaga ny jacka. Klämde och kände på NorthFace, Goose :zpy , Peak och Boomerang. Men fjällräven jackan var överlägsen.

Eller så köper du denna från oss för 299:- :rolleyes:

Bifogat

• TDK.JPG
    TDK.JPG
    38 KB · Visningar: 116
Jag har väl gått och önskat mig något liknande ett bra tag, men pengarna ska ju räcka till så mycket annat. Så istället kör jag på en beprövad teknik: lager på lager :) En tunn och lagom slitstark jacka ytterst (köpte en fin men billig "jakt-rock" i Almunge så jag smälter in med Kungen och Säpo när de är ute och pangar älg) och sedan en apful stickad tröja, skjorta, t-shirt och innerst ett underställ för att transportera bort svett och mög.

Frugan fick en kinakopierad Goose-jacka härom vintern som jag annars kan låna :tummenupp

WestW skrev:
2476166 Hittade denna Peak jacka men 6800kr!!!!! är ju galenskap.:dummer

Letar en väldigt tjock och varm jacka i mörk färg, helst svart...
Backcountry har rea på denna ($239,16 – $255,16) :
http://www.backcountry.com/store/TNF1107/c11/s20/The-North-Face-McMurdo-Parka-Mens.html
OBS att du kan räkna med att betala tullavgifter. Jag köpte en Arcteryx jacka från dem förra året och fast jag fick betala tull så blev den nästan 2000 SEK billigare än om jag köpt den i Sverige.
MMPBK.jpg

Mojje skrev:
2476756 Backcountry har rea på denna ($239,16 – $255,16) :
http://www.backcountry.com/store/TNF1107/c11/s20/The-North-Face-McMurdo-Parka-Mens.html
OBS att du kan räkna med att betala tullavgifter. Jag köpte en Arcteryx jacka från dem förra året och fast jag fick betala tull så blev den nästan 2000 SEK billigare än om jag köpt den i Sverige.

Ahh var ju den jackan jag hade förra året. Jättenöjd med den. Tyvärr så var kardborren utmed blixtlåset kass så jag fick penarna tillbaka.

Hoppas det finns något liknande i år.

Markus skrev:

7 fickor frampå
3 inuti

Muddar längst ut i ärmen?
Tål den vatten/snö bra?

Denna verkar schysst
http://www.naturkompaniet.se/naturkompaniet/Products/product.asp?ItemId=25363

Sabertooth_black_400x400.jpg

Last edited:
WestW skrev:
2477996 Muddar längst ut i ärmen?
Tål den vatten/snö bra?

Den har inte muddar i vanlig bemärkelse utan justerbara "öppningar", jag minns inte exakt hur den är konstruerad.
Snö, vind, vatten - den tål allt grymt bra. Den enda nackdelen är att dunet i huvan inte är packeterat så den "läcker" dun genom det supermysiga (:brynad)fleecet.
Den har även ett snölås i midjan som fungerar bra när man måste hålla värmen. :tummenupp
Den enda nackdelen är som sagt att många brats har en sådan, stör det för mycket kan man ju peta bort Fjällräven-loggan.
Min uppfattning är att det där är den kanske bästa dunjackan i kategorin, möjligen att Canada Goose jackorna är lika eller bättre, men en sådan skulle i alla fall inte jag gå runt i om jag fick betalt ens.

Kolla på butikerna som säljer arbetskläder, bra kvalité och bra funktioner till vettiga pengar.

ävla

Jag trivs bra i Vaude jackor (eller alla deras kläder för den delen)
Bra kvalitet, funktionella kläder och ingen jävla bratt-jacka.
(kanske den viktigaste egenskapen av dom alla, jag fryser heldre än att jag ser ut som en östermalmsfjolla som lever på pappas pengar)

GuW skrev:
2478767 Jag trivs bra i Vaude jackor (eller alla deras kläder för den delen)
Bra kvalitet, funktionella kläder och ingen jävla bratt-jacka.
(kanske den viktigaste egenskapen av dom alla, jag fryser heldre än att jag ser ut som en östermalmsfjolla som lever på pappas pengar)

Har du inte råd, eller vad är det du stör dig på?

Ten-0 skrev:
2478821 Har du inte råd, eller vad är det du stör dig på?

Näe, jag stör mig på den totala jävla likriktningen.

Ingen av dom verkar kunna tänka själva och göra egna val, helt plötsligt måste alla ha exakt likadana jackor, för att.... det är så?

Jag skulle ha kunnat bära en Van Dutch kepa för 20 år sedan, när Van Dutch var en erkänt duktig motivlackerare (främst då på hojar för övrigt), och inte ett kepsmärke Paris Hilton har....

GuW skrev:
2478876 Näe, jag stör mig på den totala jävla likriktningen.

Ingen av dom verkar kunna tänka själva och göra egna val, helt plötsligt måste alla ha exakt likadana jackor, för att.... det är så?

Jag skulle ha kunnat bära en Van Dutch kepa för 20 år sedan, när Van Dutch var en erkänt duktig motivlackerare (främst då på hojar för övrigt), och inte ett kepsmärke Paris Hilton har....

Det där är folk som inte vet riktigt vad mode är. Bästa stilen får du genom att bära det du själv tycker är snyggt. Jag gillar heller inte att se 20 pers går runt med samma jacka som mig själv. Dock köpte jag min CG-jacka för att slippa frysa. Lätt den bästa jackan jag haft, att den sen betaldes på pappas kort är ju en annan sak. :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT