Söker varm och bra vinterjacka. Gärna Gore-tex.

Denna ligger bäst till nu. Tyvärr lite tråkigt och lika alla andra men det får man visst leva med. Muddar i ärmarna och löstagbart 'Östermalmsludd'
Dock inte Gore-Tex men dom verkar ju vara lite vattentåliga ändå.

http://www.stadium.se/content.asp?v...group=10&subgroup=1003&brands=PEAKPERFORMANCE
045191.jpg

Peak jackorna är snygga! För 2-3 år sedan hade de en modell liknande den du länkar till (samma?) som hade en koppar/guld/brun skimrande färg. Var skit snygg! Tyvärr fanns inte ekonomin att köpa den då :mad:

LÄtt snyggaste jackan jag sett på länge! Dock så känns peak jackorna lite tunna nu. Den du länkar till kostar väl ca 3500kr (har inte kollat länken, men de brukar ligga där). 500 till och du har en varmare Fjällräven i aningens bättre kvalitet! :tungan

Hörrni, nu får ni väl ta och skärpa er. Det är fan inte Nordpolen vi bor på.

Hört talas om flerlagersprincipen? Skalplagg? Funkar skitbra, och dessutom kan man använda grejjorna året om. Var för sig eller tillsammans.

Starstriker skrev:
2513678 Hörrni, nu får ni väl ta och skärpa er. Det är fan inte Nordpolen vi bor på.

Hört talas om flerlagersprincipen? Skalplagg? Funkar skitbra, och dessutom kan man använda grejjorna året om. Var för sig eller tillsammans.

Ehh.. är ju så pass fuktig luft här i sthlm så en tjock jacka är ett måste. Fler lager principen gäller inte här :D

Btw, det är ganska skönt på vintern att kunna gå omkring med enbart, T-shirt, Skjorta, Piké etc under jackan. :arsele

Ännu en röst på Fjällrävenjackan, är riktigt nöjd med min. Plus för den mjuka fleecen i brösthöjd för händerna samt ipod/mobilfickan på insidan.

Starstriker skrev:
2513678 Hörrni, nu får ni väl ta och skärpa er. Det är fan inte Nordpolen vi bor på.

Jag är extremt frusen. Hatar att frysa och orkar inte stå och dra på mig extra tröjor bara för man ska gå ut. Vill kunna ta jackan och gå ut direkt. Sen har jag mössa och hanskar i fickorna som man drar på sig när det blir riktigt kallt.

glib skrev:
2513840 Ännu en röst på Fjällrävenjackan, är riktigt nöjd med min. Plus för den mjuka fleecen i brösthöjd för händerna samt ipod/mobilfickan på insidan.

Lite neggo till den för det inte är muddar i ärmarna men jag får väl klara mig utan (kanske en skräddare kan sy i åt mig). Har inte hittat den i någon butik än. Vilka kedjor har den?
Naturkompaniet ska ha den men jag har inte hittat butiken. Måste ju vara fler som har den?

WestW skrev:
2514099 Jag är extremt frusen. Hatar att frysa och orkar inte stå och dra på mig extra tröjor bara för man ska gå ut. Vill kunna ta jackan och gå ut direkt. Sen har jag mössa och hanskar i fickorna som man drar på sig när det blir riktigt kallt.

Jag kör med Vaude, en tunn vindtät microfleecejacka, utanpå den har jag en Vaude gortexjacka, är det riktigt svinkallt har jag en fleecetröja under alltihopa.

När jag tar av mig jackorna tar jag av mig båda på en gång, inget krångel alls, fleectröjan tar jag av mig när jag går i säng (knappt) eftersom jag hatar att frysa och har kallt både hema och på jobbet.

Markus skrev:
2514886 Isolera kanske vore en idé?

Jag gör ju det, med en fleecetröja...

Visst kan jag vrida upp värmen mera, men jag betalar den själv, och det är inte onormalt kallt, jag är bara frusen av mig.

Långa farbron skrev:
2515011 Om man kan leva med att det står Fristads i jackan så har dom en kanon Gore tex jacka för ca 2000:-

Toppar du med deras foder(finns flera olika foder som också kan användas separat) i den för 500-600:- så har du en kanon året-runt jacka.

Dock inget ludd.

http://www.delmonte-aarberg.ch/neu/GXB-487-1.jpg

http://www.delmonte-aarberg.ch/neu/GXB-487-2.jpg

Dom är prisvärda. Lite korta tyvärr. Vill ha något som går ner en bit över midjan/arslet. Denna var snygg:tummenupp http://www.delmonte-aarberg.ch/neu/GXB-487-1.jpg

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla