Söker strålkastare till Suzuki GSF 1200 S

Det går att plocka isär och göra rent innehållet. Man får värma kanterna och bända isär. Stoppa in glasspinnar mellan så den inte går ihop. Jag gjorde det jobbet runt 2004-06 på min 01a. Det blev betydligt bättre sken efter det
Nu har jag inte sett en sån där lampinsats på nära håll, i synnerhet inte bakifrån, men det går inte att komma åt att göra rent genom lamphålet? Tex med stora mängder trassel? Att slippa bända isär saker som inte är gjorda för att bändas isär brukar ju vara en vinst.
 
Jag har sett den på nära håll och den är gjord för att tas isär. Suzuki har valt ett kletigt kitt för att hålla ihop den. I och med att det är sk projektorlysen och inte konventionell strålkastare så går det inte att att komma åt via de små HB3 resp HB4 lamphållarsockelhålen. Kolla upp i forumet som Anders och jag nämnt.
 
PICT0011.jpgPICT0016.jpg
pict0021-jpg.460576
 

Bifogat

  • PICT0021.jpg
    PICT0021.jpg
    124.4 KB · Visningar: 68
Hittade några gamla bilder på när jag gjorde jobbet. Halvljusbaffeln syns på sista bilden och den är asymetrisk (upp o ner för ljusbildens skull)
 
Last edited:
Jag bytte reflektorer på min gamla Subaru Outback i höstas, originalreflektorerna i bilar med Xenon tålde inte uv-ljus. Lite dumt då xenon avger uv-ljus. Jag köpte nya reflektorer hos www.retrofitlab.com, de har även lite reflektorer till motorcyklar har jag sett. GSF1200 är tyvärr inte med i listan, men ändå. Tips för att dela på det gamla lamphuset däremot, värme! Lägg hela lamphuset i ugnen, men jag kommer inte ihåg hur varmt och hur länge... Billyktan fick inte plats i ugnen nämligen, så jag gjorde en "ugn", en flyttkartong där hela huset fick plats, la den på några reglar eller nåt så det var luft runtom, ett hål i sidan på kartongen lagom stort för att kunna få in pipen från en varmluftpistol, och sätt igång varmluften och låt den vara igång 15-20 minuter så att allt är genomvarmt. Sen gick det bra att dela på det.

Jag vet ju inte om det är samma material på klistret, men troligen. Jag tar inget ansvar för hur det går däremot, särskilt inte om det råkar ta fyr i kartongen...
 
Jag bytte reflektorer på min gamla Subaru Outback i höstas, originalreflektorerna i bilar med Xenon tålde inte uv-ljus. Lite dumt då xenon avger uv-ljus. Jag köpte nya reflektorer hos www.retrofitlab.com, de har även lite reflektorer till motorcyklar har jag sett. GSF1200 är tyvärr inte med i listan, men ändå. Tips för att dela på det gamla lamphuset däremot, värme! Lägg hela lamphuset i ugnen, men jag kommer inte ihåg hur varmt och hur länge... Billyktan fick inte plats i ugnen nämligen, så jag gjorde en "ugn", en flyttkartong där hela huset fick plats, la den på några reglar eller nåt så det var luft runtom, ett hål i sidan på kartongen lagom stort för att kunna få in pipen från en varmluftpistol, och sätt igång varmluften och låt den vara igång 15-20 minuter så att allt är genomvarmt. Sen gick det bra att dela på det.

Jag vet ju inte om det är samma material på klistret, men troligen. Jag tar inget ansvar för hur det går däremot, särskilt inte om det råkar ta fyr i kartongen...
Tack för tipset med ugnen -funkade riktigt bra på 75 grader i ca 15 -20 min nu är de isär (y)
vad köper man för klegg när man ska sätta ihop igen, samt vad gjorde du rent reflektorerna med ?
 
Rengöring var nog vanlig T-röd och ingen ny klägg för hopsättning. Klägget som vart kvar ihop med de få tabbar som fanns räckte för att hålla ihop lamphuset. Dessutom så håller kåporna kvar allt när man monterat ihop hojen
 
Hej Vänner
Idag fick jag framlyktan från England ,allt var helt ok enl. beställningen. ingen kostnad utöver de 98 Pund som jag betalade vid beställningen.
eftersom jag fick så bra tips hur man kan plocka isär och göra rent så behöver jag inte strålkastarn från England :ROFLMAO: utan vet ni någon som behöver en sån så kan jag sälja den vidare för samma peng +frakt

Tack en en gång för era tips och råd(y)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top