Söker stark moderator

Status
Ej öppen för fler svar.
Gott att Korvgubbe blev bannad . Jobbigare person får man leta efter
ska alltid komma med "wiseass" komentarer och försöka trycka ner folk

xyx skrev:
...

Så om jag förstår rätt, Swedie, så skall man snarare låta bli att besvara rasistiska inlägg och hoppas på att en moderator låser/raderar tråden?

Gäller detta även trådar med lunarstorm-karaktär, ryggdunkartrådar och liknande?

FreddaAbborre skrev:
2216807 Känner mig tveäggad i frågan. Bra med diskussioner, men att den spårar ur på så sätt som den lätt gör då nämnda personer är med är inte OK. Ett praktexempel på vad som absolut inte passar på SH hittas på sista sidan i tråden med stötande skämt. (länken till en flashbacktråd med riktigt osmakliga skämt)

Att bli förvånad över osmakliga skämt i tråden stötande skämt :va
------------------------------------------------------------------
Ok att man inte gillar att diskussioner spårar ur och får tema folkgrupp.
Men förbjuda att prata politik? Det är en helt annan sak.
Jag tycker trion ska va kvar för dom brukar röra om i grytan.
Korvis är ingen besserwisser i mina ögon.

Som Gert Fylking säger, ÄNTLIGEN!
Rasistskiten som tillåtits spridas under lång tid kanske äntligen läggs ner, eller flyttas till lämpligare forum för sådant.

Låt dom komma tillbaka. Vissa trådar har ju dominerats av korvis och markus här i OT delen, men jag som inte är så duktig på att argumentera och skriva åsikter hit och dit har iaf uppskattat läsningen.
Sen tycker jag att Sporthoj.com är överlägset det bästa forumet just för att nästan allt har kunnat disskuterats på ett något så när rimligt vis.

Men eftersom du har huvudansvaret Swedie så är ju beslutet upp till dig :tummenupp

General E skrev:
2217254 Att bli förvånad över osmakliga skämt i tråden stötande skämt :va

Läs tråden som var postad så hoppas jag för din egen skull varför jag tycker som jag gör.
(f.ö. första som inte platsar i den tråden enl. mig)

Nitrogen skrev:
2216802 Det här måste vara det töntigaste jag hört idag.

Indeed. Finns gott om exempel på puckon som förtjänar bannor i väldigt mycket högre grad än åtminstone två av dessa gentlemän.

General E skrev:
2217254 Att bli förvånad över osmakliga skämt i tråden stötande skämt :va
------------------------------------------------------------------
Ok att man inte gillar att diskussioner spårar ur och får tema folkgrupp.
Men förbjuda att prata politik? Det är en helt annan sak.
Jag tycker trion ska va kvar för dom brukar röra om i grytan.
Korvis är ingen besserwisser i mina ögon.
Kanske kan ändra mig lite angående politiska trådar, men egentligen inte. För samma personer är alltid framme hela tiden med samma åsikter som drar trådarna i den riktning vi inte vill att den ska gå...

Swedie skrev:
2217392 Kanske kan ändra mig lite angående politiska trådar, men egentligen inte. För samma personer är alltid framme hela tiden med samma åsikter som drar trådarna i den riktning vi inte vill att den ska gå...

Då får man se till att bevakningen är mer nitisk. Bannad en dag vid övertramp eller nåt.

De får ha precis vilka åsikter de vill, men man diskuterar inte vad som helst på ett internetforum, rasism är ett exempel på saker som verkligen inte borde diskuteras här.

Den främsta anledningen till att jag tycker det är bra att de är borta ett tag är att alla de som faktiskt tar åt sig av deras nedvärderande kommentarer och deras försök att trycka ner folk får lite andrum.

Swedie skrev:
2217392 Kanske kan ändra mig lite angående politiska trådar, men egentligen inte. För samma personer är alltid framme hela tiden med samma åsikter som drar trådarna i den riktning vi inte vill att den ska gå...

Vilken riktning är detta? Bara så man vet vilka gränser man ska hålla sig inom... :brinnerup

FeeBee skrev:
2217434 De får ha precis vilka åsikter de vill, men man diskuterar inte vad som helst på ett internetforum, rasism är ett exempel på saker som verkligen inte borde diskuteras här.

Rasism är verkligen en av de saker som borde diskuteras på detta forum då många användare har en tveksam inställning till hur man ska bemöta invandrare och/eller personer med avvikande hud/hårfärg.

FreddaAbborre skrev:
2217341 Läs tråden som var postad så hoppas jag för din egen skull varför jag tycker som jag gör.
(f.ö. första som inte platsar i den tråden enl. mig)

Antar att det var en länk till skämt om Bobby.
Lär vara över någon gräns ja, hade själv inte gillat om någon skämtade om mig om jag blev plågad till döds.

Swedie skrev:

Jag tycker som jag skrivit tidigare någon gång att det är frivilligt att läsa politiktrådar. Verkar ju finnas ett behov hos fler än trion, men förstår att det är jobbigt att moderera. Ola har en poäng i att rasism etc behöver diskuteras, folk från bägge lägren lär får mer mothugg här än på en sida för inbördes beundran.
Är nog en bra idé att pröva med fler moderatorer samt Freddas förslag om snabbanning om trådar seglar iväg.

Last edited:
Tycker att politiska diskutioner ska vara öppna så länge dom håller sig inom rimliga gränser. Dom bruna partierna bör hållas från dom diskutionerna och även extremvänstern. Ska det diskuteras politik bör det vara dom som sitter i riksdagen idag för att hålla det ifrån tvivelaktiga partier...

MDM skrev:
2217017 Det finns forum för politiska åsikter och då politik varit ett problem på SH känns det bra att dessa ämnen inte ska diskutteras längre.
Politik är alltid svårt att diskutera. Vad kommer härnäst på förbudslistan?

Swedie skrev:
2216991 Det handlar såklart inte endast om rasism, men den aktiva formen av att förstöra trådar är han väldigt delaktig i. Har gått under senaste dagarna/veckorna bara bevakat OT-forumet och tittat...
Jo det må va sant, men nu känns det som korvgubbe likställs med ah17. Det känns tämligen sjukt.

Coola Ola skrev:
2217445

Rasism är verkligen en av de saker som borde diskuteras på detta forum då många användare har en tveksam inställning till hur man ska bemöta invandrare och/eller personer med avvikande hud/hårfärg.
Jag hoppas att du faktiskt förstod vad jag menade. Naturligtvis att rasistiska kommentarer och skämt inte är roliga och att trådar som startas av rasistiska skäl inte borde finnas.

HanneZ skrev:
Jo det må va sant, men nu känns det som korvgubbe likställs med ah17. Det känns tämligen sjukt.

Då är det nog bara du som känner så... Jag förstår då vad swedie menar :tummenupp

FeeBee skrev:
2217628 Jag hoppas att du faktiskt förstod vad jag menade. Naturligtvis att rasistiska kommentarer och skämt inte är roliga och att trådar som startas av rasistiska skäl inte borde finnas.

Nej, det förstod jag faktiskt inte. Nu gör jag det :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Back