Söker stark moderator

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja, behöver hitta en moderator som visar stark personlig och kan ta en massa stryk via PM. ALLT skit som ah17, korvgubbe och markus involverar sig som mest i ska tas bort. Dessa personer är de som mest orsakar reaktioner om dålig stämning. Så från idag är de bannade 1 vecka, som ett test för att se om nivån bättras. Gör den det, kommer de ej vara välkomna tillbaka.
Det är drastiskt, men OT-forumet har blivit besudlat med allt för mycket SKIT-snack.

Under tiden, skall alla politiska/nazi/rasism-trådar tas bort omedelbart.

OT betyder inte att vad som helst kan diskuteras. Det skapar osämja och en dålig stämning som jag inte vill ha!

Behöver 3 moderatorer som kan sitta morgon, dag och natt och rensa.

Skicka PM!

Last edited:
Ismannen skrev:
2216585 Får jag en ny hoj i lön så kan jag ställa upp. :D
Du får 0:- i timman :)

Gjorde jag rätt eller fel i att banna? kanske räcker med att porta dom från OT och tvinga dom att skriva något i MC-relaterat? Fast där vill jag inte att dom besudlar forumet heller med samma skitsnack.

Swedie skrev:
2216595 Du får 0:- i timman :)

Gjorde jag rätt eller fel i att banna? kanske räcker med att porta dom från OT och tvinga dom att skriva något i MC-relaterat? Fast där vill jag inte att dom besudlar forumet heller med samma skitsnack.

Dom kan behöva lite semester

Swedie skrev:

HElt rätt! Alla som förstör ska bort! Dom kan skaffa en blogg och gnäll i istället. Tycker du var schysst som lät det vara tidsbestämt.

Swedie skrev:

Helt rätt, de tillför inget förutom sura miner hos oss andra.
Du vet att jag gärna tar skit och är elak, men sitta morgon-middag-natt vettefan om jag orkar :död Kan vi inte köra ett 5/2-schema :hihi

Tycker det va rätt! dom kan behöva en vecka utan att tjafsa! Dom har ju en förmåga att förstöra trådar med sitt tjafs så fort dom får chansen...

Swedie skrev:

Banna på, någon gång måste de väl lära sig (hoppas jag) :tummenupp

Eh... banna tre av forumets största profiler? Visst, ibland kan ju deras diskussioner gå överstyr, men så farligt är det väl inte.

Korvgubbe, Markus och ah17 har, till skillnad från många andra, åsikter som de står och argumenterar för. Det tycker jag är helt rätt!!
Visst har det hänt att vissa trådar de deltagit i spårat ur... Jag har då inte upplevt det som såå farligt. Kanske något jag missat? :va

VAr skall gränsen gå? Räcker det att man gör ett nackskottsinlägg med eftertänksamheten hos en hormonstinn babian på crack, eller krävs det att man faktiskt försöker underbygga sina inlägg med lite substans?

brorzan skrev:
2216764 Eh... banna tre av forumets största profiler? Visst, ibland kan ju deras diskussioner gå överstyr, men så farligt är det väl inte.
De har fått ett gäng varningar och uppmaningar... funkar i ett par dagar, sen är det samma skit igen.

JoUh skrev:
2216771 Korvgubbe, Markus och ah17 har, till skillnad från många andra, åsikter som de står och argumenterar för. Det tycker jag är helt rätt!!
Visst har det hänt att vissa trådar de deltagit i spårat ur... Jag har då inte upplevt det som såå farligt. Kanske något jag missat? :va
Korrigering: Största spammare av politiska budskap

De gånger jag varit inne på kvällen så står det en av dessa namn under senaste inlägg... oftare än ofta med dispyter.

Känner mig tveäggad i frågan. Bra med diskussioner, men att den spårar ur på så sätt som den lätt gör då nämnda personer är med är inte OK. Ett praktexempel på vad som absolut inte passar på SH hittas på sista sidan i tråden med stötande skämt. (länken till en flashbacktråd med riktigt osmakliga skämt)

Oj! Oavsett deras åsikter så deltar jag hellre i en diskution med ovannämnda tre (och några till) än alla de "knappt-längre-än-näsan-räcker"-postare som för övrigt utgör det här forumet. Tråkigt att de som åtminstonde ger sken av lite tankeverksamhet bakom orden försvinner.

Men men, alla tycker olika.

jag tycker lite att det var fel personer som blev bannade, de som du nämner har oftast fakta som stödjer vad de säger, deras diskutioner håller oftast en hyffsad nivå. de som borde bli bannade är istället de som lägger in oneliners i diskutioner och säger "den och den är hemsk och borde försvinna". dock förstår jag att om du är ytterst ansvarig så kan inte detta tolereras.

Swedie skrev:
2216595 Gjorde jag rätt eller fel i att banna? kanske räcker med att porta dom från OT och tvinga dom att skriva något i MC-relaterat? Fast där vill jag inte att dom besudlar forumet heller med samma skitsnack.
Tycker det är värre med alla onödiga personangrepp man ser på forumet.
Man ska få utrycka sina åsikter, utan att andra ska göra massa personliga påhopp, istället för att komma med vettiga motargument.

Sen tycker jag de s.k. Flamebait-trådarna, och löjliga trådlyft-nissarna är lika onödiga.

Jag tycker mig dessutom ha sett en ökning av skitsnacket i MC-relaterat & även Teknik- och Mekhörnan.

Last edited:
Så de här tre borde på grund av att de är bra på att sprida sitt budskap och diskutera ämnet få tillåtelse att diskutera vad som är emot allmänna regler?

* Hets mot folkgrupp, Rasism och Nazistiska åsikter.

Och nu OM det här är det enda som kan få en del av er att vilja diskutera, så varför inte diskutera det ordentligt på flashback.net. Där kan ni ventilera precis allting ni vill ha sagt...

Men här på SH, så skall det finnas viss moral och etik att följa. Javisst att det är ett OT forum, men ett OT-forum till en MC-sajt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back