Söker speglar...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Speglar till en FZR600 '93, ej orginalkopior, utan lite snyggare slimmade speglar. Nån som vet vart man kan kika på lite modeller? Tack!

Kay skrev:
Speglar till en FZR600 '93, ej orginalkopior, utan lite snyggare slimmade speglar. Nån som vet vart man kan kika på lite modeller? Tack!
Öhhhh, räckte det inte med min tråd en gång i tiden där alla trackade ner på mig =)

Nä, jag letar oxå. Funtade på KRK's kolfiberspeglar, men 1800 eller va det va, var för mycket stålars...

Touringbutiken hade nån som såg rätt ok ut. Jag orkade aldrig kolla vidare på det.

:hej

Funderar på nya jag också, orginal ser ju ut som musöron, eller nåt...

hållundan skrev:
Öhhhh, räckte det inte med min tråd en gång i tiden där alla trackade ner på mig =)

Nä, jag letar oxå. Funtade på KRK's kolfiberspeglar, men 1800 eller va det va, var för mycket stålars...

Touringbutiken hade nån som såg rätt ok ut. Jag orkade aldrig kolla vidare på det.

:hej

Darn, finns bara sånna runda fula orginalare, och dyra är dem me... Ska man köra utan :confused:

Eller varför inte sånna? http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=43780

Som sagt, dessa har jag försökt finna, men inte lyckats med, tyvärr...

De är rejält snygga.

Last edited:
hållundan skrev:
Som sagt, dessa har jag försökt finna, men inte lyckats med, tyvärr...

De är rejält snygga.

Mjo, de är skitsnygga. Men borde det inte vara hyffsat lätt att sätta dit andra speglar från andra modeller? Bara en skruv räcker faktiskt, om man skruvar hårt... Behöver inte vara så att båda hålen passar in...

nicke skrev:
sorry om jag sticker in nosen här, men är det inte samma fästen på fzr`en som på tzr på speglarna?... är också sugen på nya speglar och dom där var snygga :tummenupp ....
Om nån hittar dom så säg det till mig!!!!

Jag vet inte hur fästena ser ut på TZR, men på min är det två skruv, som sitter med ett visst avstånd (vet ej exakt)...

hållundan skrev:
Om nån hittar dom så säg det till mig!!!!

Jag vet inte hur fästena ser ut på TZR, men på min är det två skruv, som sitter med ett visst avstånd (vet ej exakt)...

är det sånna här fästen på fzr?

75-3901.jpg

Dessa kanske skulle se bra ut?

Bifogat

• backspeglar.jpg
    backspeglar.jpg
    21.7 KB · Visningar: 62
Kay skrev:
Nicke: ser ut att vara samma.

Snygga.. Går nog att få o passa, kostar? Touringbutiken?
Helt okej va dom...

Lär ju vara pissenkelt att modda fästena så dom passar...

Vem köper först och visar hur det blir???

Inte jag :)

hållundan skrev:
Helt okej va dom...

är det inte sånna som en kille med tzr har köppt?.. kom inte ihåg va han heter just nu... men ja får leta lite... om det är samma fäste på fzr så är det bara att höra med honom hur det gick med fästningen,,,

nicke, tzr125: Menar du att man ser runt armbågarna? I vilket fall som helst så borde man se bättre i dessa än FZR-orginal...

Kay: Touringbutiken, säljes parvis för 348 ser det ut som. Fästen går alltid att fixa, fram med svets och borrmaskin så är saken biff :P

hållundan skrev:
Helt okej va dom...

Jag kan köpa först om du pröjsar... :p

speglar

.....har 2 par kolfiber speglar liggande......lätta djävlar med universalfäste.....messa om du e sugen...fixar lätt en bild eller två om du vill!! :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8