Söker jobb, snälla hjälp mig!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Som dom flesta vet har jag precis bytat jobb och efter att ha varit där i ynka 1,5 månad så måste jag hitta annat. Tänker inte skriva här varför och vad som hänt då jag inte vill prata skit om min arbetsplats, är fortfarande mitt arbete och kommer fortsätta sköta det tills jag hittat annat.

Dom som är intresserade och vill veta vad som hänt kan skicka ett pm eller fråga på msn.

Behöver iaf alla mina vänner och bekantas hjälp till att hitta något nytt, har precis börjat söka nytt men känner att jag smått börjar få panik. Är väldigt svårt att få jobb nuförtiden och det är därför jag ber er om hjälp.

Dom flesta har väl sätt att jag är driven som person och att jag gillar att fixa saker, tycker om att anordna grejer. Vad för arbete spelar igentligen ingen roll, testar gärna nya saker och gillar att lära mig. Vill ni veta erfarenhet osv så fråga mig via pm/msn. Har jobbat i butik och är säljare i grund och botten, men är dock inget tvång att ha något sånt jobb igen utan testar gärna nytt.

Tacksam för ALL hjälp och ALLA tips jag får! :)

Vänliga hälsningar,
Monika

Nu blir ja nyfiken o sen tipsar jag om dedäringa jag tipsade om sist...

Nu blir ja nyfiken o sen tipsar jag om dedäringa jag tipsade om sist...

Är det fortfarande tillgängligt? Tänkte faktiskt pma dig och fråga. Lust att pma mig? :)

Ska änna precis pysa iväg på julbord så släng iväg ett pm så ska jag kolla upp dedär ikväll...

Misstänker att receptionist/kontorsansvarig inte riktigt är din grej... sen att det är i stockholm kanske inte gör det bättre heller. Men vi har en sån öppning.

Misstänker att receptionist/kontorsansvarig inte riktigt är din grej... sen att det är i stockholm kanske inte gör det bättre heller. Men vi har en sån öppning.

Har faktiskt kollat på ett sånt jobb, finns en advokatbyrå här i malmö som söker receptionist. Det jag är mest undrande över är vad man tjänar som receptionist/kontorsansvarig? Har du någon aning? Menar inte att jag tänkt mig tjäna miljoner men hade varit intressant att veta, man tjänar inte speciellt bra som butikssäljare heller. :)

Har ju funderat på att flytta till tokholm en gång, hur ser det ut på bostadsfronten? Är det svårt att få tag på hyres till bra månadskostnad? Usch nu bombar ja dig med massa frågor, förstår om du inte kan svara på alla. :)

Hur är det att bo en bit utanför sthlm o jobba inne i staden?

Får jag tag på ett bra jobb så är det inte omöjligt att man kan flytta. :tummenupp

Är inte jätte intresserad av att jobba i butik igen, ser gärna till att prova på andra arbeten. Men tackar självklart inte nej om det är något som erbjuds.

Last edited:
Kan tänka mig att lönen ligger runt 20k i ingång... inte så bra med andra ord.

Bostad i stockholm är det sämre med... men har man bara kontakter brukar det finnas nån som känner någon som har någon lägenhet att hyra ut.

Det finns bra med kommunikationer runt hela storstockholm så den biten är egentligen en bagatell... men så är storstockholm ungefär 15mil från norr till söder.

Kan tänka mig att lönen ligger runt 20k i ingång... inte så bra med andra ord.

Bostad i stockholm är det sämre med... men har man bara kontakter brukar det finnas nån som känner någon som har någon lägenhet att hyra ut.

Det finns bra med kommunikationer runt hela storstockholm så den biten är egentligen en bagatell... men så är storstockholm ungefär 15mil från norr till söder.

20K är faktiskt helt ok jämnfört med butiksjobb. ;)

hade inte velat bo i själva stockholm utan isf kanske någon förort el så, försöker komma ut från malmö och till lite lugnare. Är mest intresserad av ett radhus. :)

tack för alla tips o råd.

20K är faktiskt helt ok jämnfört med butiksjobb. ;)

hade inte velat bo i själva stockholm utan isf kanske någon förort el så, försöker komma ut från malmö och till lite lugnare. Är mest intresserad av ett radhus. :)

tack för alla tips o råd.

Betänk även att det viktiga är lön kontra levnadskostnad.
Vet folk som flyttat på grund av löneökning.
Löneökning som äts upp av levnadskostnad är ingen fördel.

Kan tyvär inte hjälpa, men hoppas att det går bra för dig.

Betänk även att det viktiga är lön kontra levnadskostnad.
Vet folk som flyttat på grund av löneökning.
Löneökning som äts upp av levnadskostnad är ingen fördel.

Kan tyvär inte hjälpa, men hoppas att det går bra för dig.

Jag flyttar inte om levnadskostnaden ökar även om det innebär en löneökning. En av anledningarna till varför jag vill flytta från centrala Malmö är just att i huvudsak få ner premien på min hojförsäkring. Det räcker att jag får ner den ett par tusen om året och det gynnar mig i längden även om jag kanske få pendla lite ist. Samtidigt kan ja få tag på en billigare bostad eftersom det redan är rätt dyrt i malmö.

Tack för rådet.:)

Jag flyttar inte om levnadskostnaden ökar även om det innebär en löneökning. En av anledningarna till varför jag vill flytta från centrala Malmö är just att i huvudsak få ner premien på min hojförsäkring. Det räcker att jag får ner den ett par tusen om året och det gynnar mig i längden även om jag kanske få pendla lite ist. Samtidigt kan ja få tag på en billigare bostad eftersom det redan är rätt dyrt i malmö.

Tack för rådet.:)

Då ska du nog inte flytta till sthlm, dessvärre..
Hyresradhus här är nog lätträknade och med tanke på vart krister
jobbar så blir det bostad norr om stan.
Bostadsrättsradhus eller motsvarande "villa" ligger från 2 mille och uppåt mot löjliga höjder.
Polaren säljer sin 2:a i järfälla för 900-950 med en månadavgift på straxt
under 3k om jag inte missminner mig och det är ett rätt normalt pris i Järfälla
så där har du ju en fingervisning om vad det kostar.
Solna, sundbyberg ligger ca 1 mille högre i inköp..
Närmare stan stiger det per meter tror jag... :hihi
Dessvärre så blir inte hojförsäkringen direkt billigare heller..Gissar jag..
alla postnummer som börjar på 1 räknas som sthlm och det är ett vääldigt stort område.. :(

Tanten som jobbat som receptionist och kontorsansvarig i 10 år och tjänar idag 26k och det är då som anställd, inte via bemanningsföretag..
Som en liten fingervisning..

Då ska du nog inte flytta till sthlm, dessvärre..
Hyresradhus här är nog lätträknade och med tanke på vart krister
jobbar så blir det bostad norr om stan.
Bostadsrättsradhus eller motsvarande "villa" ligger från 2 mille och uppåt mot löjliga höjder.
Polaren säljer sin 2:a i järfälla för 900-950 med en månadavgift på straxt
under 3k om jag inte missminner mig och det är ett rätt normalt pris i Järfälla
så där har du ju en fingervisning om vad det kostar.
Solna, sundbyberg ligger ca 1 mille högre i inköp..
Närmare stan stiger det per meter tror jag... :hihi
Dessvärre så blir inte hojförsäkringen direkt billigare heller..Gissar jag..
alla postnummer som börjar på 1 räknas som sthlm och det är ett vääldigt stort område.. :(

Tanten som jobbat som receptionist och kontorsansvarig i 10 år och tjänar idag 26k och det är då som anställd, inte via bemanningsföretag..
Som en liten fingervisning..

Okej, tack så mycket! :)

All info är bra info! :tummenupp Har förstått att sthlm är dyrt, nog en av anledningarna till varför jag inte flyttade.

Som Thygod skriver, levnadskostnaden här är inte de billigaste.
Hojpremien skjuter i topp om du vill bo civiliserat (stockholmsmått mätt).
Bostad... en etta inne i city ligger ofta runt 8k/mån i andra hand, då är den runt 30kvm.
Radhus vet jag inget som finns som hyres... att hyra ett sådant i andra hand ligger på femsiffrigt.

Så egentligen vet jag inte varför man bor här egentligen... speciellt då man sitter och tittar på villa för 3,5-4milj och fortfarande ha högsta premie på hojen/bilen för min ålder.
Skulle väl vara att jag tjänar tillräckligt och jag har ett arbete som är utmanande varje dag. Visst, de finns i övriga landet också men inte i samma mängd och jag har inte kontaktnätet i övriga landet heller.

Vill du ha många bollar i luften?
Prova nåt arbete på ett åkeri som har småbilar med om du inte har lastbilskort och satsa på att komma in som transportledare eller nåt då har du oftast fulla dagar med mycket som händer.

Vet inte vad ingångslön är som förare men här i sörmland/Eskilstuna är det nog 15k iallafall i handen och bostäder är det ganska gott om och försäkringarna är skapliga(ingen storstad) och 12 mil till Stockholm för körningar :yoparty

hoppas att det ordnar sig och förlåt att jag snokar i erat eget forum :krama

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...