Söker gammal SF-serie

Världarnas krig?
-Edit- kan det ju inte vara om dom åkte omkring i jymden och greja iofs.

Btw, vad hette den serien där en liten flicka(?) kommunicerade med aliens med musik? Det var i slutet(?) på serien på en militärbas. Varje ton var ett ord eller nått. När dom spelade så lyste olika lampor upp. Tror jag kommer ihåg den första melodin fortfarande.

Last edited:
Men alltså, det är inte ngn av de som blivit nämnda du tänker på? Har jag missat ngt? Jag som ändå tycker jag ser det mesta i Sci-Fi väg...

Det här måste ha varit mellan -94 och -96, serien var rätt ny då vill jag minnas och det var helt i rymden - som Star Trek fast det var mer krigiskt än ST.

Kollade på pilotavsnittet av Slaget om Tellus precis. Det vore ju dumt att påstå att det är lika bra som resten av serien... :hihi

Världarnas krig?
-Edit- kan det ju inte vara om dom åkte omkring i jymden och greja iofs.

Btw, vad hette den serien där en liten flicka(?) kommunicerade med aliens med musik? Det var i slutet(?) på serien på en militärbas. Varje ton var ett ord eller nått. När dom spelade så lyste olika lampor upp. Tror jag kommer ihåg den första melodin fortfarande.

Låter som Närkontakt av första graden. En film dock och ej en serie. Vad tror du om det?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg