Söker gammal SF-serie

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
När jag var liten kollade jag på en SF-serie som jag inte minns namnet på. Det måste ha varit våren -95 och den gick på SVT eller TV4. Det var inte en StarTrek-serie, det var betydligt mer krigisk. Synd att man inte föddes med fotografiskt minne, nån som minns nåt från den tiden?

När jag var liten kollade jag på en SF-serie som jag inte minns namnet på. Det måste ha varit våren -95 och den gick på SVT eller TV4. Det var inte en StarTrek-serie, det var betydligt mer krigisk. Synd att man inte föddes med fotografiskt minne, nån som minns nåt från den tiden?
Babylon 5?

Jag satt och letade runt på IMDB precis och Babylon 5 kom upp men jag är nästan helt säker på att den gick på 5:an, en kanal som vi ute i obygden inte hade då.. :hihi

Man kanske skulle maila SVT...
Japp, Babylon 5 gick på Kanal 5 om jag inte missminner mig å det grövsta.

Det är inte "Slaget om tellus" du tänker på?

Jag satt uppe många nätter o glodde på den i min ungdom iaf :)

Det är inte "Slaget om tellus" du tänker på?

Jag satt uppe många nätter o glodde på den i min ungdom iaf :)

Slaget om Tellus letade jag också efter men det lyckades jag hitta för jag mindes vad den hette på norska så den DVD:n är beställd! :banana
Sjukt bra serie!

Men om den gick på 4:an så måste den här andra gått på SVT då. Har för mig att Star Trek: The Next Generation gick i samband med den serien, att de hade nån slags "SciFi-söndag" eller nåt sånt...

Men om den gick på 4:an så måste den här andra gått på SVT då. Har för mig att Star Trek: The Next Generation gick i samband med den serien, att de hade nån slags "SciFi-söndag" eller nåt sånt...

Hur var de klädda? Farkoster? Miljöer? Skådisarnas look? Throw us a bone here man!

Firefly? Farscape? Andromeda?

Hur var de klädda? Farkoster? Miljöer? Skådisarnas look? Throw us a bone here man!

Jag ska försöka här, jag har en stark minnesbild av det hela. Det känns lite Alien över den och jag minns starkt en bild när de stöter på en fiende inne i skeppet de är på, de stänger en dörr och armen/tentakeln/benet/whatever fastnar på deras sida och de är tvugna att hugga av den. Grönt, slemmigt blod.
Aja, det här är inte lätt. Shit.

V ? Grönt blod och massa förklädnader o dylikt.

2889726 Hehe, nää det var en s.k. riktig SciFi-serie, ute i rymden med rymdstationer och sånt. V är ju ball men den spårar ur rätt fort... Har för mig den var rätt ny också, som sagt, tidigt 90-tal.
Men alltså, det är inte ngn av de som blivit nämnda du tänker på? Har jag missat ngt? Jag som ändå tycker jag ser det mesta i Sci-Fi väg...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg