Söker filmer på XT 600!

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Carcass skrev:
det sitter som en smäck!
här är lite bilder på monteringen:

ganska bra passning på mellanröret: bild 1

jag köpte en begagnad dämpare som egentilgen är avsedd för en annan åtrsmodell, så jag fick improvisera lite gällande själva upphängningen: bild 2
strax till höger om min lilla inprovisation ses orginalburkens upphängning.

såhär ser det ut med sidokåpan bortplockad: bild 3

och såhär med kåpan påplats, första provturen: bild 4 :)

Ser ju helt OK ut.
Fast jag kapar nog stuprännan på huset här iallafall. :D

AdrenalineRush skrev:
Nisse Järnet skrev:
Har kört brorsans lite uppdrevade XT -92a några gånger och den funkar fint att plocka upp på 2:an och köra till iaf 90 på bakan. Är nog inga problem att wheela långt med den när man fått in snitsen!
Har vart uppe i 170 mätarfart, men den gör nog 180! Rätt bra faktiskt :) Finns det inga filmer på ketogans eller RRs sida? Har för mig det iaf.
[/QUOTE

uppdrevad så den går snabbare?? isf borde där vara sämre acc i den, men om man får upp den på slangen på 2an utan koppling är där juh bra acc! hur hänger detta ihop? trimmad? :crash
Ja precis. Nja, accet vet jag inte men det borde ju vara bättre eftersom den orkar! Nope, tom originaldämpare på! För litet drev original? Eller ett bra ex kanske? :) Inte vet jag, men den funkar skitbra iaf.

vi kna säga så här, så blir inte polaren för beviken, räkna inte med så mycket över 160 i toppfart, det är bara 42 häst eller vad det är, det är helt enkelt inte möjligt att nå 180 utan andra modifikationer på en sån här hoj.
Men det kan kvitta, tanken med den är inte våldsamt acc eller toppfart.

Silwer skrev:
vi kna säga så här, så blir inte polaren för beviken, räkna inte med så mycket över 160 i toppfart, det är bara 42 häst eller vad det är, det är helt enkelt inte möjligt att nå 180 utan andra modifikationer på en sån här hoj.
Men det kan kvitta, tanken med den är inte våldsamt acc eller toppfart.
Ska ut och gäsa lite med brorsans hoj snart, kan se hur fort den går då :) Mätarfart dock. Men 170 har jag sett på mätarn iaf. Men 160 låter som ett bra "genomsnitt"

Nisse Järnet skrev:
Har vart uppe i 170 mätarfart, men den gör nog 180! Rätt bra faktiskt :)

Jo jäkligt bra skulle jag vilja påstå! Var det turbo, kraftig glädjemätare eller brant nedförsbacke vid uppmätandet av hastigheten?? :hej

Jag vill inte va sån. Men jag skulle ta Nisses "det går att ta upp utan koppling på 2an" med en nypa salt. Ni snackar med killen som tar upp en DT125a på 5an utan koppling. :rolleyes: Så för oss vanliga dödliga så går den inte att rycka upp på 2an. ;)

Rammstein skrev:
Skulle kasta pengarna på en DR 650se i stället..

Vilken är det mest körglädje i då?
XT
TT
XR
DR
600 eller 650?

Carcass skrev:
jo det finns div slipon's att köpa, själv kör man med supertrapp
orginaldämparen är stor, tung och ful ja.

Vad är det för skillnad på supertrapp och vanlig förutom att orginal är ful å tung

Viffer skrev:
Vilken är det mest körglädje i då?
XT
TT
XR
DR
600 eller 650?

Det beror på hur/var du ska köra. Om man lägger upp dem
i en sorts skala så ser det ut så här:
--
Bättre för gata/bättre komfort
XT600
DR650
DR600
TT600
XR600
Mer extrem, bättre på grus/sämre komfort
--
Dvs ska du köra mest gata och vill ha god komfort så passar XT eller DR650 bäst, men struntar du i komforten och vill ha en rå hoj som drar ifrån övriga på grusväg så är det definitivt XR:en du ska ha.

Tänk på att däck gör väldigt stor skillnad. Har en XT på riktiga grudäck gör den kanske bättre ifrån sig på grusväg än en XR med släta däck. Dock är det vanligast att se XT och DR650 med slätare däck, medan folk med XR och TT ofta har grovmönstrade däck.

När det gäller kvalitet/hållbarhet på prylarna så kommer XT/TT på första plats, XR på andra och DR650 sist. Vet inte riktigt hur det är med gamla DR600, har inte hört om den.

Mer info i denna tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=22132

Last edited:
Silwer skrev:
DR600 är inte extremare än TT600, byt plats på dessa.

Sådär, fixat.

Har inte så stor koll på gamla 600:an, har knappt ens sett en på riktigt, medan jag varit på alla andra hojarna... gissade mest, grundade gissningen på sånt som jag läst på forumet.

Gammla DR600 påminner en del om Hondas gammla XL600 som ju var lite mer offroad anpassad än XT var/är.

Vi snackar 10-20 kg mer än TT/XR och plåttank och mjukare kortare fjädring, men ändå inte så långt som XT har.

tks skrev:
Det beror på hur/var du ska köra. Om man lägger upp dem
i en sorts skala så ser det ut så här:
Smart...
(med risk för att bli tjatig) men om du skulle tillägga alla 650 modellerna, hur skulle det se ut då?
tks skrev:
--
Bättre för gata/bättre komfort
XT600
DR650
DR600
TT600
XR600
Mer extrem, bättre på grus/sämre komfort
--

Viffer skrev:
Smart...
(med risk för att bli tjatig) men om du skulle tillägga alla 650 modellerna, hur skulle det se ut då?

Är bara DR och XR som finns både som 600 och 650. DR är redan med (gamla DR600 var lite mer grus och lite mindre gata än nya DR650), och nya XR650 skulle jag tippa är som gamla XR600, samma användningsområde, bara förfinad och med ny motor.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla