Söker billig grusmaskin

xr600 ? den är helt värd pengarna :) ber om usrälkt för tavfel då jag inte är helt nyjter :)
 
Okej, annars hade det ju varit ett ganska bra val då det finns en hel del billiga 2takts 125or :)

Men hur kan man hata något så underbart egentligen? :confused:

Helt klart, har faktiskt sneglat lite på en Kawa KDX 125:näsblod

Det jag inte gillar med 2-takt är bränsleekonomin, lukten, ljudet och eftektregistret:tummenupp
 
Helt klart, har faktiskt sneglat lite på en Kawa KDX 125:näsblod

Det jag inte gillar med 2-takt är bränsleekonomin, lukten, ljudet och eftektregistret:tummenupp

Njäää, jag började endurokarriären på en KDX220R 02, superfin båge, men klart mesig motor (var väl i krokarna runt 25 pållar i den), en 125:a blir nog inte kul alls...

/J
 
Njäää, jag började endurokarriären på en KDX220R 02, superfin båge, men klart mesig motor (var väl i krokarna runt 25 pållar i den), en 125:a blir nog inte kul alls...

/J
En 125:a är nog roligare än en xr250 i alla fall :hihi. Körde med en som hade en sånn en gång. Låt som en gräsklippare och gick som en sådan också. Bläääe!
 
Helt klart, har faktiskt sneglat lite på en Kawa KDX 125:näsblod

Det jag inte gillar med 2-takt är bränsleekonomin, lukten, ljudet och eftektregistret:tummenupp

Bränsleekonomin är inte så farlig tycker jag (fast jag kör ju strypt)
En DT kommer undan på 0,3-0,4 (min polare gör det åtminstone, vilket är mindre än en annan polares 4t 125a :död )
Min KTM som har en komphöjd DT-motor, i stort sett, drar ca 0,5

Lukten kommer man ju inte undan hur lätt som helst, men styrs till stor del av valet på olja (OK-Q8's funkar fint)
Menar inte att det kommer börja lukta gott, men vissa oljor gör det mycket värre.

Ljudet får man stå ut med, mindre gat-4taktare låter sällan jättebra heller så.

Effektregistret är ju som det är :)
 
Racepreppad KTM 250 SX-F 06.. 33k:D
 
min ktm 950 se luktar som en 2t med, man undrar fan när man tar av sig kläderna på kvällen om ktm snubbarna tänkt till när de bestämt va det ska va för olja i motorn så de kan lura en att man åker 2t :P
 
Bränsleekonomin är inte så farlig tycker jag

Lukten kommer man ju inte undan hur lätt som helst, men styrs till stor del av valet på olja (OK-Q8's funkar fint)
Menar inte att det kommer börja lukta gott, men vissa oljor gör det mycket värre.

Ljudet får man stå ut med, mindre gat-4taktare låter sällan jättebra heller så.

Effektregistret är ju som det är :)

Jag kan inget annat än hålla med. Effektregistret blir aldrig som en stor stark men med rätt krök blir den mer rätt och faktiskt ganska rolig i skogen. Avsaknaden av go kraft från tomgång kommer man dock aldrig ifrån men så länge man inte står helt still så går det an bättre än vad man kan tro.
 
Jag kan inget annat än hålla med. Effektregistret blir aldrig som en stor stark men med rätt krök blir den mer rätt och faktiskt ganska rolig i skogen. Avsaknaden av go kraft från tomgång kommer man dock aldrig ifrån men så länge man inte står helt still så går det an bättre än vad man kan tro.
Kopplingen är ju till för att användas också :D
Sen känns ju toppsvaga landsvägs 125or inte lika bottendöda som en endurohoj.
 
Kopplingen är ju till för att användas också :D
Sen känns ju toppsvaga landsvägs 125or inte lika bottendöda som en endurohoj.

Nu har det nog druckits tsprit igen. :D Hela grejen med att det krängs endurocyklar som är väldigt snarlika med crossar - är att det är mer botten och mindre topp på dem...

Jag skulle nog påstå att endurocyklar är minst lika kraftiga på botten som vilken gatcykel som helst (i samma storlek), enduro handlar till största delen om lågfart-mellanregister.

/J
 
Nu har det nog druckits tsprit igen. :D Hela grejen med att det krängs endurocyklar som är väldigt snarlika med crossar - är att det är mer botten och mindre topp på dem...

Jag skulle nog påstå att endurocyklar är minst lika kraftiga på botten som vilken gatcykel som helst (i samma storlek), enduro handlar till största delen om lågfart-mellanregister.

/J

Jag tycker jag borde kunna jämföra då jag har en av varje, men jag har ju haft fel förr :rolleyes:


Men notera även att jag skrev "känns". Det är fullt möjligt att min gasgas har mer effekt på låga varv men upplevs svagare eftersom den får så pass mycket mer på topp.
Däremot var jag inte så tydlig och påpekade att jag jämförde 125cc mot 125cc, du kanske tänkte på lite mer kubik?
Edit: Jag skulle väl däremot tro att en 125cc cross skulle kännas ännu mer död på botten.
 
Men notera även att jag skrev "känns". Det är fullt möjligt att min gasgas har mer effekt på låga varv men upplevs svagare eftersom den får så pass mycket mer på topp.[/SIZE]

Huvudet på spiken... :) Ruggig topp kan göra att det känns slöare på botten, har själv känt av den grejen när det pillades med turboaggregat på Imprezatiden, jag fick på en snurra som svarade hårdare i botten, men upplevde att jag tappade på toppen (motsatta förhållandet dvs) - men bänken visade på mer effekt i hela registret. :)

Den berömda "butt-dyno"-bänken är lätt att lura. :D

/J
 
Huvudet på spiken... :) Ruggig topp kan göra att det känns slöare på botten, har själv känt av den grejen när det pillades med turboaggregat på Imprezatiden, jag fick på en snurra som svarade hårdare i botten, men upplevde att jag tappade på toppen (motsatta förhållandet dvs) - men bänken visade på mer effekt i hela registret. :)

Den berömda "butt-dyno"-bänken är lätt att lura. :D

/J

Då är vi överrens, men jag påpekade ju att det var efter butt-dynon's siffror jag gick på i början :tungan

Hur som helst så har man en koppling som kan liva upp det hela när det går sakta :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top