Söka socialbidrag i Malmö - så mycket får du

Liwa1 skrev:
Dom rullar på bra när man har hoj :D

Jag är kass på uttrycka mig tydligen eller så förstod jag inte från början :kocko

Om jag inte bodde med min blivande man så hade jag alltså varit själv i hushållet och då fått ut mer i socialbidrag än min föräldrarpeng. Dock hade dom krävt att jag måste sälja bil, hojen och allt annat som gör livet glatt (inte Leja då alltså).

Men då min blivande man finns med i bilden så får vi nog som du skrev inget bidrag då han tjänar för bra.

sgtpepper! Behöver er arbetsgivare folk???? :tungan Vill gärna ha täckning upp till 80% av min lön

Tar man ett hushålls totala utgifter kontra endast en inkomst får man ju naturligtvis en sned verklighetsbild.

Tysken skrev:
Tar man ett hushålls totala utgifter kontra endast en inkomst får man ju naturligtvis en sned verklighetsbild.

Inte så sne...
Jag bodde själv i samma lägenhet innan min fästman flytta hit, hade egen hoj och egen bil. Så det som tillkom var ju hans bil och hoj som han betalar och att vi delar på hushållskostnaderna nu.

Så jag hade alltså samma situation på räkneexemplet som jag levde och betalade när jag var singel och då ser systemet fortfarand kass ut och verkligheten suger.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage