Söka socialbidrag i Malmö - så mycket får du

Liwa1 skrev:
Dom rullar på bra när man har hoj :D

Jag är kass på uttrycka mig tydligen eller så förstod jag inte från början :kocko

Om jag inte bodde med min blivande man så hade jag alltså varit själv i hushållet och då fått ut mer i socialbidrag än min föräldrarpeng. Dock hade dom krävt att jag måste sälja bil, hojen och allt annat som gör livet glatt (inte Leja då alltså).

Men då min blivande man finns med i bilden så får vi nog som du skrev inget bidrag då han tjänar för bra.

sgtpepper! Behöver er arbetsgivare folk???? :tungan Vill gärna ha täckning upp till 80% av min lön

Tar man ett hushålls totala utgifter kontra endast en inkomst får man ju naturligtvis en sned verklighetsbild.

Tysken skrev:
Tar man ett hushålls totala utgifter kontra endast en inkomst får man ju naturligtvis en sned verklighetsbild.

Inte så sne...
Jag bodde själv i samma lägenhet innan min fästman flytta hit, hade egen hoj och egen bil. Så det som tillkom var ju hans bil och hoj som han betalar och att vi delar på hushållskostnaderna nu.

Så jag hade alltså samma situation på räkneexemplet som jag levde och betalade när jag var singel och då ser systemet fortfarand kass ut och verkligheten suger.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back