Söka socialbidrag i Malmö - så mycket får du

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tjena alla,

Här: http://mona.malmo.se/provberakning/servlet/ProvberakningDispatcher?module=ViewModule kan alla ni som inte har lust att arbeta, inte är behöriga till A-kassa osv kolla hur mycket socialbidrag ni kan räkna med att få.

Ni som har inkomster av sådan karaktär som ej framgår av den förneklade självdeklarationen adderar bara den inkomsten till det beräknade socialbidraget så ser ni hur mycket stålar ni kommer att få varje månad.

Happy hunt!

Last edited:
Bingo skrev:
Tjena alla,

Här: http://mona.malmo.se/provberakning/servlet/ProvberakningDispatcher?module=ViewModule kan alla ni som inte har lust att arbeta, inte är behöriga till A-kassa kolla hur mycket socialbidrag ni kan räkna med att få.

Ni som har inkomster av sådan karaktär som ej framgår av den förneklade självdeklarationen adderar bara den inkomsten till det beräknade socialbidraget så ser ni hur mycket stålar ni kommer att få varje månad.

Happy hunt!

Fan man blir ju rik!

Chris Ash skrev:
Fan man blir ju rik!
Det blev inte jag när jag fyllde i. Fyllde du i uppgifterna rätt eller undanhöll du inkomsten för att klippa grannens gräsmatta :7peta

3370 skulle jag fått, känns som att man kan lägga ner och bara glassa runt och leva på bidrag......

Sen när jag tröttnar så spöar jag upp nån så jag får spendera lite tid på våra "hotell".....

Fyllde i siffrorna för min situation (som är ganska typisk för studenter), men det stod att jag inte var berättigad.

Chris Ash skrev:
3370 skulle jag fått, känns som att man kan lägga ner och bara glassa runt och leva på bidrag...
Om det likväl skulle knipa nån månad finns hjälpen nära till hands.

"Budgetrådgivningen
Malmö stad vill genom en aktiv privatekonomisk rådgivning erbjuda hushållen och skuldsatta personer i kommunen bättre förutsättningar att klara löpande ekonomi.

Besöksadress:
Du finner kommunens budgetrådgivare i Miljöförvaltningens lokaler. Fråga i receptionen, entréplanet, Bergsgatan 17."

mb skrev:
Fyllde i siffrorna för min situation (som är ganska typisk för studenter), men det stod att jag inte var berättigad.
Öh, blev du förvånad? Klart du inte kan få socialbidrag när du pluggar och har studielån.

Det är fan inte sant. Jag skulle få ut nästan 4000 kr mer av att leva på social mot den föräldrapeng jag har nu när jag är hemma med Leja.

:mad: :mad:

trro jag fyllde i korrekt, de skulle ge mig 6000kr, tjänar man inte på att krama pengar därifrån istället för att ta studielån? dvs. anmäla sig som arbetslös och samtidigt plugga på univeristet?

Liwa1 skrev:
Det är fan inte sant. Jag skulle få ut nästan 4000 kr mer av att leva på social mot den föräldrapeng jag har nu när jag är hemma med Leja.

:mad: :mad:
Vad har du för värdelös mammapeng? En vuxen och ett barn under ett år får 11 520 kr/månad. Jag har då räknat att hyran är 6 000 och att det tillkommer 600 kr för hemförsäkring, läkarbesök osv.

Du måste väl ha mer än 7 520 kr/mån i mammapeng?

Villee skrev:
trro jag fyllde i korrekt, de skulle ge mig 6000kr, tjänar man inte på att krama pengar därifrån istället för att ta studielån? dvs. anmäla sig som arbetslös och samtidigt plugga på univeristet?

Går ej, du är inte arbetslös när du pluggar på universitet.

Villee skrev:
gissa om de är trötta på studenter som har kommit på samma idé och vill ha socialbidrag :D

Man är som studerande inte behörig till socialbidrag. Du får tvärnobben. Däremot kan du få det de månader du inte får studielån.

tandvård?

Utöver norm+kostnader, kan man få pröjs för att gå till gaddfixaren?

Bingo skrev:
Öh, blev du förvånad? Klart du inte kan få socialbidrag när du pluggar och har studielån.
Nope, hade blivit förvånad om jag hade fått fram en summa.

Edit: Trodde Chris Ash var student först, därav inlägget.

Last edited:
mb skrev:
Nope, hade blivit förvånad om jag hade fått fram en summa.

Edit: Trodde Chris Ash var student först, därav inlägget.

Det är jag också+att jag jobbar när jag är ledig och bor hemma hos mamsi och pappsi,det går ingen nöd på mig således, jag använde mig av en fiktiv Chris Ash när jag fyllde i mina uppgifter. :D

Skalman skrev:
Utöver norm+kostnader, kan man få pröjs för att gå till gaddfixaren?
Ingen aning.

Edit: får man gissa så gissar jag på att det beror på vad det gäller för "ingrepp". Under 90-talet, när landets ekonomi var riktigt dålig och abetslösheten mycket hög, höll tänderna på att bli en "klass-fråga". Många människor hade inte råd att låta laga tänderna utan valde att dra ut dem istället. Det antyder att socialen inte gärna betalar för dyra reparationer.

Last edited:
Du är troligtvis inte berättigad till försörjningsstöd, eftersom du har ett överskott med 422230 kronor.

vafan! jag som har betalat så jävla mycket skatt borde väl kunna få lite tillbaks??? :mad:

HanneZ skrev:
8940 den dagen som ja går ut skolan, verkar lovande faan!
MC-försäkringen räknas inte som hemförsäkring :7peta

7 970 kr får du. Då är 4 100 för hyran (max man kan få som ensamstående) och 500 för hemförsäkring, el och sånt.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage