Södra länken, 24:e okt

--=BRYD=--

--=Slanga Moppe=--
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Er-6n -08 Fighter edition
Den 24e Oktober ska ju södra länken öppna och vad jag har hört så kommer det sitta poliser i kontrollrummen för att kunna rycka ut innan man ens kommit ut ur tunneln, dynet runt!
Kan kanske vara värt att inte gasa allt för friskt innan man vet vad som är sant...
 
Verkar inte så:

www.sodralanken.se skrev:
Hela Södra Länken har hög säkerhet. Tunnelsystemet övervakas dygnet om från trafikledningscentralen, Trafik Stockholm. Om något stör eller stoppar trafiken larmas personalen på centralen automatiskt och kan via monitorer se efter vad som orsakat larmet. Sedan kan Polis, Räddningstjänst eller VägAssistans skickas ut allt efter behov.

Trafik Stockholm har ett heltäckande system för TV-övervakning. Tunnlarna är utrustade med automatisk incidentdetektering som slår larm när avvikelser från normal trafik registreras. Automatiskt brandlarm finns i hela tunnelsystemet. GSM/NMT-installation gör det möjligt att kommunicera med mobiltelefon.
 
BillS skrev:
La dom inte ner NMT nätet för typ 10 år sen? :va


Nops finns fortfarande, NMT 450.
Används främst av sjöfarare samt folk som jobbar i urskogen (Norrlands skogar :rolleyes: )

Så visst kan du teckna ett NMT abbonemang om du skulle villja ha riktig täckning :tummenupp
 
BillS skrev:
La dom inte ner NMT nätet för typ 10 år sen? :va

Nä det lever fortfarande. Men tillstånden går ut 2007 tror jag det var, och det skulle inte förnyas enl va jag hört.
 
SKULLE VA RIKTIGT KUL ATT GÖRA NÅ BUS
I TUNNELN. :banana

VEM KOMMER ATT VARA FÖRST ATT WHEELA
I TUNNELN??? :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top