Dominator-Rocks
Guest
Vart skall du bygga ditt nya hus Swedie, i Södertälje? :nyfiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det går för sakta. Fler faller i samma led än det faller ur...Låt dem förgöra varandra, enklaste sättet.
Jörgen Haider hette han.![]()
Men om det bara är en fadersgestalt du vill ha så kan du få vara min protegé![]()
Vidare skall tre brott, oavsett karaktär leda till livstids fängelse.
"Men tänk på alla som kommit snett i samhället då?"
- Då kanske dom tänker mer än två gånger innan dom misshandlar eller rånar nästa gång? Om inte annant blir vi av med en massa drägg.
Vet man med sig att man kommer att få lagens strängaste straff finns ju inget mer att förlora, men allt att vinna, på att eliminera alla hinder i sin väg.
Vet man med sig att man åker in på ett oöverskådligt straff om man säljer falska armanijackor en gång till, så kanske man tar jobb som brevbärare istället?
Vidare skall tre brott, oavsett karaktär leda till livstids fängelse.
Hur svårt är det att låta bli att köra för fort? Gör man det ändå så får man väl skylla sig själv.
Av samma anledning är jag, med några ytterst få undantag, konsekvent emot dödsstraff, (som konstigt nog inte nämnt i tråden ännu).
En person som "inte har något att förlora" på att skjuta ett par, tre människor till bara för att vinna ännu en kort tid i frihet innan allt är förbi, skulle man ju lätt kunna tänka sig blir så desperat att våldet skulle öka ganska dramatiskt.
Vet man med sig att man kommer att få lagens strängaste straff finns ju inget mer att förlora, men allt att vinna, på att eliminera alla hinder i sin väg.
Jag är emot dödsstraff. Inte därför att jag inte tycker att någon som i exemplet ovan inte förtjänar att dö, utan därför att det ALDRIG går att bevisa helt utan tvivel vad som verkligen skett.
"Men det är ju dödsstraff att låta någon svälta för att dom inte vill jobba!"
- Nej, den personen väljer SJÄLV om den vill dö eller inte.
Någon som kan tänka sig att skjuta "ett par människor" för att han/hon åker in på livstid skulle lika järna göra det utan den anledningen. En sådan människa har inga spärrar.
När man väl begått brottet har man inget att förlora, men innan har du allt att förlora. Alltså tänker man mer än en gång innan man begår brott.
Och, "därför att det ALDRIG går att bevisa helt utan tvivel vad som verkligen skett", vad lever du i för rosa drömvärld med små vita fluffiga moln?
Menar du att det inte är bevisat att tex. Anders Eklund är en dubbelmördare av absolut lägsta sort?
därför att det ALDRIG går att bevisa helt utan tvivel vad som verkligen skett.
Jag väljer att citera mig själv:
Läs om läs rätt! Det går att bevisa, men inte helt utan tvivel.
Det var ju bevisat att Joy Rahman mördat en 72 årig kvinna?
Kom ner på jorden, ta ett djupt andetag. Sååååå... Kan jag fortsätta nu?
Du skrev, ordagrant, att det ALDRIG går att bevisa. Minns du det?![]()
Jag är emot dödsstraff. Inte därför att jag inte tycker att någon som i exemplet ovan inte förtjänar att dö, utan därför att det ALDRIG går att bevisa helt utan tvivel vad som verkligen skett.
Tycker du då att man ska plocka bort livstidsstraffet?
Jag väljer att vara övertydlig och citerar mig själv än en gång:
Förövrigt vet jag inte vad Ni menar med "kom ner på jorden nu". Det var Ni som påstog att jag levde i en värld med rosa moln, sen när jag struntar i denna lilla kommentar och går vidare på ämnet ber Ni mig att "komma ner på jorden".
Ingen mer pajkastning och håll Er till ämnet.
Varför inte bara införa dödsstraff för alla brott på en gång, även exempelvis fortkörning? Hur svårt är det att låta bli att köra för fort? Gör man det ändå så får man väl skylla sig själv.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |