Södertälje igen (misshandel)

Gud vad omodernt, lägg ut det på kontrakt till någon gammal öststat istället.
Genomsnittlig kostnad för "klient" (:rofl) på sluten anstalt är ofantliga 2300:-/dygn.
Det är en månadslön för många i Europa.
Skeppa dem till Rumänien och ge Rumänien 1000:-/dygn, vips vad mycket vi hade sparat. :)

Ja, de är ett föredöme inom massor av områden. :tummenupp

Outsourcing är ju modernt nu så.. :D

Men allvarligt, tycker vi ska lära av Texas vad gäller självförsörjning av fängelser.

När det gäller botemedel för Södertäljebeteenden tror jag att vi skulle ha ett och annat att lära av Neapel där man drar ihop en lynchmobb och liknande när nyitalienarna våldtar, rånar och misshandlar. Kanske kan få dom att tänka om innan nästa brott.

Edit: Såg att nån redan hade dragit upp Florida som exempel. Florida - Texas. Whatever.

jag e helt för vad som finns i många andra länder..3 st brott av grövre art ( hittade inte beskrivning om vad som är grövre art ) så blir man utvisad från landet ( om det är invandrare som begår brottet )

el som usa.. 3 strikes law..3 st mindre brott så blir det 3:e el om det är 4:e brottet ett fängelse straff..

men kan ha fel om usa´s regelverk

jag e helt för vad som finns i många andra länder..3 st brott av grövre art ( hittade inte beskrivning om vad som är grövre art ) så blir man utvisad från landet ( om det är invandrare som begår brottet )

el som usa.. 3 strikes law..3 st mindre brott så blir det 3:e el om det är 4:e brottet ett fängelse straff..

Fan du hann före tänkte skriva precis samma sak.
Ser inga fel i argumenten men skulle vilja tillägga.
Bygg ut fängelserna rejält, varför ses nedan.
Nästan oavsett graden på brott, (naturligtvis inte grova brott som mord eller liknande), så får man första gången "vanliga" straff, men för brott som begås upprepade gånger, eller grova som uppenbart 100% mord av en annan, släng in dom i MÅNGA år. ( Detta gäller inte sådana straff som fortkörning eller felparkering :tungan )
Samtidigt förstår jag att det är svårt att dra en gräns för vad som är fel och fel, exempelvis fortkörning kan leda till dödsolyckor, som påverkar människor, men det gör stöld eller mord också. Så är det egentligen någonting som skiljer dem åt?

Invandrare som gör brott ska skickas ut direkt vid grövre brott och vid upprepade "mindre" förseelser. (stöld) (inte främlingsfientlig men det som ger fängelse för svenskar ska ge utvisning för icke-svenskar)

Fördelen med detta är väl att dom som gör brott första eller andra gången kanske fattar att, det de gör inte är vidare bright och lägger av. De puckon som ändå fortsätter kommer att få sin del av kakan iom att det smäller till rejält och de åker in i många år.
Tillslut kommer alla brottslingar som gör grova brott eller upprepade brott att sitta i finkan och fångvaktarna får en jävla massa mer jobb men det blir lugnare ute i samhället.

Det skulle kosta enorma summor för samhället alla ovanstående brottslingar innanför lås och bom, men jag tror att kostnaderna skulle uppvägas av det man sparar på att dom inte gör just de brotten.

Fick nog inte med allt men i så fall tar jag det senare.

Dra in det svenska medlemskapet och utvisning är nog rätta metoden det är förmodligen det ända de är rädda för. Sitta i svensk fängelse är ju inte värre än att sitta på ålderdomshem.

Dra in det svenska medlemskapet och utvisning är nog rätta metoden det är förmodligen det ända de är rädda för. Sitta i svensk fängelse är ju inte värre än att sitta på ålderdomshem.

precis...svenska fängelser får man betalt att sitta i plus bättre mat än i svenska skolor:tummenupp :va

49 kr får en lunch i ett svensk fängelse kosta och 4.50 är genomsnittet i en svensk skola.

skruvat..

precis...svenska fängelser får man betalt att sitta i plus bättre mat än i svenska skolor:tummenupp :va

49 kr får en lunch i ett svensk fängelse kosta och 4.50 är genomsnittet i en svensk skola.

skruvat..

Hur ska dom annars bygga muskler? :confused:

jag säger som jag alltid sagt, britterna hade nåt där med att tvångsdeportera folk till ausralien... och nej, jag menar inte att vi ska börja frakta dit kriminella. jag menar att vi skulle kunna avsätta ett område specifikt för att hysa alla jävla brottslingar, våldsverkare och rent allmänt patrask vi kan hitta så att de kan få leva jävel och terrorisera varandra bäst fan de vill medan vi andra kan leva tillsammans, komma överens och ha det bra här hemma... vore det inte trevligt?:)

jag säger som jag alltid sagt, britterna hade nåt där med att tvångsdeportera folk till ausralien... och nej, jag menar inte att vi ska börja frakta dit kriminella. jag menar att vi skulle kunna avsätta ett område specifikt för att hysa alla jävla brottslingar, våldsverkare och rent allmänt patrask vi kan hitta så att de kan få leva jävel och terrorisera varandra bäst fan de vill medan vi andra kan leva tillsammans, komma överens och ha det bra här hemma... vore det inte trevligt?:)

Var inte Island till salu? :hihi

Det kallas väl inte slöddertälje utan vidare kanske!
Fördjävligt att ens sådant där får hända samt att ingen ingriper.

Hmm, var är alla flummare som alltid lägger sig i och tycker synd om alla? Alla som begått brott, är lata, missbrukare mm då menar jag. Inte brottsoffren förstås.

Bla bla.. svår uppväxt.. bla bla...traumatisk barndom bla bla bla.. ni ska vara jävligt glada..bla bla.. silversked..bla bla :rolleyes:

Var inte Island till salu? :hihi

verkligen!? kanon! vi startar en insamling, köper skiten och skickar dit allt fanskap så att vi slipper dem! där kan de frysa och jävlas med varandra så mycket de vill och så kan vi andra vettiga människor stanna kvar här hemma och trivas i goda vänners lag!!:D

jag börjar!

1. Bushido: 100 kr.
2. ...
3. ...

fyll på nu!

Varför köpa island, vi har ju redan en Ö som inte används till något vettigt, tyvärr delar vi den med finnarna, men dom använder inte heller ön, så dom kan ju deportera kniv-pekka och knarkar-jussi dit också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Märket

Three strikes innebär: Tre grövre brott så åker du in på livstid. Lagen varierar lite beroende på stat.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT