Södertälje igen (misshandel)

Det är väl som vanligt mest synd om förövarna antar jag...

7 mot 1 var de visst. Förmodligen urnordiskt utseende oxå... :rolleyes:
Modigt.
Moget.

Fy fan säger jag.
Jävla hyenor.

väldigt tragiskt och säkert ett under att han överlevde, men visst, det är någonting väldigt snett i sverige idag bland unga människor.

jag har skägg förresten :D

Just sådana här människor har i princip skägg vid födseln, definitivt från 10-års åldern i alla fall.

Det är veckans skörd, förra veckan var det några knivhuggningar på motorväg med dödlig utgång. Ja lite annat tjafs med uppmaning till mord och annat av Svt-anställda men inget allvarligt.

Nästa vecka blir det väl skottlossning i Göteborg igen, de har ju hållt sig lugna i några dagar nu.

Dags för ett nytt mångkulturår, en ramadanblogg och någon exotisk festival för att flytta fokus månne? :)

Alltså lösningen för min del är ju ett hårdares rättsväsende som sätter respekt hos ungdomar och där ungdomar vet att om dom gör något, så åker dom fast och det gör antingen ont eller så försvinner deras fina frihet som man har i Sverige väldigt fort.

Jag är som sagt för det lagförslag där ungdomar ska kunna få fängelsestraff, iaf föra sådana här brottslingar och djävulska människor som inte har någon vettig människosyn.

Alltså lösningen för min del är ju ett hårdares rättsväsende som sätter respekt hos ungdomar och där ungdomar vet att om dom gör något, så åker dom fast och det gör antingen ont eller så försvinner deras fina frihet som man har i Sverige väldigt fort.

Jag är som sagt för det lagförslag där ungdomar ska kunna få fängelsestraff, iaf föra sådana här brottslingar och djävulska människor som inte har någon vettig människosyn.

Jag vill ha betydligt hårdare påföljder för våldsbrott.

Vad det gäller ungdomar så handlar det i mina ögon om att de ska åka dit redan tidigt i "karriären". Syftar då inte på fängelse utan snarare på samhällstjänst för redan mindre förseelser som idag bara leder till några samtal med en kurator eller liknande...

Låt snorisar som sparkar sönder busskurer få ägna alla lördags och söndagsmorgnar under ett par månader åt att städa upp just sönderslagna busskurer tillsammans med ett vuxxet städlag... Låt klottrande snorisar få sanera klotter under ett par månader, tidiga helger så de får städa upp sin egen skit och redan där märker att deras handlingar ger påföljder...

Nu hinner ungar begå en lång rad med brott och bli helkriminella innan första "smällen" kommer....

...det ser väl ut som följande
13bast klotter = samtal med föräldrar
13,5 - slagsmål med skolkamrat = samtal med rektor
14 - misshandel av jämnårig = samtal med socialtant
14,5 - inbrott och skadegörelse = samtal med socialtant
15 - grov misshandel - vilkorlig dom och samtal med socialtant...
osv
osv
18- väpnat rån - 3mån fängelse

.....Hade de redan tidigt fått en rejäl påföljd med samhällstjänst hade de
- förhindrats härja på helgerna eftersom de måste sköta "arbetet"
- fått vuxna förebilder i form av övriga arbetslaget
- fått städa upp sin egen skit och fått möta de som får jobba med att städa deras skit..
- Insett att handling = konsekvens och att handlingar straffar sig redan tidigt...

Det måste vara stora fel i uppfostran som orsakar sånt här.

Körkort på att bli förälder ta mig fan.

Tacka vet jag den där sjyssta knivlagen... jäklar vilken nytta den har gjort. :tummenupp

Men med tanke på det som hände så borde vi också ha en lag som förbjuder att man bär på hammare också.

Å Aftonbladet fick dessutom ytterligare en poäng i tävlingen "Tidningen men mest inflytande på SH"!:)

Jag kan lugna doktorn med två saker:
  • Detta rapporterades på sena Rapport-sändningen redain igår
  • Det finns inget främlingsfientligt i Swedies trådstart. (Möjligen att mitt inlägg tidigare av någon illvillig skulle kunna tolkas som något ifrågasättande av mångkulturen).

Vidare så är det modern att vara så kallat främlingsfientlig, nästan hälften av befolkningen vill förbjuda slöja enligt "Mångfaldsbarometern" publicerad igår. Så, var inte så bakåtsträvande och omodern utan häng med i det nya. Vidare ökar "extremt negativa attityder" mest bland kvinnor och högutbildade.

Så fick vi några myter avrättade också, helt gratis. :)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=843563

Vidare så är det modern att vara så kallat främlingsfientlig, nästan hälften av befolkningen vill förbjuda slöja enligt "Mångfaldsbarometern" publicerad igår. Så, var inte så bakåtsträvande och omodern utan häng med i det nya. Vidare ökar "extremt negativa attityder" mest bland kvinnor och högutbildade.

Så fick vi några myter avrättade också, helt gratis. :)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=843563

Bra Mackan, du har lärt dig att länka :tummenupp

Det verkar som salongskommunisterna har annat för sig än att älta gammal tjära.

Last edited:
Hemskt och lite förjävligt. Även om hårdare straff är en väg att gå räcker det förmodligen inte ens trekvartsvägs. Hela kriminalvårdssystemet skulle behöva en reform.

När vi ändå är igång: Borde inte kriminalvården vara självunderhållande? Jag ser liksom ingen mening med att "vi andra" betalar för inlåsta kriminellas boende och mat; fram för spannmålsodling och vägbyggen i Kumlaregi! :D

När vi ändå är igång: Borde inte kriminalvården vara självunderhållande? Jag ser liksom ingen mening med att "vi andra" betalar för inlåsta kriminellas boende och mat; fram för spannmålsodling och vägbyggen i Kumlaregi! :D
Kontrollerad arbetsmiljö funkar oxå.. men det finns redan. "Fängelsekunder" jobbar ofta, och då inom en viss typ av industri som t.ex regskyltstillverkning (fast jag kan inte bekräfta det, men det sägs så...).

Ett minn från Florida i september var på väg mot Kennedy Space Center. Ett gäng människor rensade ogräs i svartvitrandiga sparkdräkter (i 40 graders värme) och bredvid dem stod en skylt med texten: "The proud sheriff Johnsons interns at work"

Där har vi mycket att lära.

Gud vad omodernt, lägg ut det på kontrakt till någon gammal öststat istället.
Genomsnittlig kostnad för "klient" (:rofl) på sluten anstalt är ofantliga 2300:-/dygn.
Det är en månadslön för många i Europa.
Skeppa dem till Rumänien och ge Rumänien 1000:-/dygn, vips vad mycket vi hade sparat. :)

Där har vi mycket att lära.

Ja, de är ett föredöme inom massor av områden. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...