honkiie skrev:Nu får vi inte glömma att iallafall afzelius är kung.
Över vad, någon ockuperad rivningskåk?
twinner skrev:Sådär ser min brorsas fru ut.Inget att skoja om.
Ja, det liknar killen på din avatar faktiskt. Är din brors fru din syster?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:Nu får vi inte glömma att iallafall afzelius är kung.
twinner skrev:Sådär ser min brorsas fru ut.Inget att skoja om.

korvgubbe skrev:Klubbarna betalar så gott som inget eftersom bråken i huvudsak sker utanför arenorna och alltså är en "samhällsangelägenhet"...
Var är alla "ut-med-packet":are?
Var är alla "nAkCSkÅtarE"?
Varför blir vissa så upprörda över en engångshändelse som den i Ronna men är helt tysta i en tråd som tar upp upprepade polislynchningar?
korvgubbe skrev:Varför blir vissa så upprörda över en engångshändelse som den i Ronna men är helt tysta i en tråd som tar upp upprepade polislynchningar?
Fluffig skrev:Kanske därför att händelsen i Ronna inte är en engångsföretelse utan förekommer dagligen i hela Sverige. Fråga ett antal tjejer som bor i den typen av område (Ronna altså) om de blivit kallade för diverse tillrop och om de blivit antastade av någon person. Du blir nog mörkrädd när du hör svaren
Vart då? I forna Sovjetunionen? En tröttsam vänterextremist var han, inget annat.honkiie skrev:Nu får vi inte glömma att iallafall afzelius är kung.
valmers skrev:Vart då? I forna Sovjetunionen? En tröttsam vänterextremist var han, inget annat.
valmers skrev:Vart då? I forna Sovjetunionen? En tröttsam vänterextremist var han, inget annat.

So what, vänsterextremist var han bevisligen. Förövrigt kan väl ingen under 50 finnas i hans musikala beundrarskara?Chris Ash skrev:Jag tror de flesta tänker på honom som musiker.
valmers skrev:So what, vänsterextremist var han bevisligen. Förövrigt kan väl ingen under 50 finnas i hans musikala beundrarskara?
korvgubbe skrev:Min fråga var snarare varför så få bryr sig om fotbollshuliganer eller det råder total avsaknad på hätska meddelanden när jag pekar på upprepade incidenter men när Ronnahändelsen fick folk att gapa och gasta om pack och utvisning och om att man måste respektera polisen o.s.v.
Markus skrev:Din fråga har ju visserligen besvarats massor med gånger men i andra trådar då.
korvgubbe skrev:Har den?
Markus skrev:Jag ser inte huliganerna som representativa för genomsnittssvensken så jag förstår inte din poäng heller..
korvgubbe skrev:Men invandraren som begår brott är representativ för genomsnittsinvandraren och självmordsbombs-islamisten är representativ för muslimer?

Markus skrev:Ja och nej.
En del brott begås till uteslutande, eller övervägande, av människor från vissa kulturer. Andra brott kan begås av vem som helst.
Du vet att jag har rätt, det stör va?![]()
oFFkeFF skrev:Vilka brott är det om jag får fråga? Siffror är alltid trevligt att följa upp sina fakta med...
), men det är en oerhört infekterad diskussion som är svårare att underbygga med siffror (ovan skulle ju inte ens benrangel orkat argumentera emot). Vad jag menar med det är att det bara är i stadsdelar som Rosengård som man kommer på idén att ringa brandkåren och sen kasta sten på dem.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |